AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #41 Skrevet 7. februar 2014 Du har egentlig ikke lyst på kredittkortet, men søkte, bare for å teste om du fikk det? Anonymous poster hash: cb00d...d09 Hehe noe sånt.. Neida, jeg leste jo fordelene ved det, i denne tråden, så det kan jo være kjekt å ha. Men må jo innrømme at jeg ble litt revet med her.... Anonymous poster hash: c2100...6d3
nojac Skrevet 7. februar 2014 #42 Skrevet 7. februar 2014 Mange har opplevd at den automatiske sjekken i 365 er urimelig streng. Jeg måtte gå via manuell behandling etter avslag da jeg søkte for min mor. Jeg skrev hvorfor de burde innvilge. Og da gjorde de det...
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #43 Skrevet 7. februar 2014 Ikke lest hele tråden. aap regnes ikke som fast inntekt. Uføretrygd gjør det. Anonymous poster hash: 2a7e9...553 1
Sol79 Skrevet 8. februar 2014 #44 Skrevet 8. februar 2014 Ingen erfaring med 365, men jeg fikk avslag hos gebyrfri. Klaget med dokumentasjon, fikk beskjed om at det var feil og tilbud om kreditt på 60k.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #45 Skrevet 8. februar 2014 EIKA KREDITTBANK AS (TWOCARDS) har benyttet en automatisert løsning for å beregne en score som skal angi en statistisk risiko for at en person skal pådra seg en betalingsanmerkning i fremtiden. Registrert informasjon om deg sammenholdes med statistisk informasjon om personer med samme alder, bosted, inntekt og formue som deg for å finne en kalkulert risiko. For mer informasjon om score se www.bisnode.no. De opplysninger vi har registrert om deg er listet opp nedenfor.EIKA KREDITTBANK AS (TWOCARDS) har benyttet en modell som beregner en scoreverdi mellom 1 og 100 , der 100 indikerer den statistisk laveste kredittrisikoen. Modellen deler den norske befolkningen inn i 100 like store grupper, og din scoreverdi er satt til 8Basert på din scoreverdi har vi levert følgende anbefaling : AvslagBisnode Credit gjør oppmerksom på at våre kunder bruker informasjonen fra oss ulikt, og det er derfor den enkelte kunde som foretar den endelige beslutningen.Følgende informasjon finnes registrert om deg i vår database:Betalingserfaring / frivillige pantstillelser:Intet negativt registrert Fikk denne mailen torsdag kveld. Kjente det var et slag i trynet at de mener det er 92 % sikkerhet for at jeg ikke kan betale regningene mine. Jeg ble rett å slett veldig fornærmet. Jeg ringte Bisnode fredag morgen og spurte hvordan i alle dager jeg kan få 8 av 100 når jeg har fast inntekt og ingenting negativt registrert. Var mildt sagt bekymret om dette ville påvirke f.eks bytte av mobilabonnement etc i senere tid, og at de hadde registrert noe alvorlig feil på meg. Han kunne ikke fortelle meg akkurat hva som gjorde meg uaktuell for 365 og TwoCards, men han kunne fortelle meg at jeg ville bli godkjent for flere andre kredittkort. Så ja, da får jeg bare slå meg til ro med at 365 og TwoCards ikke vil ha meg, så får jeg komme sterkere tilbake om noen år. Anonymous poster hash: 4425b...c71 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #46 Skrevet 9. februar 2014 Fikk denne mailen torsdag kveld. Kjente det var et slag i trynet at de mener det er 92 % sikkerhet for at jeg ikke kan betale regningene mine. Jeg ble rett å slett veldig fornærmet. Jeg ringte Bisnode fredag morgen og spurte hvordan i alle dager jeg kan få 8 av 100 når jeg har fast inntekt og ingenting negativt registrert. Var mildt sagt bekymret om dette ville påvirke f.eks bytte av mobilabonnement etc i senere tid, og at de hadde registrert noe alvorlig feil på meg. Han kunne ikke fortelle meg akkurat hva som gjorde meg uaktuell for 365 og TwoCards, men han kunne fortelle meg at jeg ville bli godkjent for flere andre kredittkort. Så ja, da får jeg bare slå meg til ro med at 365 og TwoCards ikke vil ha meg, så får jeg komme sterkere tilbake om noen år. Anonymous poster hash: 4425b...c71 Så merkelig! Jeg ble vurdert til 4 av 5 hvor 5 er lavest risiko hos alle jeg søkte. Jeg har AAP, altså ikke fast inntekt, så jeg synes det er rart at jeg får en såpass mye bedre score enn deg. Anonymous poster hash: 4a030...8d5
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #47 Skrevet 9. februar 2014 Fikk denne mailen torsdag kveld. Kjente det var et slag i trynet at de mener det er 92 % sikkerhet for at jeg ikke kan betale regningene mine. Jeg ble rett å slett veldig fornærmet. Jeg ringte Bisnode fredag morgen og spurte hvordan i alle dager jeg kan få 8 av 100 når jeg har fast inntekt og ingenting negativt registrert. Var mildt sagt bekymret om dette ville påvirke f.eks bytte av mobilabonnement etc i senere tid, og at de hadde registrert noe alvorlig feil på meg. Han kunne ikke fortelle meg akkurat hva som gjorde meg uaktuell for 365 og TwoCards, men han kunne fortelle meg at jeg ville bli godkjent for flere andre kredittkort. Så ja, da får jeg bare slå meg til ro med at 365 og TwoCards ikke vil ha meg, så får jeg komme sterkere tilbake om noen år. Anonymous poster hash: 4425b...c71 Det høres ut som risikoberegningen baseres på en algoritme, som svarte deg, ikke kjenner. Så ender de opp med et prosentall, og hver kortutsteder har egne grenser for hvilket risikoprosent de aksepterer? Uansett, jeg ville ikke være forundret om også alder inngår som en parameter. For en med "plettfri vandel" ville jeg iallefall anslå risikoen for å ende opp i kredittkortfellen, er forskjellig for en 18-årig, en 25-åring, og en 35-åring. De yngste aldersgruppene har ennå ikke fått bevist gjennom lenger tid at de kan motstå fristelsen om å pådra seg gjeld for umiddelbare tilfredstillelser og skyve betalingsproblemene over til "manjana". Og hvis du er 25 år TS, og med varierende inntekt, kan det hende at det slår uheldig ut i forhold til de leverandørene som stiller strengest krav. Anonymous poster hash: cb00d...d09
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #48 Skrevet 9. februar 2014 - AAP blir ikke sett på som sikker inntekt, og de færreste banker vil gi kreditt til en på aap. - Leie bolig er stort minus - Likningsår 2013 vises ikke på kredittsjekk før skatteoppgjøret ditt kommer, dvs tidligst juni. Banken ser derfor på hva du tjente 2010-2012. - Vi har ikke gjeldsregister i norge så de kan ikke se hva du har i gjeld, eller om du har betalt renter på kredittkort. - Det blir alltid tatt kredittsjekk ved søknad om kreditt, gjenpartsbrev kan sendes på både mail og per post. Hilsen bankansatt.. Anonymous poster hash: 0070a...3f3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2014 #49 Skrevet 9. februar 2014 Det virker jo ganske rart ja. Jeg søkte også i går (vi er visst flere som blir påvirket:P), og basert på den informasjonen de skulle ha, var jeg egentlig sikker på å få avslag, men fikk innvilget med 15000. Men mulig det er fordi jeg er gift, og vi eier et hus sammen? For på papiret har jeg en inntekt på 370 000 og ca 1,5mill i lån, samt 4 andre kredittkort.... Anonymous poster hash: c4e76...b4f Flinke kunder er dårlige kunder, dem tjener de ingenting på. Anonymous poster hash: c825c...946 Yepp. De er litt mer 'rigide' enn en del av de andre bankene mht. kredittkort. Ikke glem det... 365Privat er et kredittkort, ikke et rent bonus og cashback kort. De gir bare lån til dem som har sikker inntekt og sikker gjeld. De vil tjene penger på kunden, og foretrekker da kunder som bruker kortet og drøyer med å betale tilbake. Få deg noen betalingsanmerkninger og en del andre kredittkort, TS, så er jeg sikker på du får 365 også. Ta det som et kompliment at du ikke får; du har orden på økonomien. Anonymous poster hash: b6b02...2dc
entropia Skrevet 7. juli 2014 #51 Skrevet 7. juli 2014 Merkelig at du har fått avslag TS.. Jeg er like gammel som deg og søkte med dårligere inntekt (var vel student/ akkurat begynt å arbeide og fikk uten problemer. Har "bare" en kreditt på 20.000, kanskje beløpet du søkte om var for høyt?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #52 Skrevet 8. juli 2014 Har 365 kort fra Danske Bank og er ufør. Har og fått invilget mastercard fra Danske Bank, i tillegg til visa m.m. Du får et brev med varsel om at du har blitt kredittsjekka. Se der hvilken kredittscor, eller hva det nå heter det er en tall vurdering, du har fått. Og les om hvordan denne vurderingen / tallet du har fått blir til. Men jeg har aldri mottatt en eneste purring på regninger, eier bolig og har en svært ryddig økonomi. Anonymous poster hash: bf761...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå