Gå til innhold

Får ikke kredittkort med cashback

Anbefalte innlegg

http://www.365direkte.no/SiteCollectionDocuments/2013-02-04_Prisliste_og_SEF-365Privat.pdf

Disse kriteriene oppfyller jeg, må evnt. være "kredittvurderingen" jeg faller fra på, noe igjen jeg synes er veldig rart.

Anonymous poster hash: 4425b...c71

Er det ikke oppgitt hvilket firma som har foretatt kredittsjekken?

Sa du at du ikke fikk gjenpart med opplysningene? Da kommer det kanskje i posten. Eller du kan spørre Danske Bank om det.

(Det var en annen i tråden som skrev at det ble mottat på mail? Jeg viste ikke at de sendte slike sensitive opplysninger pr mail. Jeg kan bare huske å ha mottatt sånt pr post.)

I så fall ville jeg kontaktet dette firmaet. Det høres ut som det kan være en feil, syns jeg.

Anonymous poster hash: cb00d...d09

Fortsetter under...

Ringte dem nettopp, må innrømme at jeg bryr meg mer om hvorfor jeg ikke fikk innvilget søknaden enn at jeg ikke fikk kortet. Fikk beskjed at de ikke begrunnet avslag over telefon, men at jeg kunne sende mail å høre om hvorfor. Av ren interesse tror jeg at jeg skal gjøre det. :)

• Liker 2

Fra PDF-dokumentet du linket til:

Samlet kredittbeløp:

"Vil avhenge av kredittvurderingen.
Dersom innvilget, vil kreditten være fra 5 000 kr og
oppover."

"I tillegg vil det gjennomføres en kredittvurdering som
simulerer rådighetsbeløp per måned som skal sikre at
kunden har økonomi til å tilbakebetale et evt. lån på
kortet.
Kreditten vil kunne disponeres via kort og nettbank."

Mener de at du har for lav inntekt til at de ikke vil låne deg 5000 kroner? Dette selv om du har ingen anmerkninger. Det høres utrolig ut, i all den tid dyre kredittlån kastes etter folk som aldri burde hatt det (se andre KG-tråder).

Det virker jo ganske rart ja. Jeg søkte også i går (vi er visst flere som blir påvirket:P), og basert på den informasjonen de skulle ha, var jeg egentlig sikker på å få avslag, men fikk innvilget med 15000. Men mulig det er fordi jeg er gift, og vi eier et hus sammen? For på papiret har jeg en inntekt på 370 000 og ca 1,5mill i lån, samt 4 andre kredittkort....

Anonymous poster hash: c4e76...b4f

Fikk uten problem Mastercard med kredittgrense på 15 000 i DNB, med dårligere økonomisk grunnlag (mindre sparepenger) når jeg byttet til dem i høst. Her har det heller aldri løpt renter (det er vel også noe de sjekker?). Skjønner virkelig ikke dette altså!

TS

• Liker 1

(Det var en annen i tråden som skrev at det ble mottat på mail? Jeg viste ikke at de sendte slike sensitive opplysninger pr mail. Jeg kan bare huske å ha mottatt sånt pr post.) . Anonymous poster hash: cb00d...d09

Det var meg. Jeg har fått flere e-poster i dag og en SMS om å logge meg inn på en nettside for å lese gjenpartsbrevet. For noen år siden fikk jeg selve gjenpartsbrevet på e-post, men jeg har aldri opplevd å få det per post.

Anonymous poster hash: 4a030...8d5

• Liker 1

Annonse

Jeg hadde ingen problemer med å få 365Privat-kortet, men det er riktignok endel år siden. Kanskje de har blitt strengere? Da jeg fikk hadde jeg lavere inntekt og høyere gjeld enn nå...

Er forøvrig enkelt å endre slik at man får 100% av utestående beløp til forfall i nettbanken, det var en enkel endring jeg selv kunne ordne som pålogget bruker. Ingen manuell søknad her.

Spent på å høre begrunnelsen du evt får!

De må ha blitt mye strengere. For å si det sånn: jeg har fått kredittkort med grense på 100.000 kr uten problem. Nå valgte jeg riktignok en grense på 30.000 kr (grunnet reiser) selv. Men det er bare disse som har vært ekstremt rigide. Det grenser til det latterlige.

Mvh Yvonne :heiajente:

Haha, der fikk jeg avslag hos TwoCards også, skal banne på at det har noe med min midlertidige lønn, studielånet og at jeg er "ugift" (bor med kjæresten, men har ikke samboerkontrakt) selv om jeg oppfyller alle kravene deres. Føler jeg ikke kan sette opp årslønn på 600 000 som er den reelle fra mai av, eller 410 000 som jeg hadde i fjor, når jeg har bare 250 000 i dette øyeblikk.

Jaja, får prøve igjen i mai. Jeg gir opp de få % frem til da. :)

*365 har selvsagt ikke svart på mailen.

TS

Høres veldig merkelig ut. Jeg søkte på 365privat rett før jul mer eller mindre "for moro skyld", for å ha et ekstra kredittkort i forbindelse med en reise. Selv om jeg er heltidsstudent med 0 i inntekt og mer gjeld enn formue gikk søknaden min gjennom den automatiske prosessen uten problemer, så altfor rigide kan de tydeligvis ikke være med mindre det er noe annet som spiller inn. :klo:

Høres nesten ut som de satser på Flappy birds-effekten, folk prøver det bare fordi alle sier det er så vanskelig. Uansett har Santander Flexi Visa 4% bonus på en valgfri kategori, der man kan velge mellom Klær og Sko, Flyreiser, Bensin, Elektronikk og Sportsutstyr. Kategorien kan byttes en gang i måneden.

Anonymous poster hash: dccba...d54

Annonse

Nå har jeg for moro skyld sendt inn en søknad til 365, bare for å se om jeg får det. Jeg har ingen betalingsanmerkninger, fast jobb og ikke mye gjeld. Men jeg har hatt inkassosaker de siste 3 årene...

Anonymous poster hash: c2100...6d3

Nå har jeg for moro skyld sendt inn en søknad til 365, bare for å se om jeg får det. Jeg har ingen betalingsanmerkninger, fast jobb og ikke mye gjeld. Men jeg har hatt inkassosaker de siste 3 årene...

Da har jeg fått svar, fikk innvilget kredittkort - det hadde jeg aldri trodd..... Så da går det kanskje på inntekt rett og slett da?

Annonse

Da har jeg fått svar, fikk innvilget kredittkort - det hadde jeg aldri trodd..... Så da går det kanskje på inntekt rett og slett da?

Du er nok drømmekunden - har sikker inntekt men betaler ikke alltid regningen sånn at de kan tjene en formue på gebyrer.

Anonymous poster hash: dccba...d54

• Liker 1

Bisnode kjører kreditsjekk på vegne av 365 ( i alle fall på meg i følge brevet som kom i posten i dag). Jeg fikk invilget, og det antar jeg er pga kredittsjekken. I følge skatteetaten eier jeg nemlig halvparten av alt vi har sammen, men mannen har lånet :P Det står slik pga mest fornuftig skattemessig, men dermed slår jeg jo heldig ut i en slik sammenheng. Usikke rpå hva de skal med at du fyller ut inntekt og gjeld, da jeg egentlig ikke tror de forholder seg til den (da jeg ikke burde fått kredittkort basert på det).

Du har egentlig ikke lyst på kredittkortet, men søkte, bare for å teste om du fikk det? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...