Gå til innhold

Vanskelig å bli gravid etter to barn og et keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å få barn nr 3., har ny kjæreste som ikke har barn fra før. Jeg har to, hvorav en ble født med keisersnitt.

Begge de to barna mine ble unnfanget på "et forsøk," men jeg lurer på om det er vanskeligere å bli gravid en tredje gang siden jeg har hatt keisersnitt, pluss at menstruasjonen ble litt uregelmessig etter siste graviditet? Syklusen kan være alt fra 24 til 29 dager, og det gjør det jo vanskeligere - men betyr det og at jeg er blitt mindre fruktbar?

Har ikke brukt p-piller, men iblant har jeg brukt primolut og i løpet av litt over to år har jeg og brukt angrepille tre ganger. Påvirker alt dette fruktbarheten negativt lenge etterpå?

Anonymous poster hash: 8341d...3ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid etter 3-4 prøveperioder, tok keisersnitt forrige gang..

Tror det er sjeldent at det er vanskeligere etter ett keisersnitt men det er såklart individuelt. Tror syklus og alder kan spille større rolle..

Skrevet

Jeg ble gravid etter 3-4 prøveperioder, tok keisersnitt forrige gang..

Tror det er sjeldent at det er vanskeligere etter ett keisersnitt men det er såklart individuelt. Tror syklus og alder kan spille større rolle..

Håper du har rett. Jeg er 33 år, og keisersnittet tok jeg for over tre år siden. Håper kanskje at siden det er flere år siden at det virker positivt inn på sjansene mine for å bli gravid igjen.

Anonymous poster hash: 8341d...3ae

Skrevet

Hvorfor skulle det være vanskeligere å bli gravid etter KS? Det har jeg aldri hørt om.

Jeg har 3 barn alle tatt med KS og blitt gravid med en gang med alle tre, selv som 40-åring.

Skrevet

Venninna mi ble gravid i første prøveperiode med nr 2, da var det 8 mnd siden hun fikk katastrofesnitt.

Anonymous poster hash: b891d...1ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...