AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 1. Det er ikke min katt, men typens katt. 2. Jeg bor nærmest hos typen, og katten har knyttet seg noe ekstremt til meg. 3. Jeg er nødt til å bære rundt på katten i leiligheten for å hindre at han blir så intens når jeg står i ro eller sitter ned. Fordi: - da unngår jeg at han klatrer på meg når jeg står og det er større sannsynlighet for at han blir liggende i ro i fanget, istedenfor å hoppe ner og opp, ner opp ner opp, fram og tilbake og fram ogtilbake. 4. Han lukker opp dørene. Og han er intenst irriterende om natta, da han vekker meg gang på gang. Så døra må låses. 5. Har prøvd å få han til å gå ute, men han får panikk om bare noen åpner døra. Han er veldig skeptisk/redd nye folk/ting. Typen elsker den katten og har invistert mer i ting/leker på kattene enn noe annet, så omplassering er selvfølgelig utelukket. (Han har en eldre katt som oppfører seg normalt også) Og ja, katten blir lekt mye med. Den eldre katten og crazykatten leker også sisten hver dag. Crazykatten er forresten av rasen siameser om det har noe å si... Huff blir gal :-( er jo som en forbanna baby jo! Begynner å breke (ja som en sau, han kan ikke mjaue normalt) med en gang jeg prøver å ignorere han.Anonymous poster hash: 86fa9...619
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Tror du bare må innfinne deg med at du er blitt lagt for elsk! Anonymous poster hash: bb135...4a4 6
Leonia Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Haha, så søt pus Jeg hadde tatt det som et kompliment, er jo tydelig at du er høyt elsket av den katten 9
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 aaaw katten elsker deg ^^ du må bare godta det IKKE si at han skal omplassere katten sin, det er ofte dumpegrunn for et menneske lek med katten massemasse! da blir den sliten å sover etter hvert
Skywise Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Høres ut som en ganske typisk siameser spør du meg Rasen er generelt innpåslitne og snakkesalige, så ville ikke forventet så mye forbedring framover. 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Siamesere er det til vanlig? Kanskje han ikke er crazycrazy, men forbanna sprø likevel. (Må innrømme at jeg har blitt svært glad i katten, selv om det er ganske slitsomt i lengden) Men er det noe han kan vokse av seg? Han er bare litt over et halvt år (mistenker han bare kommer til å lære seg enda mer ugang) Men ja, jeg får ta det som et komplimang :-) Anonymous poster hash: 6b318...561
Gjest Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Nåmmin! Hadde gitt mye for en slik koseklump! De vi har i hus er litt reserverte og kommer som regel bare opp for kos på kveldstid... Litt roligere blir de jo med alderen, men kanskje ikke så mye når det er en siameser som er kjent for nysgjerrighet og oppmerksomhetsbehov. Legg til en skikkelig lekerunde på kveldstid med trådpinne, såpass at katten blir andpusten. Da får du nok i allefall ro om natten.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Nåmmin! Hadde gitt mye for en slik koseklump! De vi har i hus er litt reserverte og kommer som regel bare opp for kos på kveldstid... Litt roligere blir de jo med alderen, men kanskje ikke så mye når det er en siameser som er kjent for nysgjerrighet og oppmerksomhetsbehov. Legg til en skikkelig lekerunde på kveldstid med trådpinne, såpass at katten blir andpusten. Da får du nok i allefall ro om natten. Hehe det har jeg prøvd. Men det er ikke bare at han biter tær, hender og nese (lekebiting) om natta, han peser meg i ansiktet og kiler med værhårene og maler som en kvern. Han vekker meg også fordi han vil ha kos :-p om natta (særlig rundt 2-5tia) er han alltid hyper uansett.Anonymous poster hash: 6b318...561
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 hahaha, litt som denne? Haha det lignet! Bare pluss på at labbene går mer mot meg, breker som en sau, hopper rett oppover i en stor bamseklem med klør klar til å klatre. (Sideflesket har fått gjennomgå for å si det slik, så klipper klør jevnlig :-p )Anonymous poster hash: 6b318...561
Gjest BettyBoop Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 1. Det er ikke min katt, men typens katt. 2. Jeg bor nærmest hos typen, og katten har knyttet seg noe ekstremt til meg. 3. Jeg er nødt til å bære rundt på katten i leiligheten for å hindre at han blir så intens når jeg står i ro eller sitter ned. Fordi: - da unngår jeg at han klatrer på meg når jeg står og det er større sannsynlighet for at han blir liggende i ro i fanget, istedenfor å hoppe ner og opp, ner opp ner opp, fram og tilbake og fram ogtilbake. 4. Han lukker opp dørene. Og han er intenst irriterende om natta, da han vekker meg gang på gang. Så døra må låses. 5. Har prøvd å få han til å gå ute, men han får panikk om bare noen åpner døra. Han er veldig skeptisk/redd nye folk/ting. Typen elsker den katten og har invistert mer i ting/leker på kattene enn noe annet, så omplassering er selvfølgelig utelukket. (Han har en eldre katt som oppfører seg normalt også) Og ja, katten blir lekt mye med. Den eldre katten og crazykatten leker også sisten hver dag. Crazykatten er forresten av rasen siameser om det har noe å si... Huff blir gal :-( er jo som en forbanna baby jo! Begynner å breke (ja som en sau, han kan ikke mjaue normalt) med en gang jeg prøver å ignorere han.Anonymous poster hash: 86fa9...619 hadde blitt glad jeg selv om den virker litt vel intens. Men den gjør jo ikke noe galt. Den vil jo bare ha kos 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 Høres typisk siameser ut! Et vennepar av oss har to siamesersøstre. Den ene er "normal" og ikke så veldig interessert i lek og kos, mens den andre er utrolig oppmerksomhetssyk og gråter om natten og vil ha kos og klapp. Faktisk er det så ille at eierne veldig gjerne har overnattingsgjester så de selv får sove og gjestene må stå opp om natten og bruke tid på katten. Anonymous poster hash: d3254...b1a
Gjest Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Man får slik Pet corrector spray som går på sensor. Sett på bl.a ebay. Den kan dere sette ved soveromsdøren om natten, og når pus kommer for å åpne døren får han en 'sprut' med luft på seg. Ikke farlig i det hele tatt, siden det er luft, men katter synes det er ubehagelig, og liker ikke lyden, så da trekker de seg tilbake. Kunne jo kanskje være verdt et forsøk?
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #14 Skrevet 6. februar 2014 Han roer seg ganske sikkert noe, i hvertfall, iom at han er bare en kattunge enda. Skal han kastreres? I såfall vil han sannsynligvis roe seg betraktelig etterpå. Anonymous poster hash: 1c372...3bd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #15 Skrevet 6. februar 2014 Min katt er også sånn. Det er en huskatt jeg adopterte fra Dyrebeskyttelsen. For all del, jeg er glad katten min elsker meg og er sosial, men det kan bli litt mye. Når jeg skal ta ettermiddagslur etter jobb kommer hun løpende idet jeg legger meg i sengen. Hun skal plent oppi fjeset mitt. Det lukter ikke alltid like godt:s Slikker meg i fjeset, i håret (biter i flokene, slik hun steller seg selv) og tråkker rundt i evigheter før hun legger seg. Når jeg sitter i sofaen med pc holder det ikke at hun ligger ved siden av meg. Nei, her skal det gneges og tråkkes rundt. Gnir seg vanvittig mot hånden min med munnvikene og hodet sitt. Kan jo ikke skrive en setning uten at hånden blir dyttet. Hun er "enebarn" da, vurderer å skaffe en til så hun får ut litt oppmerksomhetsbehov... Faren er at den nye katten også er slik, da er jeg jo dømt til katter i trynet døgnet rundt:p Anonymous poster hash: d609a...455
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 Min katt er også sånn. Det er en huskatt jeg adopterte fra Dyrebeskyttelsen. For all del, jeg er glad katten min elsker meg og er sosial, men det kan bli litt mye. Når jeg skal ta ettermiddagslur etter jobb kommer hun løpende idet jeg legger meg i sengen. Hun skal plent oppi fjeset mitt. Det lukter ikke alltid like godt:s Slikker meg i fjeset, i håret (biter i flokene, slik hun steller seg selv) og tråkker rundt i evigheter før hun legger seg.Når jeg sitter i sofaen med pc holder det ikke at hun ligger ved siden av meg. Nei, her skal det gneges og tråkkes rundt. Gnir seg vanvittig mot hånden min med munnvikene og hodet sitt. Kan jo ikke skrive en setning uten at hånden blir dyttet. Hun er "enebarn" da, vurderer å skaffe en til så hun får ut litt oppmerksomhetsbehov... Faren er at den nye katten også er slik, da er jeg jo dømt til katter i trynet døgnet rundt:p Anonymous poster hash: d609a...455 Aaaw så koslig <3 kjenner meg veldig godt igjen... Tror det kan være lurt å få en til. Da får de brukt energi på hverandre :-) Anonymous poster hash: 6b318...561
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #17 Skrevet 7. februar 2014 Han roer seg ganske sikkert noe, i hvertfall, iom at han er bare en kattunge enda. Skal han kastreres? I såfall vil han sannsynligvis roe seg betraktelig etterpå. Anonymous poster hash: 1c372...3bd Ja han skal kastreres. Venter til han er iallefall 7 mnd kanskje litt mer, kommer an på om han begynner å oppføre seg "hannkattete". Har blitt skremt opp av historier hvor hannkatter senere får problemer med å tisse pga for korte urinveier pga for tidlig kastrering. :-( Anonymous poster hash: 6b318...561
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #18 Skrevet 7. februar 2014 Åh- sånne intense kosekatter er slitsomme!! Har to stk selv, så vet hva jeg snakker om Man får jo aldri gjortnoenting! Skal jeg gjøre noe som krever begge hender blir det hyling og klaging. Naboene må jo tro at jeg mishandler kattene. Og om vi sitter i sofaen og ekstremkoser og jeg stopper et sekund for å ta en slurk vann blir det med en gang protester og surhet hehe. De får aldri nok! Sånn som nå ligger de i en haug oppå meg og klorer meg på hvert sitt kne mens jeg prøver å skrive. Men så lenge hendene mine ikke er på hvert sitt hode babler de surt ivei på kattespråk om at de er utsultet på kos stakkars. Blir gal! Tror ikke det er så mye du kan gjøre TS, bare gjør minst mulig av dine ting og mest mulig hva den vil så går det nok bra.. Anonymous poster hash: f4913...bbe
Tarsan97 Skrevet 7. februar 2014 #19 Skrevet 7. februar 2014 Hadde beholdt katten og kvittet meg med deg.
Gjest Lille-pus Skrevet 7. februar 2014 #20 Skrevet 7. februar 2014 En siameser har lagt sin elsk på deg. - og det ville jeg vært urimelig glad for dersom jeg var deg.... for alternativet er neimen ikke no' bedre... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå