Jens Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Sønnen min går i 3 klasse. I hans klasse går det en gutt som daglig plager min sønn. Min sønn er høy for alderen og ser eldre ut enn han er. Han er populær, ser godt ut og er også bestevenn med en tidligere venn av denne gutten. Denne gutten er veldig liten, lillesøster til sønnen min er høyere, er en urokråke, og jeg tror kanskje han har en diagnose, da det konstant er bråk med ham. Han ypper mye med andre også, men det er nå min sønn som daglig mottar spark, slag, og trakkasering. Jeg tror nok at dette bunner i sjalusi, jeg har prøvd å ta han med hjem men det har ikke hjulpet noe. Jeg har snakket med kontaktlærer, moren til gutten etc...men ingen ting hjelper. Min sønn er ikke en gutt som sloss, eller har temperament, men igår sa jeg faktisk til ham at vet du hva, hvis han ikke slutter å plage deg, får du gi han en liten lekse og gi ham bank. Min sønn er jo mye større så hadde ikke vært noe sak, og tenker at da kanskje han gir seg. Er VELDIG usikker på om jeg har sagt noe veldig feil, da jeg selfølgelig er totalt motstander av vold, men lurer på om dette er siste utvei, så min sønn blir latt i fred. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Uansett om det er rett eller galt så er det faktisk eneste måten noen barn kan lære på. Jeg ble plaget veldig av en jente på barneskolen, slått, lugget, fikk sekken min tømt i søledammer o.l. Hun stoppet først når jeg tok igjen å la henne ned i bakken og holdt henne fast hele friminuttet. Etter det fikk jeg være i fred. Anonymous poster hash: be07f...b7c 3
Gjest Inferno Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Bedre det enn å tviholde på den der "man skal aldri-aldri-aldri skade andre på noen som helst måte"-tankegangen mange foreldre luller ungene inn i. Noen ganger er et slag på kjeften akkurat det som trengs. 1
Jens Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2014 Takk for svar. Er jo enige med dere, men liker jo ikke å sette voldelige griller i hodet på gutten min som aldri har vært i slosskamp før....
Gjest Inferno Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Oppfordre ham til å tenke selv. At du forklarer ham at verden ikke er en svart-hvit idyllisk tegneserieverden gjør ham neppe til en blodtørstig drapsmaskin. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Su til sønnen din at om denne gutten slår først, da er det fritt frem for å slå tilbake. Anonymous poster hash: b84a4...8e5
Jens Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2014 Det er ikke sånn at denne gutten slår. Han "bare" sparker, klorer etc...
Harlekin Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Man må ha lov til å forsvare seg, både voksne og barn. Men er det mulig for sønnen din å bare holde denne gutten fast, ikke bruke vold? Er han sterkere enn denne gutten? Jeg vil synes det er helt greit å holde denne gutten fast til han gir seg - men å banke ham synes jeg ikke er greit, i hvert fall ikke å oppfordre til det. Men hva med skolen? Gjør de ikke noe? Endret 5. februar 2014 av Harlekin 2
GammelKaktus Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Barn har like stor rett til å forsvare seg som voksne, og når alt annet er prøvd så synes jeg det er helt greit. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Når skolen er handlingslammet og mobbernes foreldre ikke gjør noe er det bare å bytte skole for sønnen din. Ikke gjør sønnen din til offer for høytflyvende idealer om stabilitet og gamle venner. Mange reiser seg aldri igjen fra mobbing i barndommen. Ikke la det bli din sønn!Anonymous poster hash: 4ab5c...6a6
Medusa13 Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Jeg ville også oppfordret til å ta igjen. Faren er jo at denne gutten kanskje slår enda hardere tilbake, og så har man det gående, men fortsatt så mener jeg at barn også har rett til selvforsvar. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Min far sa til meg da jeg var liten at jeg alltid skulle ta igjen. Noe jeg også gjorde, og det gjorde meg ikke til noe urokråke eller at jeg så/ser på vold som løsning. Jeg hadde ei venninne på ungdomsskolen som ble ertet/mobbet av en gutt i klassen over lengre tid, en dag fikk hun så nok at hun klabbet til han og brakk (!) nesen hans. Men hun ble aldri mobbet av han eller kameratene hans i ettertid. Anonymous poster hash: 01826...ee4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå