AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #1 Skrevet 5. februar 2014 Og flott nedbetalt hus med fin beliggenhet. Hadde du da jobbet? Tatt noen spennende skoler? Hvordan hadde du invistert pengene og sørget for at de evt vokste, ikke ble brukt opp? Hvis du hadde giftet deg, hadde du latt din mann jobbe? Anonymous poster hash: 74cb9...d3c
Gjest avocadoen Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Hadde jobba ja.. Kan ikke være noe koselig og vandre rundt hjemme. Men kunne da dratt på litt mer eksklusive ferier. Jeg kunne ikke bestemt over om kjæresten skulle jobba eller ikke heller, men jeg vil ikke være sammen med noen som bare dasser rundt hjemme. Jeg er en veldig arbeidsperson selv og sånn synes jeg også min kjære må være.
Gjest AnneShirley Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Hadde jobbet innenfor det jeg var arving til. Ville reist mer og dyrere, men ellers sikkert et liv som ligner det jeg har.
Rosewood Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Jeg hadde nok jobbet ja, for å ha noe å gjøre om dagene. Kanskje jobbet litt med veldedighet. Hadde satt noe i banken og spart opp litt, og så hadde jeg brukt litt. Kjøpt meg en fin bil, dratt på litt eksklusive reiser, kanskje kjøpt meg noe veldig fint.. Om mannen min skulle ha jobbet måtte han da bestemt selv, men jeg hadde jo foretrukket det. Jeg ville ikke ha levd som en hollywoodfrue liksom, hadde nok kjedet meg etterhvert
Monstrum Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Mannen fikk gjøre som han ville, men jeg ville nok jobbet, ja. En liten stilling hvertfall. Hadde blitt gal av å gå hjemme hele tiden. Men hadde nok reist mye, på litt mer eksklusive ferier
Gjest Passing by Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Hvor mange millioner er det snakk om? Jeg har arvet, ganske mye også men har valgt å jobbe. Både fordi jeg trives med å jobbe men også fordi barna går og vil komme til å gå på skolen og det begrenser jo utferdstrangen en del. Jeg hadde kjedet meg med å gå hjemme og jeg har ingen spesielle kreative evner som jeg kan leve ut. Men jeg unner meg skikkelige ferieturer, gode flyseter der det er mulig og andre livets goder. Og vil jeg jobbe redusert så kan jeg det uten å tenke økonomi og det er ganske deilig. Jeg trenger heller ikke være redd for å bestille håndverkere til de utbedringsjobbene jeg ønsker å gjøre hjemme.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 hadde jobbet frivillig på frelsesarmeen,kattehuset,dyrebeskyttelse ol. rutiner er bra uansett penger eller ei Anonymous poster hash: 6f78f...f5c 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 La oss si at det er snakk om 6 millioner. Enig at det er viktig å ha rutiner og gjerne jobbe om så med hva og evt deltid. Tankevekkende at flere skriver at mannen fikk gjøre det han ville. Det vil jo da evt si at han skulle leve på din formue? 6 millioner er mye penger + gjeldfri hus, garasje og 2 biler. Men uansett kan du lett bruke opp pengene som ung før du rekker å bli gammel hvis du ikke tenker noe investering. Anonymous poster hash: 74cb9...d3c
I Grosny Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 6 millioner er alt for lite til å bli gående uten arbeid. Med 6 mill, så hadde jeg satset på mange fine studier. Hadde ressursen vært uuttømmelige , så hadde jeg satset på å bli stormester i sjakk. 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 6 millioner er da ikke mye, man kan ikke leve hele livet på det. Anonymous poster hash: b3d36...0ef 3
Gjest Passing by Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 6 millioner er da ikke mye, man kan ikke leve hele livet på det. Anonymous poster hash: b3d36...0ef Enig i det, 6 millioner er ikke mye idag. Jeg bor ikke i det dyreste området men likevel kommer et ordinært hus opp i nesten 5 millioner. Men har du hus fra før som er nedbetalt så kan 6 millioner holde lenge, men jeg ville nok ikke sluttet å jobbe og man må tenke på hvordan man strekker summen ut så den varer lengst mulig.
Pene sko... Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Jeg studerer. Har studert juss på UiO, og skal nå i gang med master i økonomi og ledelse for å bli siviløkonom. Søker på deltidsjobber for å ha noe ved siden av studiene. Har til nå bare levd på et lite fond. Så nå håper jeg på min aller første jobb i en alder av 24 år. Tenkte først å jobbe som jurist på heltid, men dette er ikke forenelig med videre studier. Dermed blir det deltid i en eller annen butikk inntil videre. Endret 5. februar 2014 av Pene sko... 1
missdior Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Jeg studerer. Har studert juss på UiO, og skal nå i gang med master i økonomi og ledelse for å bli siviløkonom. Søker på deltidsjobber for å ha noe ved siden av studiene. Har til nå bare levd på et lite fond. Så nå håper jeg på min aller første jobb i en alder av 24 år. Tenkte først å jobbe som jurist på heltid, men dette er ikke forenelig med videre studier. Dermed blir det deltid i en eller annen butikk inntil videre. Er du en ung kvinne?
Blod Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 Jeg ville passet på så jeg kunne gjort at pengene ville økt i verdi.Også ville jeg brukt pengene til å hjelpe andre
Berit Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 Tankevekkende at flere skriver at mannen fikk gjøre det han ville. Det vil jo da evt si at han skulle leve på din formue? Anonymous poster hash: 74cb9...d3c Selvfølgelig kan ikke mannen la være å arbeide og leve på deg.
Gorgonzola Skrevet 10. februar 2014 #16 Skrevet 10. februar 2014 La oss si at det er snakk om 6 millioner. Tankevekkende at flere skriver at mannen fikk gjøre det han ville. Det vil jo da evt si at han skulle leve på din formue? 6 millioner er mye penger + gjeldfri hus, garasje og 2 biler. Men uansett kan du lett bruke opp pengene som ung før du rekker å bli gammel hvis du ikke tenker noe investering. Selvfølgelig kan ikke mannen la være å arbeide og leve på deg. Hah, nei det skulle tatt seg ut, at en kvinne kunne tillate at en mann kunne droppe yrkeslivet og leve på deg og din formue. Vi som, tross alt, bor i verdens såkalt mest likestilte land. 6 millioner? Det er knapt formue i dag, 7 årslønner holder ikke til å kunne velge mellom å ikke gjøre noe eller gjøre det man bare har lyst til.
linkan Skrevet 10. februar 2014 #17 Skrevet 10. februar 2014 Jeg ville tatt meg råd til fine ferier og evt dyre hobbyer. Men jeg ville jobbet. Ikke nødvendigvis med noe jeg tjente penger på, kanskje jeg ville opprettet en organisasjon som skulle hjelpe andre som ikke har det så bra som meg.
Alina X Skrevet 10. februar 2014 #18 Skrevet 10. februar 2014 Ville fortsatt jobbet,men bare mindre. Ville ha reist mye og brukt mange av pengene på veldedighet. Ville også ha spart og delt med mine nærmeste.
Leanne Skrevet 11. februar 2014 #19 Skrevet 11. februar 2014 Ville prioritert mer tid med barna mine, funnet en spennende jobb jeg kunne jobbet 50-60% i, men litt hver dag. Slik at jeg jobbet de timene barna er på skolen og var mer tilgjengelig på ettermiddagen når de kom hjem fra skolen. Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt, ville jeg nok jobbet noe. Har 4 års høgskoleutdanning og er i gang med en master, så føles bortkastet å bare gå hjemme. Men helt klart jobbet redusert og hatt alle skoleferiene sammen barna
Gjest Santa Barbara Skrevet 11. februar 2014 #20 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Da hadde jeg levd et liv i sus og dus Jeg hadde ikke jobbet. Ikke vanlig jobb hvert fall. Jeg hadde hjulpet dyr og mennesker som ikke har det bra på en eller annen måte. Jeg hadde ansatt en barnepike som kunne ha hjulpet meg med barna, og fått flere barn. Vil helst ha 5 barn, men tror ikke jeg orker det i en normal hverdag sånn som nå. Jeg hadde fått økonomisk rådgivning om hvordan jeg skulle ha investert pengene best mulig. Kjøpt alt jeg ville av interiør og dill dall til hus og hage da jeg elsker å dille med sånt. Har ganske mange ideer som ikke lar seg gjøre da vi ikke kan bruke en formue på å forandre på ting hele tida. Hadde latt min samboer velge selv om han ville jobbe eller ikke, men har forstått det sånn på han at han ikke hadde orket å ikke jobbe i det hele tatt. Håper jeg vinner i lotto da det ser dårlig ut for å bli milliardærarving Endret 11. februar 2014 av Santa Barbara
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå