Gå til innhold

frustrerende treningskamerater!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet ikke helt om denne passer inn her, men..

Mine veninner har lenge mast på meg at jeg må begynne å trene sammen med dem, og jeg hadde bestemt meg for å begynne på nyåret. Da skulle jeg og ei veninne trene sammen noen ganger i uka. Vi fikk veiledning på sentret og alt var flott. Vi trente tre ganger i uka pluss at jeg gikk tur i skog og mark ellers. Og jeg var kjempemotivert, noe jeg er enda.

Etter to uker datt hu veninna mi av lasset. Jeg orka til slutt ikke mase på hu siden jeg vet hun har andre ting å stri med.

Så er det så mange som skal ha meg med å trene, og jeg blir kjempeglad for at di vil være med. Jeg legger opp min dag og trening så det skal passe for dem osv. Så er det standard at dem avlyser fem minutter før, eller glemmer å si fra! Så når jeg sender melding å spør om dem er klar, så får jeg bare "ooj shit, glemte å si ifra, men jeg skal senere istedet." Da har jeg allerede avlyst lunsh eller hatt vekkerklokka på mange timer en nødvendig osv. Sånn var det i dag, og jeg kjenner jeg eksploderer innvendig! Mulig jeg er helt korka, men det fullstendig ødelegger min motivasjon og alt.. jeg fikk en liten utblåsning på vedkommende og nå sitter jeg nesten og griner i dårlig samvittighet..

har dere treningskompiser? Syns det er så mye lettere når jeg har "moralsk støtte" med meg.

Vet jeg er teit men.

Dagens utblåsning!

Anonymous poster hash: cbfef...a85

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sjelden treningskamerater, og dette er noe av grunnen. Vil ikke at andre skal være med og bestemme hvordan min treningsøkt blir, da den kan bli helt annerledes enn hva dagsformen min vil ha det til.

• Liker 5
Skrevet

Har hatt trenigskompiser, men ja, det er håpløst, og jeg har funnet ut at det er best å trene alene. Ofte er man ikke like motivert, og treningsøkta blir ingen treningsøkt, og ingen av oss tar oss så mye ut som vi burde. Bare når jeg trener alene klarer jeg å fokusere fullt ut på treninga.

Skrevet

Ja, nå skal jeg bare dra når det passer meg, så får dem bare gå etter min plan hvis di vil være med. Men det er mange ganger di spør om jeg skal trene, så spør di om jeg ikke kan vente til da og da.. er ikke så lett å si nei da :-(

Ts.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg trener helst alene, og har med hensikt valgt et annet treningssenter enn venninnene mine. Synes det er mye lettere å ha fokus på treningen når jeg kan ha Prodigy på øret fremfor småprating, og bare trenger å tenke på meg selv.

Skjønner at det kan være vanskelig å si nei, men det er jo bare å gjøre det på en hyggelig måte. "Nei, det passer ikke for meg, jeg skal trene , men det er bare å henge seg på :)"

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar! Så hærlig at folk trener alene. Her tror jeg det normalt å ha med seg noen. Alle er to eller flere. Men jeg bryr meg sikkert mindre og mindre etterhvert som jeg blir vant :-)

ts.

• Liker 1
Skrevet

Hei! Vet ikke helt om denne passer inn her, men..

Mine veninner har lenge mast på meg at jeg må begynne å trene sammen med dem, og jeg hadde bestemt meg for å begynne på nyåret. Da skulle jeg og ei veninne trene sammen noen ganger i uka. Vi fikk veiledning på sentret og alt var flott. Vi trente tre ganger i uka pluss at jeg gikk tur i skog og mark ellers. Og jeg var kjempemotivert, noe jeg er enda.

Etter to uker datt hu veninna mi av lasset. Jeg orka til slutt ikke mase på hu siden jeg vet hun har andre ting å stri med.

Så er det så mange som skal ha meg med å trene, og jeg blir kjempeglad for at di vil være med. Jeg legger opp min dag og trening så det skal passe for dem osv. Så er det standard at dem avlyser fem minutter før, eller glemmer å si fra! Så når jeg sender melding å spør om dem er klar, så får jeg bare "ooj shit, glemte å si ifra, men jeg skal senere istedet." Da har jeg allerede avlyst lunsh eller hatt vekkerklokka på mange timer en nødvendig osv. Sånn var det i dag, og jeg kjenner jeg eksploderer innvendig! Mulig jeg er helt korka, men det fullstendig ødelegger min motivasjon og alt.. jeg fikk en liten utblåsning på vedkommende og nå sitter jeg nesten og griner i dårlig samvittighet..

har dere treningskompiser? Syns det er så mye lettere når jeg har "moralsk støtte" med meg.

Vet jeg er teit men.

Dagens utblåsning!

Bruk heller dette til motivasjon :-)

Det samme har skjedd meg flere ganger. Venninner som bare SKAL begynne å trene, og så ender det opp med stadige avlysninger og skrinne unskyldninger når dagen kommer.

Jeg ble irritert endel ganger når det ble avlysninger i siste liten, men til slutt ble det min motivasjon for å trene......

Og nå takker jeg nei hvis noen absolutt SKAL begynne å trene og ønsker noen å trene med.

Sær kanskje,men... :trene:

Anonymous poster hash: 9041a...219

• Liker 1
Skrevet

Trener alltid alene. Har vel prøvd 2-3 ganger å trene med venner, men det ble bare tull. De skal prate og fnise og kommentere alt mulig rart.

Mye mer effektivt å trene alene. Dessuten koser jeg meg veldig med musikk på øret, hvor jeg ikke trenger å forholde meg til andre. Eneste som hadde vært greit med en treningspartner er for å kontrollere teknikk og slikt.

Du må bare si at du trener klokka da og da, og folk får slå seg med hvis de vil. Og avtal at dere møtes der selve treninga skal foregå. Hvis dere for eksempel skal trene styrke så møtes dere ved knebøystativet, hvor du kan begynne med oppvarming mens du venter. Kommer de ikke har du ikke tapt noe tid.

Skrevet

Høres rart ut at "alle" der du trener, trener sammen med noen? Trodde det vanligste var å trene alene. Jeg kunne ikke tenke meg noe annet. Stor myte at det blir lettere å trene hvis man får med seg noen, mye lettere alene.

Anonymous poster hash: d09a9...8c9
  • Liker 2
Skrevet

Har slitt med dette selv, og det er helt håpløst. Løsningen er nok å bestemme deg for når det passer best for deg å dra på trening, og så kan andre henge seg på hvis de kan. Da får hvert fall du trent selv om de eventuelt skulle avlyse.

• Liker 1
Skrevet

Poenget med treningskamerater er jo at man skal ha noen som trekker deg med, noe som forplikter litt de dagene man har litt vondt i viljen.Det du beskriver er jo det motsatte.

Hvis du virkelig vil ha dem med, gi med en ny sjanse, bekreft avtalen litt tidligere på dagen og push dem litt.

Hvis de ikke stiller, gå selv og tenk på hva de går glipp av og at det er dem det er "synd på" som ikke får trent og bruk det som motivasjon.

Jeg trener som oftest alene nettopp av den grunn at da kan man ta det på sparket i en travel hverdag.

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Treningskompiser som ikke forplikter seg gjør bare trening vanskeligere. Da er det bedre uten. Tenk hvor de kommer til å angre på at de var kjip mot deg i tillegg til at de er kjip mot kroppen sin når du ts står der fit og ser kjempedigg ut.

Har problemer med folk som tyter og maser om at de vil trene og leve sunt, men når det kommer til stykket så feiger de ut.

Hurra for alle oss som trener alene !

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Takk for svar! Så hærlig at folk trener alene. Her tror jeg det normalt å ha med seg noen. Alle er to eller flere. Men jeg bryr meg sikkert mindre og mindre etterhvert som jeg blir vant :-)

ts.

Det er stort sett to og to sammen her også, og stort sett virker det ikke så veldig effektivt, for det blir mye pausing, avbryter settet på grunn av en latterligkommentar, den ene står å glor når den andre varmer opp osv. Men det er jo mulig de liker å henge på treningssenteret lengere enn nødvendig. Jeg er der for å trene og så drar jeg hjem :P

Endret av Raindrops
Skrevet

Ja, nå skal jeg bare dra når det passer meg, så får dem bare gå etter min plan hvis di vil være med. Men det er mange ganger di spør om jeg skal trene, så spør di om jeg ikke kan vente til da og da.. er ikke så lett å si nei da :-(

Ts.

Jeg har brent meg på det samme. Når du er den som holder avtaler mens de avlyser, så legger du opp treninga di som du vil, og så sier du evt. ifra om at "hei, jeg trener klokken 13 i dag - bare å slenge seg på om du vil!" eller noe. Ikke juster timeplanen din etter dem, men la dem evt. justere sin om de vil. Spørsmålet er om du vil trene med dem, da.

• Liker 1
Skrevet

Etter "avvisningen" i går dro jeg aleine. Hun som skulle være med, men som skulle trene senere, dro ikke senere. Så da tenkte jeg enentlig bare at jaja synd for deg. Så ringte hu idag å lurte på om jeg skulle trene, så sa jeg at jeg skulle på spinning på kvelden. Da sa hun at det passet ikke.. så hu trente visst ikke idag heller. Spinning var jammen hærlig! Noe jeg virkelig skal fortsette med. Der var det også mange som var sammen, men fokuset var på selve treninga. Som noen sier, så blir det mye skitprat og man gjør som regel ikke det man planlegger, det får man gjort når man drar alene.

Kjente bare jeg var så mektig irritert når det ble avlyst i siste liten gang på gang, og av 3-4 veninner! Men jeg ser jo at dette er ett kjent fenomen. Håper jeg blir kjempe fit og stram til bikini sesongen, så får di igjen for å skippe gang på gang ;-)

Hilsen ts.

• Liker 1
Skrevet

TS, du får trøste deg med at du blir i knallgod form mens de ikke kommer til å rikke seg av flekken! :) (Hadde selv en venninne som avlyste i dag fordi hun var "så trøtt", men jeg hadde en super økt likevel!)

Skrevet

Jeg trener alltid alene, og trener stort sett til samme tider. Det fungerer veldig bra for meg, har trent i over 10 år på denne måten. Trenger ikke kaste bort tid på ting som ikke har med trening å gjøre, kaster heller ikke bort mye tid rundt selve treningen (klær,avtaler, bestemme meg eller ikke, osv.)

For meg er trening en helt vanlig del av hverdagen, som å spise middag. Trener styrke 3 ganger i uka, og driver lagidrett ved siden av.

Trening er et selvstendig valg, og gjør det vanskeligere dersom du involverer andre, dessuten, du treffer uansett kjente på treningssenteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...