Efelia Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Hva hadde du gjort hvis typen din fortalte deg at han hadde kjøpt sex mens han var på ferie i Thailand? Dette er 5 år siden, han var 20, og vi var ikke sammen da. Så jeg har vel ingen grunn til å bli sint på ham. Men jeg har store problemer med å akseptere hva han har gjort. Synes det er så feil å gjøre noe slikt. Trenger bare å høre noen reaksjoner. Er fryktelig glad i ham, og ønsker ikke at dette skal ødelegge. Men føler ikke at dette er noe jeg kan si til venner av meg, så jeg trenger noen "å prate" med. På forhånd takk for svar...
*Lene* Skrevet 24. mai 2004 #2 Skrevet 24. mai 2004 Oj....kjøpt sex ja! Vel, du gikk inn i forholdet og visste hva han hadde gjort! Da må du jo bare leve med det! Må innrømme at det nok hadde plagd meg også litt!
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #3 Skrevet 24. mai 2004 gjort er gjort, og dette er lenge siden. folk kan forandre seg mye på fem år, og han er vel ikke en annen person etter at du fikk vite dette? har ikke selv vært i din situasjon og vet da ikke hvordan jeg selv hadde reagert, men mitt råd er: la det fare
nyibyen Skrevet 24. mai 2004 #4 Skrevet 24. mai 2004 Nei, ikke koselig å høre!! Min ex har reist mye i Asia og Latinamerika, og har mange hore-historier å fortelle. Han har ikke kjøpt sex, eller iallefall ikke innrømmet det, men han lå med veldig mange på disse turene sine, alle jentene hev seg etter ham på gata (sånn høres det ut når han forteller ). En av dem var hovedgrunnen til at det nettopp ble slutt mellom oss, han kom aldri over henne, og den lidenskapen de hadde. De har mailet mye, også mens jeg og han var sammen, og han hadde cyber-sex med henne, fant jeg senere ut Så selv om det er vondt for deg å høre fra kjæresten din så var det "bare" en hore og ikke noe mer. Det var kanskje på en guttetur hvor mange ble fulle og de skulle ut å more seg litt? Han var jo tross alt singel... Og ganske ung. Jeg har vært sammen med en som innrømmet å ha brukt en hore i Amsterdam. Han var 19 og jomfru og ikke så flink med jenter, og ville bare "gjøre det" for første gang. Dette hadde jeg ikke så store problemer med da han fortalte.
Barbie Skrevet 24. mai 2004 #5 Skrevet 24. mai 2004 Skjønner deg godt jeg.. Selv har jeg null respekt for folk som har kjøpt sex, og det har jeg alltid hatt. Hvis jeg hadde møtt en mann som fortalte meg dette veldig tidlig i forholdet, så hadde jeg mistet interessen umiddelbart. Da hadde jeg brutt med det samme. Fortalte han det mye senere, så vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort. Jeg føler avsky for slike ting, og vet ikke om jeg kunne fortsatt forholdet. Dette er vanskelig, og egentlig har jeg ingen råd til deg. Uansett, lykke til.
BREKKA LILL Skrevet 24. mai 2004 #6 Skrevet 24. mai 2004 Gjort er gjort og det er gjort før dere ble sammen og skal ikke ha betydning for forholdet - sier man ofte, men det stemmer ikke bestandig. Selv om man vet at det helt tåpelig å bli irritert for noe som har skjedd lenge før man ble et par. men det stemmer ikke.. spesielt hvis det han gjør går på tvers av egne holdninger. selvfølgelig blir man såret, irritert og fornærmet hvis man oppdager at den man deler livet med gjør det. Det er ikke "bare" sex eller bare "prostiuert", det er ens grunnleggende holdninger, moral og etikk han tråkker på.. Det er følelser i dette, ikke bare handlinger. hvis jeg skal være ekstrem, så er det det samme som at man blir sammen med en mann som har begått drap ( fordi det er ikke akspetert i samfunnet ) og man som annen part er helt i mot all slags vlod, får vite at mannen har drept noen... Uansett hva årsaken er, så vil det farge hennes syn på mannen. Fordi det han har gjort tråkker på hennes grunnleggende prinsipper for livet. ingen skal drepe... Å bli sint på kjæresten din, er ok, skal du være sammen med han, må du se på han gjennom andre fargeglass.. -s- lykke til
Gjest Jeg dumpet Skrevet 24. mai 2004 #7 Skrevet 24. mai 2004 Min eks har bodd i Malaysia i 1 år og da vi hadde vært sammen i 1.5 år fortalte ham meg at han hadde hatt sex med flere asiat-brudar og faktisk også kjøpt sex flere ganger der. Etter det dumpet jeg ham. Jeg fikk avsky!
Gjest glamourgirl Skrevet 24. mai 2004 #8 Skrevet 24. mai 2004 Jeg tror et stort flertall av skikkelige gutter har kjøpt sex i Asia. Tenk på alle som reiser dit, og tenk på alle mulighetene man får til å ha sex der? Er det forskjell på å kjøpe sex med ei Thai dame, eller å være sammen med henne ei ukes tid, og gi henne penger til mat og familien sin? Jeg har mange kompiser som har reist i Asia, og de fleste av dem har kjøpt sex på den ene eller andre måten, om jeg synes det er OK, sier jeg ikke, men at det er utbredt. Hva betyr det egentlig for deg? Han har hatt sexpartnere før deg, og jeg ville ikke lagt mer vekt på det enn det. Det er lenge siden, og han har forhåpentligvis ikke fått noen sykdommer.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #9 Skrevet 24. mai 2004 Jeg hadde IKKE tolerert det! Dette var noe jeg spurte sambo spesifikt om da han først nevnte sine asiaturer når vi hadde vært sammen noen få uker.. Måtte få det på det rene at han ikke hadde slike holdninger at han kunne finne på noe slik.
Gjest Madam Felle Skrevet 24. mai 2004 #10 Skrevet 24. mai 2004 Hva han gjorde med andre kvinner før meg får være opp til han, så lenge han ikke har vært voldelig, voldtatt og den slags. Hadde aldri brydd meg om det i dag om han hadde fortalt at han hadde gjort noe slikt før han møtte meg.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #11 Skrevet 24. mai 2004 Kunne aldri vært sammen med en som er eller har vært i stand til å kjøpe sex av horer. Det må jo bety at han er rimelig mislykket som ikke kan få seg ons som andre trrengende? Og det faktum at han kunne tent på og faktisk gjennomført et samleie med en hore, en som han vet har null lyst på ham, avskyr ham og bare gjør det for penger, det ville gitt meg fullstendig turn off.
BREKKA LILL Skrevet 24. mai 2004 #12 Skrevet 24. mai 2004 Jeg tror et stort flertall av skikkelige gutter har kjøpt sex i Asia. Tenk på alle som reiser dit, og tenk på alle mulighetene man får til å ha sex der? Er det forskjell på å kjøpe sex med ei Thai dame, eller å være sammen med henne ei ukes tid, og gi henne penger til mat og familien sin? Forskjell?? Å kjøpe sex er overgrep mot en kvinnes integriditet - tror ikke mange kvinner gjør det fordi de har så lyst til å ha sex med ufyselige menn :-x Når man er sammen med ei dame - er det et forhold.... og man betaler ikke for det dahh.. å gi henne penger - da krever man ingenting igjen og gjør det fordi man har lyst til å hjelpe jenta og familien... å ha sex med henne betyr å kjøpe henne som en vare.... så da så
Gjest Dump ham Skrevet 24. mai 2004 #13 Skrevet 24. mai 2004 Loosers må betale for sex. Winners får seg sex med ONS og andre metoder som sjekking. Jeg hadde aldri godtatt noe sånt. Samme hvor utbredt enkelte her hevder at dette er: jeg ville ha dumpet en mann som har kjøpt sex. Noe så tarvelig. :o
Gjest Hillary.. Skrevet 24. mai 2004 #14 Skrevet 24. mai 2004 Jeg har null-toleranse når det gjelder horekunder.... Men jeg gir mennesker rom for å forandre seg. Han var bare 20 år. Poenget må være hva han synes som dette i dag.
Gjest Vend.på.det Skrevet 24. mai 2004 #15 Skrevet 24. mai 2004 Hadde det vært bedre for deg om han hadde hatt "gratis-sex" med sitt livs(inntil da) store forelskelse, ei jente som han fortsatt går og tenker på, i stedet for et tilfeldig hore-kjøp på en ferie i Thailand?
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #16 Skrevet 24. mai 2004 Å gå i butikken for å kjøpe sjokolade er et overgrep mot en kvinnes integritet - tror ikke mange kvinner står i kiosken fordi de har så lyst til å selge sjokolade og lotto til ufyselige menn :-x
Englepusen Skrevet 24. mai 2004 #17 Skrevet 24. mai 2004 Har opplevd akkurat det samme. Mannen min hadde seg litt på en firmatur i København, mange år før vi traff hverandre. Jeg ble veldig skuffet når han fortalte det og tenkte på det en god stund. Men etterhvert sluttet det å plage meg, og nå tenker jeg aldri på det. Gjort er gjort, og jeg vet han aldri ville gjort det igjen. Så lenge det bare er snakk om en gang og lenge siden syns jeg ikke det er så galt. Men hadde det vært snakk om mange ganger hadde det nok vært noe annet.
Gjest ikke-innlogget- Efelia Skrevet 24. mai 2004 #18 Skrevet 24. mai 2004 Tusen takk for alle svar! Har visst om dette i en uke nå. Vi har kun vært sammen i 4 måneder. Men dette forholdet er en av de typen: "ment to be". Det er derfor det gjør så vondt. Er så skuffet over ham. Hadde aldri i verden trodd han kunne gjøre noe slikt. At han er en av "de". Har mange fordommer mot dette. Er enig i alt det negative som er blitt sagt om denne handlingen. (Klarer ikke skrive ordene for hva han har gjort igjen, slik avsky føler jeg for det som har blitt fortalt meg. ) Har klart å takle det alene i en uke, har grått ett par ganger. Grunnen hans for å ha gjort det er at han var jomfru, skjemtes over det, og følte seg flau over ikke å ha gjort det. De var en guttegjeng, og takk gud, så var han full. Nå sier han at han synes det er feil å gjøre slikt. Han ville ikke ha gjort det igjen. Dette er den snilleste mannen jeg noen gang har truffet. Han er omtenksom, god mot meg, og jeg har aldri hørt eller oppfattet ham være nedlatende overfor kvinner, eller sett på kvinner som objekt. Han er en som ser personene, og ikke er så opptatt av det ytre. Det er nok derfor jeg også er så skuffet. Snille gutten min, hvordan kunne du være i stand til noe slikt? Jeg ble kvalm, og gråt da han fortalte det, visste ikke hvoran jeg skulle takle det. Til nå har jeg bare valgt å fortrenge det. Dermed gjør jeg to ting som jeg slettes ikke ville akseptert ellers. Kjøp av sex og bevisst glemme noe. Tror ikke jeg har godt av det, spesielt det siste. Må virkelig svelge ett par hundre kameler her... Jeg føler av og til avsky for ham. er redd for hvilken person han er. Har sett en side av ham som jeg ikke trodde han hadde. Men samtidig elsker jeg ham. Har det så utrolig godt med ham. Har fått en bestevenn, god elsker og kjæreste i en og samme mann. Trodde ikke det var mulig. Så jeg tenker at jeg må være sterk, samtidig som jeg er sint på ham fordi han har såret meg. Selv om han selvfølgelig ikke har gjort dette "mot" meg. Han fortalte meg dette i god tro, er bare jeg, og de som var med på det, som vet dette. Han viste at han stolte på meg. Jeg synes han er fryktelig naiv som trodde jeg ikke skulle reagere negativt. Er sint på ham for at han fortalte det, vil ikke vite dette! Samtidig så sier det meg at vi kan fortelle mye til hverandre, og jeg synes det er viktig i ett forhold. Vi har jo vært sammen så kort tid, at jeg egentlig burde ta bena fatt og løpe. Men siden dette er et forhold som nærmest begynte med kjærlighet ved første blikk, og alle forventningene vi hadde til hverandre i forholdet, er blitt oppfylt, er det veldig vanskelig å gi slipp. Jeg elsker ham faktisk. Elsker personen han er. Derfor er det så tungt. Det at han har gjort noe som er så stygt, at det kan være i den fine mannen...Jeg kunne ønske jeg forsto, men jeg gjør det ikke.
Gjest -kebolle Skrevet 24. mai 2004 #19 Skrevet 24. mai 2004 På den ene siden, syns jeg det fins en del formildende omstendigheter rundt valget han tok, og mannen er knakende bra. Ergo hold på ham. På den annen side: Ikke gå på akkord med deg selv, :fy: ... På den tredje side... nei, skal ikke snakke i evigheter.. Men: jeg tror det viktigste er: Gi det litt tid. Og Kjenn etter hva magen og hjertet sier - det er det du skal høre på. (Har du snakket ut med ham om dine reaksjoner på dette? Han virker som en du kan snakke med om mye). Denne tråden vakte egentlig noen tanker hos meg. F.eks. om hvor hensynsfullt eller ikke det er å være helt ærlig. Mannen hadde jo vært den samme om han aldri hadde fortalt det til deg.. Dog ikke i dine øyne. Noen ganger må en velge mellom svart sannhet og hvit løgn, ikke alltid like lett. (Dog vil jeg ikke uttale meg om hvorvidt en løgn om det denne tråden handler om, er hvit, grå eller som et svart hull ;-) - for det vet jeg ikke!) Slik ja.. det blei filosofi det gitt.. Men hovedpoenget mitt står jo over: Lytt til magen og hjertet. Lykke til!
Gjest Hillary.. Skrevet 24. mai 2004 #20 Skrevet 24. mai 2004 Hva synes han selv om det han gjorde? At han ikke trodde du skulle reagere negativt betyr kanskje at han ikke synes det er så farlig, eller??? Hm... :-x
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå