Gå til innhold

Hvilket yrke kan passe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart søke skole og sitter med maaange tanker. Er veldig usikker, faktisk. Vanskelig å se seg selv utenfra og finne ut hva jeg kunne tenkt meg å jobbe med over lang tid.

Jeg er veldig glad i at det skjer noe, hele tiden. Er glad i utfordringer, det å klare og få gjort noe! Jeg liker å bevise for andre og ikke minst meg selv at jeg er god til noe. Har alltid vært en leder og den som tar ordet i større grupper og blant venner er jeg en folk lener seg på og kommer til for hjelp. Tenker at det er noe som kan gjenspeile seg i hvilken utdanning jeg skal velge? Er opptatt av at folk ser meg som noen som klarer å få til noe, og som er flink i det jeg gjør.

Andre egenskaper jeg har er at jeg har stoor pågangsvilje og mot når det kommer til ting som må gjøres. Jeg kan godt ta i bruk utradisjonelle måter å få til ting på, og må kanskje holde meg litt i skinnet for å ikke gå utenfor lov og moral.

Jeg kan se for meg et yrke der jeg jobber både selvstendig og med andre, der det er litt tempo i arbeidsdagen.

Har tenkt både på eiendomssmegler, aksjemegler og advokat (har lagt lista litt høyt for meg selv). Advokat er drømmeyrket (som jeg tror ville passet PERFEKT), men vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg inn, da snittet er veeldig høyt, spesielt her jeg bor. Har vurdert privatskole, men har hørt at man i grunn MÅ gå på et universitet, ellers kommer man aldri inn på en master.

Noen tips?

Anonymous poster hash: f108f...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...