AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er lærer, og hver gang det har hendt at jeg eller barna er syke, har jeg hatt så dårlig samvittighet over å være hjemme fra jobb. Lage vikaropplegg og sende på skolen, og vite at noen må ta ekstratimer for å dekke mitt fravær..... Og nå i kveld har eldstemann klaget over vondt i magen og hostet stygt lenge....og jeg selv kjenner meg tung i hodet og klarer ikke sove. I verste fall må vi bli hjemme... Men til andre som iblant har syke barn og må være hjemme(jeg er aleneforsørger, så er kun jeg som kan være hjemme med dem), har kolleger reagert negativt på dette? Spesielt dere som jobber som lærere? Føler dårlig samvittighet over at elevene får en vikar som ikke er forberedt i temaene vi har etc. Uff... Anonymous poster hash: 8478d...424
ViljaH Skrevet 5. februar 2014 #2 Skrevet 5. februar 2014 Niks, dårlig samvittighet er bortkastet. Ikke ta sykedager uten sykdom, og ellers tenk at sykedager går på omgang, dere bytter på å dekke opp for hverandre. Kanskje lettere for meg, når jeg må være hjemme så er det ikke stress med vikar, ingen gamlinger blir gående sultne. 5
minister-mio Skrevet 5. februar 2014 #3 Skrevet 5. februar 2014 Du og barnet ditt er sykt. Det kan skje alle. Dårlig samvittighet hjelper ikke, hvile hjelper 2
Ciara Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Ikke tenk på dette i det hele tatt. Er man syk, så er man syk. Hvis noen kollegaer begynner å snakke om det pga det, så får de bare snakke - det er jo ikke som om du har noe alternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er lærer, og hver gang det har hendt at jeg eller barna er syke, har jeg hatt så dårlig samvittighet over å være hjemme fra jobb. Lage vikaropplegg og sende på skolen, og vite at noen må ta ekstratimer for å dekke mitt fravær..... Og nå i kveld har eldstemann klaget over vondt i magen og hostet stygt lenge....og jeg selv kjenner meg tung i hodet og klarer ikke sove. I verste fall må vi bli hjemme... Men til andre som iblant har syke barn og må være hjemme(jeg er aleneforsørger, så er kun jeg som kan være hjemme med dem), har kolleger reagert negativt på dette? Spesielt dere som jobber som lærere? Føler dårlig samvittighet over at elevene får en vikar som ikke er forberedt i temaene vi har etc. Uff... Anonymous poster hash: 8478d...424 Har opplevd at kolleger og rektor har reagert, ja- det er visst vanlig blant lærere. Baksnakking og drama pga mine kronisk syke barn. Før ble jeg lei meg, men ærlig talt, det er jo de som har et problem. Jeg skal være hjemme med barna mine hver eneste gang de trenger det, og jeg har ikke tenkt å sende et eneste vikaropplegg, heller. Jeg har både årsplan og ukeplan, og vikar får betalt for for og etterarbeid. Hev deg over det, bli hjemme om dere trenger det. Anonymous poster hash: ccf0e...dbb 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Det er skolens ansvar å finne kompetente vikarer. Ta sykedager når du trenger dem, og ikke ha dårlig samvittighet over noen andres jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Nei, det reagerer de ikke på. Eneste er at ene inspektøren kan være sur når vi ringer inn. Jeg tar vikartimer for andre når de er syke og de tar for meg.Anonymous poster hash: ea5a2...a8e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Jeg er også lærer og har aldri hatt dårlig samvittighet eller opplevd at rektor, inspektør eller kolleger har sagt noe negativt eller sett skjevt på meg på grunn av sykefravær eller syke barn. Tvert imot, hos oss er det bare forståelse å møte når man ringer og sier fra. Det hender at jeg blir pålagt vikartimer fordi kolleger er borte. Jeg tenker ikke stygge tanker om dem. Dette er hver sin gang.Anonymous poster hash: 0422c...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå