Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var gravid i 2012 og har heldigvis greid å kvitte meg med alle de kiloene som kom på. Ikke lang tid etter dette fikk jeg diagnosen blodkreft. Etter en lang sykdomsperiode er jeg nå frisk men jeg har lagt på meg igjen. Altfor mye for å være ærlig. JEg føler at jeg ikke kjenner igjen kroppen min og jeg har lite overskudd til barnet mitt og det å kombinere dette med å prøve å skrive bachelor oppgave i sykepleie.

Men nå har jeg fått fitbit flex i gave av mannen min og jeg har et medlemsskap på elixia. Jeg sliter virkelig med motivasjonen og å omgjøre kostholdet mitt. Kroppen min skriker etter sukker når jeg kutter ut sjokolase og slike ting. Noen andre som har det som meg? Jeg vil bli aktiv bruker av fitbiten og lurer også på om noen har erfaringer med den. Jeg får ikke til å endre målene på den.

Ellers er jeg veldig lei av å være jojo slanker og skal sette meg en kostholdsplan som er enkel å leve med resten av livet og ikke bare frem til bikinisesongen.

For tiden går jeg også på antideprissive og jeg innbiller meg at noe av vekten kommer derfra, men det må da gå an å trene det bort håper jeg. Håper det er noen her ute som vil dele erfaringer samt at vi kan følge hverandres må. Bekalger for et veldig rotete innlegg. Donia XXX

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg var gravid i 2012 og har heldigvis greid å kvitte meg med alle de kiloene som kom på. Ikke lang tid etter dette fikk jeg diagnosen blodkreft. Etter en lang sykdomsperiode er jeg nå frisk men jeg har lagt på meg igjen. Altfor mye for å være ærlig. JEg føler at jeg ikke kjenner igjen kroppen min og jeg har lite overskudd til barnet mitt og det å kombinere dette med å prøve å skrive bachelor oppgave i sykepleie.

Men nå har jeg fått fitbit flex i gave av mannen min og jeg har et medlemsskap på elixia. Jeg sliter virkelig med motivasjonen og å omgjøre kostholdet mitt. Kroppen min skriker etter sukker når jeg kutter ut sjokolase og slike ting. Noen andre som har det som meg? Jeg vil bli aktiv bruker av fitbiten og lurer også på om noen har erfaringer med den. Jeg får ikke til å endre målene på den.

Ellers er jeg veldig lei av å være jojo slanker og skal sette meg en kostholdsplan som er enkel å leve med resten av livet og ikke bare frem til bikinisesongen.

For tiden går jeg også på antideprissive og jeg innbiller meg at noe av vekten kommer derfra, men det må da gå an å trene det bort håper jeg. Håper det er noen her ute som vil dele erfaringer samt at vi kan følge hverandres må. Bekalger for et veldig rotete innlegg. Donia XXX

Sukker er en liten demon som sitter i ganske hardt nå du fórer den. Jeg tenker at du sikkert ellers enten spiser veldig kalorifattig og lite eller mye og genrelt mye raske karbohydrater.

Begge deler gir svingende blodsukkeret som gjør at søtsuget blir enda sterkere.

Så start med kostholdet.

Masse proteiner(metter fort), gode fettkilder(metter lenge) og trege gode karbohydrater(stabilt blodsukker).

Ha 3 store hovedmåltider: frokost, lunsj og middag og 2 mindre; mellommåltid og kvelds.

Om du spiser rett mat så vil søtsuget forsvinne av seg selv fordi blodsukkeret blir mer stabilt. Du vil heller ikke gå småsulten mellom måltider. I starten for å ikke havne tilbake i dårlige vaner så kjøp en 80% mørk sjokoalde som lørdagskos. Er ikke mange bitene som skal til før godtesuget forsvinner.

Skrevet

Etter at jeg fikk fitbiten så har jeg blitt flinkere til hverdagstrening. Prøver alltis å nå målene mine. Er en deilig følelse når armbåndet vibrerer og man har nådd dagens mål midt på dagen slik det gjorde idag. Jeg spiser for lite kalorier men dette kommer av at jeg prøver å gå ned i vekt ved å gå med kaloriunderskudd. Det er jo slik det skal gjøres. Sukker sug har jeg fortsatt men har kjøpt meg riskaker med 80% sjokolade som jeg kan ta når det er som verst.

Ellers er jeg vel bekymret for st jeg spiser for mye til lunsj. IDag ble det tre knekkebrød, to med makrell i tomat og et med kokt egg. Middag var det taco og frukt til dessert. Nå tenkter jeg på å få meg et par knekkebrød med kokt egg og diverse pålegg.

Ellers vil jeg bare finne den motivasjonen som gjør at jeg bare kommer over dørstokkmilen. og den kommer ikke før jeg ser resultater og resultater kommer ikke av å ikke komme seg på trening. Ond sirkel jeg føler meg inni akkurat nå. Det kan være som følge av sykdomsbildet også.

Ingen andre som bruker fitbit her? Samt at jeg har kjøpt meg en sånn motivasjonsvekt som bare viser hvor mye man går ned eller opp og ikke viser din aktuelle vekt. Noen som har vært borti i det?

Skrevet

Idag har jeg hatt en god dag. Eneste jeg skulle ønske jeg greide var å komme meg på trening men småen er syk og det begynte å snø så ja. Ellers så har jeg ikke hatt det ekstreme sjokolade suget idag. Kan ha noe med at jeg startet dagen med en proteinrik frokost med to kokte egg og knekkebrød. Fremgang iallefall. Jeg vil så gjerne nå målene mine og få tilbake den kroppen som jeg kjenner for som sagt dette er ikke meg i det hele tatt.

Har forresten kjøpt meg sånn motivasjonsvekt som viser kun nedgang eller oppgang og ikke vekten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...