orakel Skrevet 24. mai 2004 #1 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg lurer på hvilket program dere vasker dundynen på, altså hvor hardt den vaskes. Sentrifugerer dere på høy hastighet eller lav? I tillegg lurer jeg på hvilken temperatur dere vasker på. Jeg har dunputer som kan vaskes på 60 grader men det står ingenting om temperatur på dynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 24. mai 2004 #2 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg vasker dundynen min på 40 grader i vaskemaskinen. Tørker den i tørketrommel sammen med 6-8 tennisballer. Er du i tvil om dynen tåler og vaskes vil jeg anbefale deg og ta den med på ett renseri/vaskeri. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mai 2004 Takk for svar :-) Jeg pleier å levere fra meg dyner etc for å få det vasket/renset. Men jeg fant ut at dette kunne jeg vel fint klare selv. Jeg var innom en spesialforretning i dag og fikk gode råd men glemte helt å spørre om vaskeprogram av dyner når det ikke står noe på dem. Jeg kjøpte et spesialvaskemiddel for dun og nå er den første dynen vasket (valgte et midt i mellom program og middels sentrifugering) og tørket i tørketrommelen med 4 tennisballer i. Det gikk helt flott så nå tror jeg at heretter så leverer jeg kun overmadrassen til rens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå