AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg er i gang med å gå ned i vekt. Startet i Januar, har gradvis lagt om kosthold, og begynt å trene. Har så lang gått ned ca. 3-4 kg. Jeg veide 79 kg da jeg startet og nå ligger jeg på 75-76. Vekten er egentlig ikke såå viktig, men grei å bruke for å måle hvordan kostholdet og treningen funker. Delmålet mitt er å komme ned på 70, hovedmål er rundt 65 kg. Fra midjen og opp så synes jeg at jeg ser ganske fin ut, litt kraftige armer, men ikke voldsomt. Her vil jeg si at jeg egentlig er veldig fornøyd, slank. Men fra midjen og ned er det akkurat som om noen har satt på feil person under:P for jeg har kraftige lår, rumpe og mage. Nå når jeg har gått ned litt, ser jeg at kraveben, midje og rygg blir slankere (faktisk ikke så mye mer fett å ta av), mens rumpe lår og mage er så og si det samme (magen er kanskje litt strammet inn). Alt under midjen føles veldig kompakt. Jeg er forholdsvis stram i kroppen, så her er det mer mengden det er snakk om. Jeg synes rett og slett silhuetten min er stor, men fasongene er greie nok. Så her er spørsmålet: under vekttap er det vanlig å merke det på rygg, kraveben og pupper først før man begynner å gå ned andre steder? Hvis jeg forbrenner mer enn jeg tar inn, vil jeg miste litt av fettet på nederkroppen? Selvom jeg ikke har gått ned så mye, begynner jeg nesten bli redd for at jeg forblir denne størrelsen, for det rikker seg jo ikke? Noen som har gått ned 10-15 kg, som vil fortelle litt hvordan dette foregikk og hvor de første kg forsvandt? Anonymous poster hash: eb9c4...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mb26 Skrevet 4. februar 2014 #2 Del Skrevet 4. februar 2014 Lurer på det samme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann20mb Skrevet 4. februar 2014 #3 Del Skrevet 4. februar 2014 veide 94kg og veier nå 85, først og fremst litt over alt i førsten. Merket det best på armer og låra. Så forsvant mine små "manboobs" merket litt i ansiktet, magen er vel den som forsvinner mest til slutt. Veldig godt tips er å trene styrke. Løft vekter og litt cardio og spist rent og kos deg litt ekstra på lørdagene. Lykke til videre. synes 3-4kg er bra allerede nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Del Skrevet 5. februar 2014 Det er veldig individuelt hvor man mister fett først, men jeg er nok som deg. Har knapt fett på overkroppen(bare litt på armene, og på sidene av hoftene), og man kan se hofteben, kraveben og ribbeina på ryggen bare jeg strekker meg litt. Nesten anorektisk på overkroppen, men så har vi underkroppen som ser helt annerledes ut. Jeg er jo slank, men har litt å ta i på spesielt hofter og lår. Høres kanskje rart ut med hoftefett og synlige hofteben, men ja. Mens andre har utrolig slanke ben og mye fett rundt mageområdet. Anonymous poster hash: 21efa...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 5. februar 2014 #5 Del Skrevet 5. februar 2014 Om du har pærefasong så er det vanlig at overkroppen er petit mens underkroppen har mer kjøtt. Dette er ikke noe som kan slankes bort for problemet blir da at du får en pingleoverkropp i forhold til underkropp. Det beste du gjør for å jevne ut fasongen er tung styrke. Da kan du forme overkroppen slik at den ikke ser mager ut og med generelt mer muskler og lavere fettprosent så vil kroppen få mer balansert utseende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #6 Del Skrevet 5. februar 2014 Om du har pærefasong så er det vanlig at overkroppen er petit mens underkroppen har mer kjøtt. Dette er ikke noe som kan slankes bort for problemet blir da at du får en pingleoverkropp i forhold til underkropp. Det beste du gjør for å jevne ut fasongen er tung styrke. Da kan du forme overkroppen slik at den ikke ser mager ut og med generelt mer muskler og lavere fettprosent så vil kroppen få mer balansert utseende. Jeg som skrev over her. Jeg har ikke pærefasong overhodet, skuldrene mine er bredest på kroppen og jeg har store pupper for størrelsen min. Anonymous poster hash: 21efa...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #7 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg gikk ned fra 65 til 51 for et par år siden, og har holdt meg her siden. Det første stedet jeg så vektnedgangen var på kragebena, som du sier. Deretter puppene, magen og lårene. Helt til slutt så jeg det på brystet ved at jeg fikk "riller" mellom puppene (en kan antyde ribbebena under huden). Nå skal det sies at jeg alltid har vært fornøyd med hvor kiloene har lagt seg. Har aldri slitt med at en del av kroppen er uproporsjonert sammenlignet med resten. Da jeg gikk inn for å gå ned i vekt fikk jeg på en måte bekreftet dette, for jeg målte og veide meg fast en gang i uken, og jeg gikk likt ned i cm rundt div steder på kroppen hver uke. (f.eks. 2 cm på magen og puppene, 1 cm på lårene, 0.5 cm på armene etc.) Så for å svare på spørsmålet ditt - har du sjekket med målebånd at du ikke går ned på underkroppen også? Jeg så jo vektnedgangen først på overkroppen (kanskje fordi en i utgangspunktet har minst fett her, og derfor ser fremgangen fortere), men målebåndet viste jo at jeg gikk ned minst like mye på underkroppen også. Og - jeg følte ikke jeg hadde gått ned så mye i vekt egentlig ved å se meg i speilet, selv om folk rundt sa det og jeg så det på vekt og målebånd. Før jeg gikk gjennom klesskapet mitt og ALT var for stort. Selv bukser jeg kjøpte for mange år siden da jeg synes jeg var tynn var blitt baggy. Årets beste dag! Anonymous poster hash: 7e0a2...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Del Skrevet 5. februar 2014 jeg er kanskje en tendens til pære, men jeg vil jo heller ikke si overkroppen min er mager. Jeg opplever bare at resultatene kun vises her hvor jeg allerede er ok fornøyd (vil helst miste mest på lår og rumpe og mage). Men jeg har målt meg nå, og ser frem mot å måle meg igjen om noen uker for å se om det kanskje er slik at jeg ikke ser det like godt på lår osv i og med at jeg har mer å miste her. Jeg er nemlig egentlig fornøyd med proposjonene mine jeg er nok en blanding av pære og timeglass (forholdsvis brede skuldre, tydelig midje, og c- str i pupper) så det å trene overkroppen mye for å proposjonere noe tror jeg ikke er veien å gå (ikke noe mer enn det jeg allerede gjør) Anonymous poster hash: eb9c4...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Del Skrevet 5. februar 2014 -ts Anonymous poster hash: eb9c4...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 5. februar 2014 #10 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg som skrev over her. Jeg har ikke pærefasong overhodet, skuldrene mine er bredest på kroppen og jeg har store pupper for størrelsen min. Anonymous poster hash: 21efa...1c1 Jeg tenkte også på pærefasong, men du sier altså at du ikke har det. Allikevel er det genetisk betinga hvordan vekta fordeler seg på kroppen når du går opp eller ned i vekt. Det eneste du til en viss grad kan styre er å stresse mindre. Stress gjør blant annet at kroppen produserer mer av stresshormonet kortisol, som gjør at fettet legger seg på magen og i ansiktet. Særlig på 90-tallet var bruk av kortikosteroider utbredt blant syklister, de inneholder til informasjon en del kortisol. Før tempoen på etappe 19 hadde Jan Ulrich åpenbart inntatt en del av disse, du ser på 7:25 at han har skikkelig måneansikt: https://www.youtube.com/watch?v=xH9UIOmzsFA versus den 13. etappen (18:06): https://www.youtube.com/watch?v=RYnCSSWgTKU Så stress lite, få nok og regelmessig søvn, så produserer kroppen mindre kortisol enn den ellers ville gjort. Bortsett fra det må du bruke styrketrening for å jevne ut kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #11 Del Skrevet 6. februar 2014 På meg synes vekttap i ansiktet og på bryst, armer, hender og hofter først. Så mage rumpe, rygg og legger Lårene til slutt dessverre! - men styrketrening hjelper! Anonymous poster hash: 34241...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kokos* Skrevet 6. februar 2014 #12 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg har klassisk pæreform, og mister vekta fra midjen og opp. Etterhvert begynte jeg heldigvis å gå ned på lår og rumpe også, men leggene er som før. Har mista 5 cm både i midje og på lår, men leggene er helt uendret.:-( Jeg har forøvrig også begynt med tung styrke, spesielt i ovekroppen, og merker heldigvis at proposjonene mine begynner å bli finere nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå