Gå til innhold

Jeg trener 40 min på ellipsemaskin nesten hver kveld.. Ok eller dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koser meg med denne treningen, men har kroppen bedre av å hvile f eks tredjehver dag enn at jeg kjører på 6 kvelder hver uke? Jeg prøver å få mer muskelmasse men hater styrketrening og løping...

Anonymous poster hash: 9b1a4...f21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjører høy intensitet, svetter massevis og brenner ca 400 kalorier i løpet av 40 minutter.

HI

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg jogger 6 dager i uka. Er ikke noe stress å trene hver dag så lenge du trives med det og har lysten og energi til det.

• Liker 1
Skrevet

Du tror at du får mer muskelmasse av å trene elipse? :ler:

Anonymous poster hash: 25ac1...df7

• Liker 4
Skrevet

Kjører høy intensitet, svetter massevis og brenner ca 400 kalorier i løpet av 40 minutter.

HI

Beklager - men det gjør du ikke. De kaloritallene som maksinene viser er ALT for høye. Trolig er det reelle tallet nærmere 200-250, kanskje litt mer.

Og joda - du kan bygge noe muskler i bein og armer ved slik trening, særlig om du har høy motstand og fokuserer på hvilke muskler du bruker. Men det blir på ingen måte det samme som styrketrening, og du vil jo ikke få styrket hele kroppen.

Anonymous poster hash: baa57...4cb

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker også ellipsemaskin av og til, men da mest som oppvarming før ei styrkeøkt, eller som litt avveksling fra tredemølla :)

Skrevet

Mer muskelmasse = mer styrketrening.

Anonymous poster hash: 8edee...ef1
  • Liker 2
Skrevet

Mer muskelmasse = mer styrketrening.

Anonymous poster hash: 8edee...ef1

Og nok mat.. Ellers går det ikke.

• Liker 1
Skrevet

Beundrer deg forresten for at du klarer 40 minutter ellipsemaskin! Jeg holder på å dø etter 20 minutter, mens jeg løper lett 50 minutter på tredemølla... Men har på en del motstand på ellipsemaskina da, kan være derfor ;)

Skrevet

All trening er bra, men om du vil bygge muskler, så må du legge inn styrketrening!

• Liker 1
Skrevet

Jeg var fullstendig utrent fra før av og kvapsete etter to svangerskap så kroppen har faktisk blitt en del fastere allerede, i kombinasjon med et bedre kosthold :-) Æsj om kaloritallet ikke stemmer da, må nok låne pulsklokka til mannen.. Ligger på ca 150 i puls omtrent hele veien men det er kanskje ikke nok?

Skrevet

Jeg var fullstendig utrent fra før av og kvapsete etter to svangerskap så kroppen har faktisk blitt en del fastere allerede, i kombinasjon med et bedre kosthold :-) Æsj om kaloritallet ikke stemmer da, må nok låne pulsklokka til mannen.. Ligger på ca 150 i puls omtrent hele veien men det er kanskje ikke nok?

At du har 150 i puls sier oss absolutt INGENTING når vi ikke vet hva makspulsen din er.

Anonymous poster hash: f3741...816

Skrevet

Lurer vel mest på om det har noe for seg med så ensidig og hyppig trening eller om jeg får like bra utbytte av f eks fem økter i uka?

Skrevet

At du har 150 i puls sier oss absolutt INGENTING når vi ikke vet hva makspulsen din er.

Anonymous poster hash: f3741...816

Huff da, det høres altfor ubehagelig ut å finne ut av det.. Men trener med motstand 9 nå, kunne nok ha presset meg gjennom motstand 11 i stedet. Men da hadde jeg antakeligvis kastet opp lungene mine etterpå.

Skrevet

Du tror at du får mer muskelmasse av å trene elipse? :ler:

Anonymous poster hash: 25ac1...df7

I forhold til tidligere aktivitetsnivå på kveldene som var å sitte pal i sofaen spiser ja, håper på å bli strammere i fisken av ellipsetrening :-)

Skrevet

Du får neppe mer muskler av ellipsetrening, men du kan redusere fettprosenten og dermed se mer fit ut. :)

Anonymous poster hash: 8fb28...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...