nektar Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Vi aner ikke hvem vi skal velge til toastmaster... Vi har ingen i noen av våre familier som liker å snakke i store forsamlinger.. Den ene vi trodde ville føle seg bekvem med det, ville ikke være toastmaster.. Klarer ikke å komme på noen av våre venner som kan være aktuelle heller, så vi aner ikke helt hva vi skal gjøre.. Vi bor på en slik plass hvor det er uaktuelt å leie en toastmaster, da dette ikke finnes her.. Min forlovede sier han kan være toastmaster, da det mest sannsynlig ikke blir de veldig mange talene.. men jeg synes vi kanskje skulle hatt en annen til å være det, slik at han kan slippe å tenke på det... men hva skal vi gjøre??? Tips noen?
Bygdejenta Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Er du sikker på at det ikkje finnes toastmaster på plassen du bur. Er sikkert mange eldre, dog flinke, toastmastere rundt om. Slikt du ikkje finner oppført i telefonkatalogen eller på internett. Dersom du ikkje har gjort det, ville eg hørt med foreldre, tanter, onkler o.l. om dei kjenne til noen Ellers må ein ikkje ha toastmaster, men den store fordelen med toastmaster er at han/ho tar seg av styringa. Dermed er dei ein mindre bekymring på den store dagen
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 MÅ dere ha toastmaster? Det er en fin ting å ha, men husk at de oppgavene også kan fordeles på flere personer. F.eks. kan brudeparet ta seg av snakkinga, svigermor kan ha kontakten med kjøkkenet og gi beskjeder dit, svigerfar/far som sitter ved siden avvkan holde styr på tidene og så videre. Anonymous poster hash: 95793...251 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Jeg stiller gjerne opp, TS :-) Er ikke redd for å snakke i store selskap, og er rivende flink til å planlegge/fikse, Men: Når og hvor? (Dette er ikke spøk. Jeg mener det.) Anonymous poster hash: 221ba...5ab
Athene Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Har vært toastmaster i ett bryllup og ved flere andre anledninger. Det krever ikke nødvendigvis så mye. Selv er jeg ikke av den morsomme typen, bare glad i å prate og flink i å lede grupper og ta ting på sparket. Toastmasterrollen er bare hva dere gjør den til. Er dere mer uten etter en administrator enn en humorist bør det ikke være problem å bruke nærmest hvem som helst. Da er det ikke mye man behøver å si bortsett fra å klirre i glasset og introdusere talerne.
Bygdejenta Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 MÅ dere ha toastmaster? Det er en fin ting å ha, men husk at de oppgavene også kan fordeles på flere personer. F.eks. kan brudeparet ta seg av snakkinga, svigermor kan ha kontakten med kjøkkenet og gi beskjeder dit, svigerfar/far som sitter ved siden avvkan holde styr på tidene og så videre. Anonymous poster hash: 95793...251 Ein MÅ ikkje har toastmaster, det er heilt opp til kvar enkelt. Fordelen med toastmaster er at då kan alle gjestane slappa av og kosa seg, og ikkje ha noken oppgåver under sjølve festen. Men igjen så er det alltid noken som tar disse oppgåvene heilt fint og syns det er kjekt å få eit slikt ansvar. Trur nettopp pga at folk er så forskjellige at noken velger toastmaster og noken syns det er greiast utan toastmaster
*Frida* Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Eg syns toastmaster/kjøgemester er nødvendig i et større lag, med tanke på tidsbruk, oversikt over talar og innspel, kontakt med kjøkken og generell leiing av selskapet. Eg har servert i ein del bryllup og selskap, og når kjøgemesteren ikkje har heilt kontroll, blir det rot og styr for oss på kjøkkenet. Men kven som helst kan ha denne rolla, og gjere jobben slik det passar. Treng ikkje vere humorist for å vere kjøgemester, men det må vere nokon som ikkje er redd for å ta ordet og ta tak i ting. Me endar nok opp med ein eldre mann her i bygda som kjøgemester. Ein me ikkje kjenner særlig godt, men han har leia mange bryllup, og går for å vere flink. Mange går for å vere vitsemakarar, og gjerne heilt på kanten/grovisar. Det kan fort bli kleint og pinlig.
nektar Skrevet 5. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2014 Tusen takk for alle gode svar Skulle gjerne kjent en slik eldre mann som dere skal bruke *Frida*. Vi får tenke litt mer på hva vi skal gjøre.. Hadde vært veldig greit å hatt noen som kan styre tidsskjemaet.. Så vi får håpe vi klarer å få noen i familien til å gjøre det.. Bare for å ha litt kontakt med kjøkken o.l....
Gjest Ciegus Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Vil ikke kuppe tråden din TS, men spørsmålet mitt er relatert til det samme. Kan det fungere å ha en toastmaster som er ansvarlig for "snakkingen" og en annen som er ansvarlig for det mer praktiske? Vi har lyst til å be broren min om å være toastmaster da han er svært dyktig til å snakke for seg og få folk til å le uten at det blir kleint. Men han har absolutt ingen evne for planlegging og organisering, så å la han ha ansvar for kontakten med kjøkkenet ser vi ikke for oss kan fungere overhodet, så det ansvaret vil vi gjerne gi til noen andre i familien. Alternativet er å la pappa være toastmaster da han liker å både snakke og planlegge, men han har en tendens til å kunne si litt kleine ting... Hadde jeg vært dere TS hadde jeg absolutt vurdert å la forloveden din ta seg av "snakke-delen" og noen andre i familien ha ansvaret for å kommunisere med kjøkkenet. Hadde nok gjort det selv hadde det ikke vært for at vi har mange i familien som flinke til å snakke for seg. Kommer jo an på hvor mange taler som skal introduseres også? Vi håper å holde det til et minimum, og vil prøve å skape en litt uformell stemning, i en sånn setting gjør det jo ingenting om brudeparet selv tar seg av introduksjon etc.
Sulosi Skrevet 6. februar 2014 #10 Skrevet 6. februar 2014 En god toastmaster behøver ikke være spesielt snakkesalig for å være flink. Jeg var i ett bryllup hvor han som var toastmaster var veldig stille og sjenert til vanlig. Han hadde kjøpt inn ulike 17.mai leker og andre ting som lagde lyd. Hver gang han skulle ta ordet tok han frem en av disse lekene og bråkte i vei. Det ble mye latter ut av det. Så sa han kun det som måtte sies, presenterte neste taler eller sang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå