Gå til innhold

Bryllupsreise lenge etter bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om bryllupsreise lang tid etter bryllupet (eks. 8-10 måneder)? Kan det fremdeles kalles bryllupsreise eller er det bare ferie? Jeg heller mot det siste, men synes det er så trist at vi aldri fikk reist på bryllupsreise.. Så jeg lurer på hva andre tenker om det.

Anonymous poster hash: cfd75...8ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde bare et minicruise til København rett etter bryllupet, og så hadde vi bryllupsreise 12 mnd etterpå. Vi hadde ikke råd til bryllupsreise med en gang så vli brukte litt tid på å spare og så reiste vi bort i 1 mnd året etter.

Skrevet

Mamma og pappa fikk aldri tid til bryllupsreise. Så vi gikk flere sammen om å samle opp penger til en forsinket bryllupsreise til de i bursdags/bryllupsjubileumsgave :) Tror det da var ihvertfall 25 år siden de giftet seg.

Skrevet

Vi reiste på vår bryllupsreise 3-4 mnd etter bryllupet. Hva man selv velger å definere reisen som er vel det avgjørende, ikke tidspunktet for når det skjer.

• Liker 1
Skrevet

Kall det hva du vil, det har da overhodet ingen betydning for andre enn dere selv om du tenker på det som bryllupsreise eller vanlig ferie.

Anonymous poster hash: e18df...c2b
  • Liker 1
Gjest GirlDreamer
Skrevet

Vi gifter oss forhåpentligvis i juni, men bryllupsreisen er ikke før midten av november, så det er nok opp til hvert enkelt par hva de vil. Vi ville ha sommerbryllup, men ville heller reise senere utenfor turistsessong.

Skrevet

Men hva er vel egentlig forskjell på bryllupsreise og ferie egentlig? Man gjør vel stort sett det samme?? ;)

• Liker 2
Skrevet

Men hva er vel egentlig forskjell på bryllupsreise og ferie egentlig? Man gjør vel stort sett det samme?? ;)

Bryllupsreise = mindre fullstappet program, mer tid til å nyte hverandre, unner seg litt mer luksus. Tenker jeg ihvertfall :)

Anonymous poster hash: 76081...14a

Skrevet

For *meg* er det ikke en "bryllupsreise" om den ikke tas kort tid etter bryllupet, men da heller en vanlig ferie. Hva andre kaller det for spiller dog ingen trille, har man lyst til å kalle det bryllupsreise året etter når man drar på ferie så må man hjertens gjerne få lov til det.

• Liker 3
Skrevet

For *meg* er det ikke en "bryllupsreise" om den ikke tas kort tid etter bryllupet, men da heller en vanlig ferie. Hva andre kaller det for spiller dog ingen trille, har man lyst til å kalle det bryllupsreise året etter når man drar på ferie så må man hjertens gjerne få lov til det.

Akkurat det samme tenker jeg. Jeg mener det ligger i ordet at en bryllupsreise er en reise man tar rett etter bryllupet, for å nyte sine første dager som mann og kone og slappe ekstra godt av etter alt stresset før bryllupet. Reiser man mange måneder etterpå blir det jo en helt vanlig ferie som ikke er knyttet til bryllupet på noen måte. Men helt greit at folk er uenige med meg i det! :)

• Liker 3
Skrevet

Vi dro noen dager til København etter bryllupet, mest fordi min mann vant flybillettene, også hadde vi en skikkelig bryllupsreise til Barbados 7 måneder senere. For oss ble det en bryllupsreise fordi vi vanligvis ikke ville brukt så mye på ferie.

Skrevet

Vi gifter oss i juni, og tar bryllupsreise i oktober, mest fordi vi da kan få 4 uker sammenhengende begge to. Vi har også fri uken etter bryllupet begge to, så kanskje vi tar en liten svipptur......

Skrevet (endret)

Hva synes dere om bryllupsreise lang tid etter bryllupet (eks. 8-10 måneder)? Kan det fremdeles kalles bryllupsreise eller er det bare ferie? Jeg heller mot det siste, men synes det er så trist at vi aldri fikk reist på bryllupsreise.. Så jeg lurer på hva andre tenker om det.

Ser ikkje heilt problemet ditt her. Dåkke velger sjølv kor dåkke vil reisa, ka dåkke vil gjøra og ka dåkke vil kalla ferien dåkkas.

Spør du etter min personlige meining, så er ei brullupsreisa ein ferie eit brudepar tar rett etter bryllupet for å slappa av etter alt stresset med bryllupet og få nyta hvetedagane aleina i ro og fred. Når folk spør om eg ska på bryllupsreisa, svarer eg nei, men at vi tenker å ta ein ferie til sydligare strøk til neste år (då vi ikkje har for vane å reisa til utlandet i feriane)

Frå gammalt av kjem nok bryllupsreisa av at ein skulle bli bedre kjent og ikkje minst utforska det intime forholdet og ha sin første parferie. Dei fleste i dag bur ilag, har sex og reiser på parferie lenge før ein er gift... Så dersom ein tar "bryllupsreisa" lenge etter bryllupet, så er det vel akkurat det samma som å ta ein ferie? Men som eg starta med å sei, eg ser ikkje heilt problemet her, dåkke får det nok lika fint på ferie om dåkke velge å ikkje kalla det ei bryllupsreisa.... eller?

Endret av Bygdejenta
  • Liker 1
Skrevet

Det blir bryllupsreise :-)

Dere har ikke kommet over hvetebrødsdagene enda!

Og for de som får/reiser på bryllupsreise år etter bryllupet, får nok hvetebrødsdagene med ny romantikk i luften.

Anonymous poster hash: ccfab...4e2

Skrevet

Mitt problem er at jeg så gjerne skulle reist på bryllupsreise, men ikke selv klarer å se på noe annet enn en reise rett etter bryllupet som bryllupsreise. Forstår selvfølgelig at det går på hva vi selv velger å kalle det, men tenkte jeg skulle se hva den generelle oppfattelsen av dette var. Ser det er ca 50/50 :)

Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt en bryllupsreise er vel at det er noe spesielt som man kan se tilbake på, på lik linje som selve bryllupdagen. Men det blir faktisk uansett vår første parferie og jeg tror det blir en spesiell reise for oss, så kanskje vi kan kalle det "nygiftreise" i stedet ;)

Takk for alle svar!

Skrevet

Er det så nøye da? For oss var bryllupsreisen den første ferien vi hadde etter bryllupet selv om den var 5 måneder senere. Om man stresser så mye med bryllupet at man trenger ferie etterpå, bør man kanskje senke forventningene en del hakk. Og om en bryllupsreise er mindre stressende enn en vanlig ferie, er det kanskje lurt å justere ferien litt også.

Anonymous poster hash: 318d6...05b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...