AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Har fått et splitprogram av PT, og i utgangspunktet trener jeg 3 ganer i uken. Men da føler jeg at det blir skeivfordeling. Kan jeg f.eks. trene split to ganger i uken, og heller slå de sammen den ene dagen? Har ikke lyst til å trene bein mindre enn to ganger i uken, men jeg har ganske spinkel overkropp, så det trengs på en måte mertrening der Anonymous poster hash: aa9fb...ba0
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Har fått et splitprogram av PT, og i utgangspunktet trener jeg 3 ganer i uken. Men da føler jeg at det blir skeivfordeling. Kan jeg f.eks. trene split to ganger i uken, og heller slå de sammen den ene dagen? Har ikke lyst til å trene bein mindre enn to ganger i uken, men jeg har ganske spinkel overkropp, så det trengs på en måte mertrening der Anonymous poster hash: aa9fb...ba0 Tilpass det som er anbefalt på en måte som passer deg Om du er mer komfertabel med split 2 ganger i uka og slår sammen eller deler over 4 dager er helt opp til deg. Det viktigste er at programmet er satt opp slik at du får fremgang og nok restitusjon mellom hver økt.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Det er dette med restitusjon som gjør at jeg helst ikke vil trene styrke mer enn 3 dager i uken, slik at jeg får minst en dag mellom hver økt. Hvis jeg slår dem sammen så vil jo den ene økten bli på røfflig 1 time og 30 minutter, vet ikke om det kanskje er litt mye. Tviler ikke på at jeg klarer det, men jeg er redd det kanskje ikke er optimalt. Jeg ser nå at jeg egentlig burde snakke med PT om dette... Anonymous poster hash: aa9fb...ba0
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Det er dette med restitusjon som gjør at jeg helst ikke vil trene styrke mer enn 3 dager i uken, slik at jeg får minst en dag mellom hver økt. Hvis jeg slår dem sammen så vil jo den ene økten bli på røfflig 1 time og 30 minutter, vet ikke om det kanskje er litt mye. Tviler ikke på at jeg klarer det, men jeg er redd det kanskje ikke er optimalt. Jeg ser nå at jeg egentlig burde snakke med PT om dette... Anonymous poster hash: aa9fb...ba0 Med annenhver dag så kan du fint dele opp over 4 dager.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Med annenhver dag så kan du fint dele opp over 4 dager. Ja, men da blir det 4 dager en uke, og så tre dager neste uke, hvis ikke er det jo ikke annemhver dag, og da må jeg prioritere hvilken av øktene jeg skal droppe annenhver uke Eller tenker jeg helt feil nå? Altså , hvis jeg trener mandag, onsdag, fredag, søndag første uken, så kan jeg ikke trene mandag hvis jeg skal ha en dag mellom, så da blir det tirsdag, torsdag, lørdag den andre uken, før jeg kan begynne på mandag igjen og få inn fire økter. Anonymous poster hash: aa9fb...ba0
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Ja, men da blir det 4 dager en uke, og så tre dager neste uke, hvis ikke er det jo ikke annemhver dag, og da må jeg prioritere hvilken av øktene jeg skal droppe annenhver uke Eller tenker jeg helt feil nå? Altså , hvis jeg trener mandag, onsdag, fredag, søndag første uken, så kan jeg ikke trene mandag hvis jeg skal ha en dag mellom, så da blir det tirsdag, torsdag, lørdag den andre uken, før jeg kan begynne på mandag igjen og få inn fire økter. Anonymous poster hash: aa9fb...ba0 Hehe:) Skjønner forvirrelsen din. Du kan bytte rekkefølgen. En uka starter du med en ting på mandagen og uka etter starter du omvendt. Da blir det ikke samme trening på mandagen igjen
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Hehe:) Skjønner forvirrelsen din. Du kan bytte rekkefølgen. En uka starter du med en ting på mandagen og uka etter starter du omvendt. Da blir det ikke samme trening på mandagen igjen Herregud, det trenger jo ikke å være verre enn det, haha, takk! Jeg skal snakke med PT siste timen å høre om jeg kan gjøre det slik. Har ikke fått siste del av programmet enda så jeg må se om det lar seg gjøre å trene det to dager på rad uten å belaste de samme musklene for mye Anonymous poster hash: aa9fb...ba0
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Herregud, det trenger jo ikke å være verre enn det, haha, takk! Jeg skal snakke med PT siste timen å høre om jeg kan gjøre det slik. Har ikke fått siste del av programmet enda så jeg må se om det lar seg gjøre å trene det to dager på rad uten å belaste de samme musklene for mye Anonymous poster hash: aa9fb...ba0 Han skal klare å tilpasse det så det passer deg best
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Påfallende at alle antar at det er en mann hver gang jeg snakker om dette Anonymous poster hash: aa9fb...ba0
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Påfallende at alle antar at det er en mann hver gang jeg snakker om dette Anonymous poster hash: aa9fb...ba0 Hehe Hun da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå