Mitzi Skrevet 24. mai 2004 #1 Skrevet 24. mai 2004 Er det noen der ute som kan hjelpe meg med teksten til en vise som heter "Jacob Skjærsliper"? Jens Book-Jenssen har sunget en versjon av den, vet jeg. Jeg husker bitte-litt av den, og det er noe sånt som: "Når Jacob Skjærsliper står i gården Da vet man alle hva det betyr. Nå kommer solen, nå kommer våren Et-eller-annet med folk og dyr" Den visa er så koselig, og det hadde vært hyggelig å kunne synge den istedenfor å bare nynne.....
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 27. mai 2004 #2 Skrevet 27. mai 2004 Hei, tror sangen egentlig er dansk og heter "Den gamle skærslipers forårssang", den står ihvertfall i samlingen "Lystige viser", husker ikke hvilket bind men spør på ditt nærmeste bibliotek. Hvis du ikke får tak i den send meg en PM (Mettan) så kan sikkert jeg hjelpe deg. Hilsen Mettan
Mitzi Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2004 Tusen takk, Mettan! Nå har jeg funnet den danske teksten, og du hadde helt rett: den heter "Den gamle skærslippers forårssang".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå