Gå til innhold

16 år - 1.70 høy - 74kg - dritt lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Nå har jeg bestemt meg.. Jeg skal ned i vekt.
Jeg er ikke direkte tjukk, men jeg er hakket feitere enn alle vennene mine. Jeg er så lei av å ikke kunne føle meg komfortabel i alle type klær, eller i det hele tatt på stranda. Nå skal jeg skjerpe meg.

( Måtte bare dele det et sted, føler meg mer forplikta til å følge det opp nå)

- E

Anonymous poster hash: 63241...7fe
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

16 år, 170 cm og 74 kg er ikke mye. Ikke fokuser på vekta, men på målene. Spis rett og tren rett så du blir fit og trent: vil tro vekta ikke betyr noe så lenge du føler deg fast i fisken og er definert?

• Liker 1
Skrevet

16 år, 170 cm og 74 kg er ikke mye. Ikke fokuser på vekta, men på målene. Spis rett og tren rett så du blir fit og trent: vil tro vekta ikke betyr noe så lenge du føler deg fast i fisken og er definert?

At det var? Er ikke 170 og 74 kg mye? Det er kanskje ikke ekstrem overvekt vi snakker om, men for en normal 16-åring er dette aaaltfor mye.15-20 kg mindre er det vanlige for den høyden i den alderen. Det er sannheten.

Anonymous poster hash: f0afe...cc8

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

At det var? Er ikke 170 og 74 kg mye? Det er kanskje ikke ekstrem overvekt vi snakker om, men for en normal 16-åring er dette aaaltfor mye.15-20 kg mindre er det vanlige for den høyden i den alderen. Det er sannheten. Anonymous poster hash: f0afe...cc8

Er du helt på jordet? Når ble det "normalt" at en på 170 skal veie 54 kg? Det er på grensen til undervektig. Kan ikke tro at du anbefaler dette til en 16 år gammel jente!

Jenta er 16 år. Dette er valpefett, pubertet og dårlig kosthold. Hun skal ikke engang tenke på å "slanke" seg. Fokuset skal være en sunn og sterk kropp. Det betyr rett kosthold med proteiner, godt fett og trege karbs og ikke skoleboller og brus som lunsj. Kombinert med trening 3 ganger i uka så vil kroppen raskt tilpasse seg dette siden hun er ung.

Å slenge ut slike tall er bare tullete og kunnskapsløst av deg. Mange av disse fitnessjentene er mye lavere og veier lett 65-70 kg, men er slankere enn en mager og tynnfeit jente på 54 kg. Dette handler om balanse mellom muskler og fett.

• Liker 10
Skrevet

At det var? Er ikke 170 og 74 kg mye? Det er kanskje ikke ekstrem overvekt vi snakker om, men for en normal 16-åring er dette aaaltfor mye.15-20 kg mindre er det vanlige for den høyden i den alderen. Det er sannheten.

Unnskyld meg, men du er skadd! Jeg er selv 170 cm høy og hadde jeg vært 54 kg hadde jeg sett ut som en beinrangel! Det er ikke den sunne ideal vekten til en 170 cm høy jente, nei. Les deg opp på fakta før du uttaler deg, eventuelt kom deg ut av pro-ana verdenen. Djises!

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 1.77 og veier 59 og jeg ser på langt nær ut som et beinrangel. Bare så dere er klar over det.

• Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er 1.77 og veier 59 og jeg ser på langt nær ut som et beinrangel. Bare så dere er klar over det.

Det er ikke poenget. AB har ingen forutsetninger å si at TS burde veie så og så mange kg. Iallefall ikke til en ungjente på 16 år.

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke poenget. AB har ingen forutsetninger å si at TS burde veie så og så mange kg. Iallefall ikke til en ungjente på 16 år.

For all del, jeg er enig i det. Jeg bare synes det er unødvendig å si at de over 1.70 ser ut som beinrangler når de veier like mye som det jeg gjør sånn ca.

Skrevet

Lykke til med vekttap!

Vi har omtrent samme bmi, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Håper du oppnår målet ditt, husk å være tålmodig :)

Anonymous poster hash: d9610...4b8
Gjest Runforit
Skrevet

For all del, jeg er enig i det. Jeg bare synes det er unødvendig å si at de over 1.70 ser ut som beinrangler når de veier like mye som det jeg gjør sånn ca.

Ingen som sier det. Det var en bruker som sa at for henne ville det sett grusomt ut. Folk kler forskjellig vekt. Og som sagt så er det tåpelig å slenge rundt med hva en person BØR veie ut ifra høyde og vekt og da spesielt til en ung og usikker jente.

• Liker 3
Skrevet

Er superenig med Runforit!!! Jeg blir så sint når folk presterer å fortelle sårbare tenåringer hvor lite det er meningen at de skal veie når de hverken har sett eller snakket med vedkommende. Makan!

• Liker 3
Skrevet

Ts her :) Takk for tilbakemeldinger. Jeg har en veldig bred beinbygning og har en del muskler Jeg ser ikke på meg selv som overvektig. Det jeg vil er å stramme opp litt her og der, som jeg ser noen har kommentert over. Jeg bruker størrelse 75d i bh, og ellers 38 og M i andre typer klær, og annser ikke det som noe stort problem. Men når det kommer til trange kjoler føler jeg at hoftene har litt ekstra.. Er ikke mye det er snakk om,men det er noe som irriterer meg og som jeg vet jeg kan gjøre noe med. Derfor skrev jeg det her.

Gjest Runforit
Skrevet

Ts her :) Takk for tilbakemeldinger. Jeg har en veldig bred beinbygning og har en del muskler Jeg ser ikke på meg selv som overvektig. Det jeg vil er å stramme opp litt her og der, som jeg ser noen har kommentert over. Jeg bruker størrelse 75d i bh, og ellers 38 og M i andre typer klær, og annser ikke det som noe stort problem. Men når det kommer til trange kjoler føler jeg at hoftene har litt ekstra.. Er ikke mye det er snakk om,men det er noe som irriterer meg og som jeg vet jeg kan gjøre noe med. Derfor skrev jeg det her. Anonymous poster hash: 63241...7fe

:)

Som sagt: du er ung så kroppen din vil reagere raskt på godt kosthold og trening. :)

Trene du noe? Er det noen treningsform du er glad i?

Hvordan spiser du i dag? Får du i deg riktig næring?

• Liker 1
Skrevet

:)

Som sagt: du er ung så kroppen din vil reagere raskt på godt kosthold og trening. :)

Trene du noe? Er det noen treningsform du er glad i?

Hvordan spiser du i dag? Får du i deg riktig næring?

Jeg trener 5 økter på skolen i uka. Tror vektøkningen min kom med depresjonen og angsten. Jeg har sittet inne hjemme i 2 mnd og ikke turt å snakke med en sjel. Har begynt å komme meg på beina igjen, men har ikke turt å begynne på håndball igjen på grunn av dårlig miljø og mobbing i laget. Der taper jeg også 4 økter i uka.

Og for å være ærlig, nei. Jeg er forferdelig dårlig på å spise sunt. Det går i to dager, også er det gjerne noe usunt på menyen igjen. Veldig slitsomt... Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt søtsuget, så er jeg hundre prosent sikker på at jeg er nede på 67 kg igjen. (vekten min da jeg var relativt fornøyd)

Ja, noen tips? :)

Skrevet

Er du helt på jordet? Når ble det "normalt" at en på 170 skal veie 54 kg? Det er på grensen til undervektig. Kan ikke tro at du anbefaler dette til en 16 år gammel jente!

Jenta er 16 år. Dette er valpefett, pubertet og dårlig kosthold. Hun skal ikke engang tenke på å "slanke" seg. Fokuset skal være en sunn og sterk kropp. Det betyr rett kosthold med proteiner, godt fett og trege karbs og ikke skoleboller og brus som lunsj. Kombinert med trening 3 ganger i uka så vil kroppen raskt tilpasse seg dette siden hun er ung.

Å slenge ut slike tall er bare tullete og kunnskapsløst av deg. Mange av disse fitnessjentene er mye lavere og veier lett 65-70 kg, men er slankere enn en mager og tynnfeit jente på 54 kg. Dette handler om balanse mellom muskler og fett.

Jeg er i slutten av tenårene selv, og det er de færreste på vår alder som har en typisk "fitnesskropp". Da snakker vi ganske mye muskler, mens de fleste i denne alderen har en "vanlig" kropp, med mindre de er toppidrettsutøvere. Jeg er selv 170 og har alltid veid 50-55 kg. Langt i fra noe beinrangel, men vanlig slank.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Jeg trener 5 økter på skolen i uka. Tror vektøkningen min kom med depresjonen og angsten. Jeg har sittet inne hjemme i 2 mnd og ikke turt å snakke med en sjel. Har begynt å komme meg på beina igjen, men har ikke turt å begynne på håndball igjen på grunn av dårlig miljø og mobbing i laget. Der taper jeg også 4 økter i uka. Og for å være ærlig, nei. Jeg er forferdelig dårlig på å spise sunt. Det går i to dager, også er det gjerne noe usunt på menyen igjen. Veldig slitsomt... Noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt søtsuget, så er jeg hundre prosent sikker på at jeg er nede på 67 kg igjen. (vekten min da jeg var relativt fornøyd) Ja, noen tips? :)Anonymous poster hash: 63241...7fe

Mobber de deg på laget? Har du tatt det opp med treneren? Det er jo ikke akseptabelt og slik skal det ikke være.

Uansett så er det bra at du har kommet deg tilbake på beina :)

Søtsug ja: den evige demonen. Tenker nok at det kommer fordi "sunt" ofte er kalorifattig og for lite mat og da er det ikke rart at en sprekker etter noen dager. Det er viktig at du får i deg nok proteiner, fett og trege karbohydrater.

F.eks

Frokost

Havregryn med kanel og bær/eple/banan etc

Lunsj

Kokte egg med nøtter/avokado og grønnsaker evt egg og skinke på Ryvita rugknekkebrød

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

Minst 200 gram med kjøtt(kylling, karbonadedeig, laks) med en knytteneve ferdigkokt ris/pasta og masse grønnsaker

Kvelds

Eggeøre med skinke og grønnsaker

Her kan du selvsagt variere, men det gir en pekepinn om mat som gir det nok næring og et stabilt blodsukker.

Når du spiser mat som nærer nok og som ikke har raske karbohydrater i seg så vil du merke at søtsuget nesten forsvinner. Hold deg til litt godis på lørdagene.

Om håndballen ikke er aktuell igjen så finn en annen treningsform du trives med. Trening er supert for angst og depresjon :) Det lille du føler deg ukomfortabel av vil smelte bort in no time. Ikke bare vil du få en sterk og sunn kropp, men du vil nok få det bedre med deg selv generelt når kroppen får rett næring og du er aktiv :)

Får du psykologisk hjelp for angsten og depresjonen? Om ikke så ville jeg absolutt tatt fatt i det nå. Det vil gjøre det så mye enklere for deg i fremtiden om dette tas mens du fremdeles er ung. Du har et helt liv med masse positive og spennende erfaringer og du vil nyte dem enda mer om du får ordnet opp i den indre uroen :)

• Liker 2
Skrevet

Mobber de deg på laget? Har du tatt det opp med treneren? Det er jo ikke akseptabelt og slik skal det ikke være.

Uansett så er det bra at du har kommet deg tilbake på beina :)

Søtsug ja: den evige demonen. Tenker nok at det kommer fordi "sunt" ofte er kalorifattig og for lite mat og da er det ikke rart at en sprekker etter noen dager. Det er viktig at du får i deg nok proteiner, fett og trege karbohydrater.

F.eks

Frokost

Havregryn med kanel og bær/eple/banan etc

Lunsj

Kokte egg med nøtter/avokado og grønnsaker evt egg og skinke på Ryvita rugknekkebrød

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

Minst 200 gram med kjøtt(kylling, karbonadedeig, laks) med en knytteneve ferdigkokt ris/pasta og masse grønnsaker

Kvelds

Eggeøre med skinke og grønnsaker

Her kan du selvsagt variere, men det gir en pekepinn om mat som gir det nok næring og et stabilt blodsukker.

Når du spiser mat som nærer nok og som ikke har raske karbohydrater i seg så vil du merke at søtsuget nesten forsvinner. Hold deg til litt godis på lørdagene.

Om håndballen ikke er aktuell igjen så finn en annen treningsform du trives med. Trening er supert for angst og depresjon :) Det lille du føler deg ukomfortabel av vil smelte bort in no time. Ikke bare vil du få en sterk og sunn kropp, men du vil nok få det bedre med deg selv generelt når kroppen får rett næring og du er aktiv :)

Får du psykologisk hjelp for angsten og depresjonen? Om ikke så ville jeg absolutt tatt fatt i det nå. Det vil gjøre det så mye enklere for deg i fremtiden om dette tas mens du fremdeles er ung. Du har et helt liv med masse positive og spennende erfaringer og du vil nyte dem enda mer om du får ordnet opp i den indre uroen :)

Tusen takk! :)

Jeg har tatt det opp med både trener og oppmenn, og de ser ikke ut til å bry seg om det. Vurderer å begynne i en annen klubb. Går til lege og psykolog, og har neste time på torsdag. Nå må jeg sove, men tusen hjertelig takk for tipsene! :) Skal prøve etter beste evne å ta de i bruk. Mulig jeg skriver åssen det går etterhvert. :) klem

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Jeg er i slutten av tenårene selv, og det er de færreste på vår alder som har en typisk "fitnesskropp". Da snakker vi ganske mye muskler, mens de fleste i denne alderen har en "vanlig" kropp, med mindre de er toppidrettsutøvere. Jeg er selv 170 og har alltid veid 50-55 kg. Langt i fra noe beinrangel, men vanlig slank. Anonymous poster hash: f0afe...cc8

Igjen; dette handler ikke om enkeltindivider. Dette handler om at det ikke er en fasit for hva kropp og hva vekt en viss høyde burde ligge på.

Vi snakker om en 16 år gammel jente der du ikke har peiling på utgangspunktet, beinbygning etc. Å slenge ut med hva tall en "bør" ligge på fordi en er så og så høy uten å vite hvem personen er viser at vedkommende er kunnskapsløs og ikke burde gi råd til unge og usikre tenåringsjenter.

Jeg er 173. Vekta mi er totalt urelevant for en annen på 173. Vi har ikke likt utgangspunkt, samme livsstil etc etc. Hva som kler en annen på samme høyde er en helt annen sak enn hva jeg kler.

Så at andre på samme høyde trenger å fortelle hvor lite de veier i forhold til TS er bare unødvendig og kan bidra til at en ung får en usunn tankegang. Om du leser videre er ikke TS overvektig. Hun er slank med litt ekstra valpefett da hun har bred bygning og mest sannsynlig ville sett syk ut med en vekt på 54 kg.

Det handler om å tenke litt før en skriver på et forum der det er tydelig at vedkommende som spør om råd er veldig ung.

Endret av Runforit
  • Liker 3
Gjest Runforit
Skrevet

Tusen takk! :) Jeg har tatt det opp med både trener og oppmenn, og de ser ikke ut til å bry seg om det. Vurderer å begynne i en annen klubb. Går til lege og psykolog, og har neste time på torsdag. Nå må jeg sove, men tusen hjertelig takk for tipsene! :) Skal prøve etter beste evne å ta de i bruk. Mulig jeg skriver åssen det går etterhvert. :) klem Anonymous poster hash: 63241...7fe

Så bra at du får hjelp :)

Sov godt og hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går :)

Skrevet

Tenk å bli sammen med et beinrangel ...ser liksom for meg en utsulta sjiraff

Anonymous poster hash: fa0f7...b69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...