AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har de siste tre ukene spist ett måltid om dagen, et måltid som inneholder rundt 1500 kcal. Liker metthetsfølelsen jeg får og kjenner meg ikke sulten når jeg spist et stort måltid om dagen, men det jeg derimot kjenner, er smerter i brystområdet, og spesielt når jeg er i aktivitet (gåturer og jogging). Det presser i hjertet og området rett under, så da jeg lurer jeg på hva dette kan være for noe, og om det kommer av de nye matrutinene mine? Anonymous poster hash: 71552...41f
Pringle Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Hold? Hvor lenge etter du har spist kjenner du ubehaget? Kanskje du må "søkke maten" litt lenger enn "normalt" før trening, når du spiser alt i ett måltid.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Hold? Hvor lenge etter du har spist kjenner du ubehaget? Kanskje du må "søkke maten" litt lenger enn "normalt" før trening, når du spiser alt i ett måltid. Jeg kjenner dette flere timer etter at jeg har spist, er ikke i aktivitet rett etter at jeg har spist. Om morgenene når jeg trener\går på universitet får jeg vondt og på kveldstid når jeg går meg en tur. Det virker jo som at det er på grunn av at jeg ikke har spist på en stund, men jeg kjenner meg ikke sulten i det hele tatt. Lurer på om dette er noe som vil gå over av seg selv etter en stund. Anonymous poster hash: 71552...41f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Det kan rett og slett være halsbrann. Ikke alle føler den brennende følelsen, men mer smerter i brystet. Kanskje magen reagerer annerledes på et stort måltid og produserer mer magesyre? Anonymous poster hash: ad756...89a
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 1500 kcal på et måltid er ganske heavy og det tar lang tid for kroppen å fordøye dette så kan tenke meg at kroppen ikke vil være særlig aktiv etter et såpass stort inntak. Instinktet etter så stort måltid er å slappe av og fordøye så aktivitet under denne tiden kan absolutt lage ubehag i kroppen. I tillegg er jo magesekken sprengt etter å ha fastet i et døgn. Jeg merker at jeg er knallmett etter middag og den er halvparten så stor som din. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Det kan rett og slett være halsbrann. Ikke alle føler den brennende følelsen, men mer smerter i brystet. Kanskje magen reagerer annerledes på et stort måltid og produserer mer magesyre? Anonymous poster hash: ad756...89a Det kan kanskje være det ja? Har ikke tenkt på det som en mulighet, men det virker å være en ganske sannsynlig årsak. Anonymous poster hash: 71552...41f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 1500 kcal på et måltid er ganske heavy og det tar lang tid for kroppen å fordøye dette så kan tenke meg at kroppen ikke vil være særlig aktiv etter et såpass stort inntak. Instinktet etter så stort måltid er å slappe av og fordøye så aktivitet under denne tiden kan absolutt lage ubehag i kroppen. I tillegg er jo magesekken sprengt etter å ha fastet i et døgn. Jeg merker at jeg er knallmett etter middag og den er halvparten så stor som din. Det høres mye ut, men jeg spiser ikke store mengder, men mat som er veldig kaloririkt. Jeg er ikke spesielt aktiv etter at jeg har inntatt måltider. Spiser rundt klokken fire på ettermiddagen og får vondt når jeg går eller jogger nesten morgen. Anonymous poster hash: 71552...41f
Gjest Runforit Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Det høres mye ut, men jeg spiser ikke store mengder, men mat som er veldig kaloririkt. Jeg er ikke spesielt aktiv etter at jeg har inntatt måltider. Spiser rundt klokken fire på ettermiddagen og får vondt når jeg går eller jogger nesten morgen. Anonymous poster hash: 71552...41f Nesten dag ja. Ok, da er det ikke det. Har du forsøkt å spise flere måltider og se om det blir bedre?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Nesten dag ja. Ok, da er det ikke det. Har du forsøkt å spise flere måltider og se om det blir bedre? Da jeg spist flere måltider om dagen hadde jeg ikke dette problemet, det er først etter at jeg begynte å spise ett måltid om dagen at jeg har merket dette, men vil så gjerne å fortsette å spise på denne måten. Jeg liker å bli skikkelig mett og jeg blir ikke sulten resten av dagen etter å ha spist et stort måltid, er ikke sulten om morgenen heller. Er det noe jeg kan gjøre for å ikke få vondt, utenom å spise oftere? Anonymous poster hash: 71552...41f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Hva spiser du? Anonymous poster hash: b6de4...895
strawberry Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Dette høres ikke bra ut. Om du gjør dette på lang sikt, risikerer du å få mangelsykdommer fordi maten går for raskt gjennom tynntarmen og du dermed ikke får tatt opp mange viktige stoffer. Det er i tillegg ikke særlig bra for tarmen heller.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #12 Skrevet 6. februar 2014 Jeg kan banne på att det er fordøyelsen din som ikke henger med. Slet med det samme da jeg var spiseforstyrret, fikk etterhvert forstoppelse og hemoroider. Anonymous poster hash: 7b44e...8fd
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2014 #13 Skrevet 6. februar 2014 Jeg vil også råde deg til å prøve flere måltider. Ikke fordi ett stort måltid er skadelig, men for å finne ut om det er på grunn av måltidsfrekvensen eller om det er noe annet. Selv om det skjedde samtidig så kan det jo være tilfeldig. Er det måltidsfrekvensen så kan du jo teste om du tåler to måltider daglig eller kanskje tre. Er det ikke måltidsfrekvensen så tar du deg en tur til legen. Anonymous poster hash: cf518...69a 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #14 Skrevet 7. februar 2014 Hva spiser du? Anonymous poster hash: b6de4...895 Spiser helt vanlig mat. Mye karbonadedeig, poteter, pastasalat, kyllingsalat, gjerne tacokjøtt, nøtter, mye meieriprodukter, etc. Dette høres ikke bra ut. Om du gjør dette på lang sikt, risikerer du å få mangelsykdommer fordi maten går for raskt gjennom tynntarmen og du dermed ikke får tatt opp mange viktige stoffer. Det er i tillegg ikke særlig bra for tarmen heller. Har hørt at periodisk faste kan være sunt og bra for kroppen, og at det ikke spiller noen rolle når du inntar måltidene. Jeg har også god appetitt og på denne måten klarer jeg fint å begrense kaloriinntaket. Får også i meg kosttilskudd og omega-3 hver dag. Jeg kan banne på att det er fordøyelsen din som ikke henger med. Slet med det samme da jeg var spiseforstyrret, fikk etterhvert forstoppelse og hemoroider. Anonymous poster hash: 7b44e...8fd Det hørtes ikke bra ut. Jeg har litt problemer med fordøyelsen, men ikke så ille (er forøvrig ikke spiseforstyrret, selv om jeg til tider kan ha litt anstrengt forhold til mat). Anonymous poster hash: 71552...41f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #15 Skrevet 7. februar 2014 Jeg vil også råde deg til å prøve flere måltider. Ikke fordi ett stort måltid er skadelig, men for å finne ut om det er på grunn av måltidsfrekvensen eller om det er noe annet. Selv om det skjedde samtidig så kan det jo være tilfeldig. Er det måltidsfrekvensen så kan du jo teste om du tåler to måltider daglig eller kanskje tre. Er det ikke måltidsfrekvensen så tar du deg en tur til legen. Anonymous poster hash: cf518...69a Jeg har ikke opplevd slike smerter før jeg begynte å spise ett måltid om dagen og er ganske sikker på at det er dette som er årsaken, noe som er leit ettersom dette hadde passet meg veldig bra. I dag har jeg hatt store smerter i mageområdet og veldig vondt i brystet når jeg går eller rører på meg. Det er bare når jeg legger meg ned, at smertene gir seg litt. Føler meg bedre nå, men er litt bekymret og skal prøve å få i meg flere (mindre kalorike) måltider om dagen. Anonymous poster hash: 71552...41f
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #16 Skrevet 7. februar 2014 Er jo ikke rart at du har sånne smerter når du hiver i deg et gigamåltid en gang daglig bare. Det blir jo altfor stort press fra magesekken og ned til tynntarmen. Anonymous poster hash: 9725e...a6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå