Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 måneder. Jeg har alltid visst at vi er svært forskjellige og jeg har helt siden vi ble kjærester fått høre at han ikke er bra nok for meg. Han går byggteknikk på vgs og jeg allmenn. Han skal ut som lærling og jeg har planer om å studere medisin.

Han hadde problemer på skolen og hjemme som yngre, alltid slitt med uro og sinneutbrudd. Jeg har alltid vært pappas lille pliktoppfyllende engel. Jeg merker at jeg og kjæresten er på to ganske forskjellige plan med helt ulike interesser, og jeg vet ikke helt nøyaktig hva jeg liker med han. Han behandler meg fint og vi trives godt sammen, men ikke noe mer spesifikt enn det! Jeg har tenkt litt på tanken om det er bad boy oppførselen hans som tiltrekker meg. :rodmer:

Jeg er stormforelsket i han, men om han er bra for meg vet jeg ikke. Venninnene mine sier at jeg fortjener mye bedre enn han. Det har fått meg til å tenke, er de inne på noe? Kanskje det finnes en bedre ektemann og familiefar (for MEG) på medisinstudiet…?

Noen som har et lignende forhold?

Hvor mye har du og kjæresten din til felles?

Anonymous poster hash: 58509...3bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsettelsen på dette vil enten være at du dropper medisinstudiene, og heller blir kassadame eller frisør. Eller at du går medisin, og at forskjellene mellom dere blir mer og mer merkbare med årene.

Du er ikke for god for han, han kan absolutt være en bra gutt som fortjener det beste. Men dere er ulike og har ulike framtidsplaner, og det vil begge merke mer og mer med tiden.

Anonymous poster hash: 4dca8...40c
  • Liker 6
Skrevet

Nyt forelskelsen så lenge den varer, bare ikke la den innvirke på karriere og studievalget ditt.

Anonymous poster hash: 2b3e1...902
  • Liker 1
Skrevet

Utifra det lille du forteller kan jeg ikke si at du er for god for han. Har han gjort noe slemt, for eksempel? Følg hjertet ditt du, ser ingen grunn til å slå opp hvis du er forelsket. Så ser du jo etterhvert om dere passer godt sammen eller ei.

• Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

For 'god' for ham på hvilken måte da?

- forstår ikke helt hva du mener.

• Liker 3
Skrevet

For 'god' for ham på hvilken måte da?

- forstår ikke helt hva du mener.

Det er det jeg blir fortalt, at jeg er for "god" for han fordi jeg har høyere ambisjoner og en mindre trøblete atferd.

TS

Skrevet

Nei, du er langt ifra for god for han. Hvordan vet jeg det? Jo, at du faktisk sier deg enig at du kanskje er det. Beklager :)

Anonymous poster hash: dc715...40a
  • Liker 9
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er det jeg blir fortalt, at jeg er for "god" for han fordi jeg har høyere ambisjoner og en mindre trøblete atferd.

TS

Men hva føler du selv da?

Han har en yrkesutdannelse allerede slik jeg leser deg (korriger om jeg er på bærtur på gærnt jorde nå), og du går sisteår på VGS og er russ nå i vår... med planer om å studere medisin.

Dere er jo veldig unge fremdeles (ikke negativt ment!)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trøblete atferd... Nja, kanskje.

Men høyere ambisjoner, hm. Tatt i betraktning at dere begge er rundt 19 (?) kan nok det slå flere veier. Kanskje du blir drittlei av medisin og vil gjøre noe totalt annet. Kanskje han blir veldig flink og har/utvikler ambisjoner innen sitt felt. Bare fordi lærling ikke høres like ''bra'' ut som medisin betyr ikke det at du er bedre enn han, ikke når du ikke aner hvordan ting vil utvikle seg engang.

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at dersom dere begge er unge - noe jeg antar ut i fra det at dere begge går vgs - burde ikke familiefar være det første du ser etter. Man vet ikke hvordan ting blir i fremtiden, og det er jo en stund til. Du burde heller spørre deg selv om du har det fint med han, om han behandler deg bra. Hvis svaret er ja ser jeg ikke helt på hvilken måte du skal være for god for han.

Endret av Gaea
Gjest Raindrops
Skrevet

Ser ingen grunn til at du er bedre enn han, men dere er tydeligvis veldig forskjellige. Det trenger ikke nødvendigvis å være en hindring, men det er viktig å være bevisst på det hele veien.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor medisinstudier er uforenelige med partner som er håndverker? Man blir så lei av leger etter hvert at det er bare befriende å møte en grepa kar som er enkel og jordnær.

Anonymous poster hash: 1688d...a42
  • Liker 1
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Noen velger å sitte sitt liv i kassen på kiwi, andre blir statsminister eller advokat. Man kan leve lykkelig sammen likevel.

Skrevet

Hva vil det si at han har trøblete atferd? Rus? Kriminalitet?

Det at du vil studere medisin og han går byggfag, er overhodet ingen grunn til at du skal være for god for ham. Det bunner i ulike interesser, og at jobben han ønsker seg er mindre prestisjefylt enn din, er mer kultur enn noe annet. Han kunne lett sett på deg som alt for snerpete for ham. Når man kommer fra litt forskjellige miljøer, vil man alltid oppleve at folk har fordommer, og mener forholdet deres ikke gir mening, Det har de ikke nødvendigvis rett i, og du burde stole mer på dine egne følelser enn på andres fordømminger.

Kos deg med kjæresten din, og vær heller glad for at han ikke ser på deg som en prippen goody-two-shoes.

Anonymous poster hash: 7180e...a8e
  • Liker 2
Skrevet

Du sier han behandler deg bra, og så lenge det er sant er du langt fra bedre enn han. Synes heller du er litt dårligere enn han som spør om sånt på et forum. Eller føler det sånn i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet

Du finner nok fort ut at dere ikke passer sammen når forelskelsen legger seg mtp. Hvordan du prater om han allerede nå.

Anonymous poster hash: 80bc4...f9c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hørt det samme fra en venninne om meg og kjæresten min, men jeg elsker kjæresten min så jeg lar ikke sånne kommentarer gå innpå meg. What happens, happens. Jeg har det bra med kjæresten min og synes han er en fin gutt selv om man sikkert alltid kan få en smartere, kjekkere, flinkere bla bla mann eller dame, så må man på ett eller annet tidspunkt se om hva man har gjør en lykkelig og at man har det bra med personen. Hvis det gjør det skal man ikke bry seg om hva andre sier. Synes jeg i hvert fall.

Skrevet

Du er ikke for god for han

Anonymous poster hash: 274a1...b50

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 5 måneder. Jeg har alltid visst at vi er svært forskjellige og jeg har helt siden vi ble kjærester fått høre at han ikke er bra nok for meg. Han går byggteknikk på vgs og jeg allmenn. Han skal ut som lærling og jeg har planer om å studere medisin.

Han hadde problemer på skolen og hjemme som yngre, alltid slitt med uro og sinneutbrudd. Jeg har alltid vært pappas lille pliktoppfyllende engel. Jeg merker at jeg og kjæresten er på to ganske forskjellige plan med helt ulike interesser, og jeg vet ikke helt nøyaktig hva jeg liker med han. Han behandler meg fint og vi trives godt sammen, men ikke noe mer spesifikt enn det! Jeg har tenkt litt på tanken om det er bad boy oppførselen hans som tiltrekker meg. :rodmer:

Jeg er stormforelsket i han, men om han er bra for meg vet jeg ikke. Venninnene mine sier at jeg fortjener mye bedre enn han. Det har fått meg til å tenke, er de inne på noe? Kanskje det finnes en bedre ektemann og familiefar (for MEG) på medisinstudiet…?

Noen som har et lignende forhold?

Hvor mye har du og kjæresten din til felles?

For god for ham? Jenta mi, hjelper ikke om du er lege dersom du bor under ei busk og fryser av deg rumpa fordi du ikke har en snekker til å bygge hus for deg...

Anonymous poster hash: e34e0...d1a

• Liker 6
Skrevet

Du finner nok fort ut at dere ikke passer sammen når forelskelsen legger seg mtp. Hvordan du prater om han allerede nå.

Anonymous poster hash: 80bc4...f9c

Jeg tror mange av dere misforstår meg. Jeg har aldri ment at jeg føler meg bedre enn han, men det er det jeg blir fortalt så ofte at jeg snart begynner å stille spørsmålstegn hvorvidt de har rett eller galt.

Skrevet

For god for ham? Jenta mi, hjelper ikke om du er lege dersom du bor under ei busk og fryser av deg rumpa fordi du ikke har en snekker til å bygge hus for deg...

Anonymous poster hash: e34e0...d1a

Godt sagt :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...