AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Merker jeg holder på å bli gal. Vi har ikke engang begynt å prøve på ordentlig, men kroppen min er virkelig i "gravidmodus"... Før sa hadde jeg regelemssig mens - slik at jeg kunne planlegge ferier osv etter den... Har aldri opplevd spotting eller lignende utenfor mensen. Nå er det bare krøll i systemet, forsinkelser, små blødninger (festebøldninger?), tretthet, kvalme osv. Selv om jeg realistisk vet at det denne måneden heller ikke ble noen liten spire - så klarer likevel kroppen å rote til mensen (og da begynner man igjen å tvile litt frem til andre bevis som mensen eller negative (jada - flertall) gravidtester bekrefter det hodet allerede vet... Utrolig irriterende. Flere som holder på å bli gale? Anonymous poster hash: 96318...a23
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg holder også på å bli gal av dette. Skal snart ha mensen, men har tatt 4 tester allerede, klarer ikke vente. Vi har prøvd godt over 6 mnd, vært uforsiktige i snart 1 år, så det er det eneste jeg tenker på.. Mensen kan vel bli litt uregelmessig når man stresser.Anonymous poster hash: 1d646...d17
Tarzani Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er i samme båt. Fjerna hormonspiral for omtrent 3 uker siden og fikk beskjed av gyn om at eggløsning var ca to dager senere.. Hadde i sammenheng med eggløsning litt blodslim. 3-4 dager senere begynte jeg å fossblø. Det slutta etter 8-10 timer. Tenkte at kanskje egget hadde festet seg og deretter gått til grunne.. Fant meg til rette med det, og tenkte at vi får prøve videre neste mnd. Men så begynte jeg å tenke på det nå i helga, at jeg burde vel strengt tatt få mensen snart? kommende helg er det jo 3 uker siden eggløsning. Kan mensen ha blitt forsinket pga blødningen jeg fikk? eller kanskje det var den blødningen som var mensen? Jeg skjønner ingenting av det.. Testet meg på søndag, men den var selvfølgelig negativ..
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er i samme båt. Fjerna hormonspiral for omtrent 3 uker siden og fikk beskjed av gyn om at eggløsning var ca to dager senere.. Hadde i sammenheng med eggløsning litt blodslim. 3-4 dager senere begynte jeg å fossblø. Det slutta etter 8-10 timer. Tenkte at kanskje egget hadde festet seg og deretter gått til grunne.. Fant meg til rette med det, og tenkte at vi får prøve videre neste mnd. Men så begynte jeg å tenke på det nå i helga, at jeg burde vel strengt tatt få mensen snart? kommende helg er det jo 3 uker siden eggløsning. Kan mensen ha blitt forsinket pga blødningen jeg fikk? eller kanskje det var den blødningen som var mensen? Jeg skjønner ingenting av det.. Testet meg på søndag, men den var selvfølgelig negativ.. Etter å ha tatt ut hormonspiral kan det gå 1-3 år før kroppen virker som normalt igjen med eggløsning og regelmessige sykluser. Så stress ned. Enten har du missforstått gyn eller så har han uttalt seg om noe man ikke kan uttale seg om. Anonymous poster hash: c4279...5e2
Tarzani Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Gyn sa til meg at det er p piller som setter kroppens syklus ut av rytme, ikke spiral. Når man har hormonspiral er syklus som normal. Man har eggløsning som normalt og eggene blir befruktet som normalt. Men egget får ikke festet seg.
Athene Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Gyn sa til meg at det er p piller som setter kroppens syklus ut av rytme, ikke spiral. Når man har hormonspiral er syklus som normal. Man har eggløsning som normalt og eggene blir befruktet som normalt. Men egget får ikke festet seg. Tja. Etter bruk av hormonspiral over noen måneder vil de fleste oppleve at eggløsningen hemmes. En hormonspiral skiller ut hormoner på linje med en minipille, og kroppens egne hormoner blir påvirket. Så det er ikke uvanlig at man vil oppleve uregelmessige sykluser og manglende eggløsning i månedsvis etter å ha fjernet en hormonspiral. Da jeg spurte legen om forskjellen på hormonspiral og p-pille mente han at det gikk omtrent på det samme når det kom til å få normale sykluser etter prevansjonsslutt, da begge påvirker kroppens egne hormoner. Det er en vanlig myte at man venter på at hormonene skal forsvinner fra kroppen etter prevansjonsslutt. Det er kroppens egne hormoner som må finne igjen rytmen etter påvirkningen.
Tarzani Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Ok Takk for info! At jeg hadde eggløsning ca to dager etter uttak av spiralen er jeg likevel ganske sikker på, da vi begge så egget og gyn målte str på det. Hun sa at livmorhinnen (?) var ganske svak rett etter jeg hadde fjernet spiralen, så det var ikke sikkert at egget ville kunne borre seg fast allerede på første forsøk. Er veldig spent på når jeg får mensen igjen, håper det kommer seg raskt i gjenge igjen så prøvingen blir litt mer forutsigbar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå