AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Litt rar emnetittel, men la gå. Gutten min på halvannet år har den siste tiden begynt å omtale seg selv som *navnet på en jente på barne-TV*. Det er såpass ulikt det egentlig navnet hans at jeg lurer veldig på hvor han har fått det fra. Vel å merke ligner det litt på det de andre barna i barnehagen har kalt ham tidligere, før de lærte å snakke mer rent, men det er lenge siden jeg har hørt noen av de si det kallenavnet. Noen som har vært borti noe lignende? Jeg vet at de sier og gjør mye rart, altså, men dette skjønner jeg lite av Anonymous poster hash: cc653...69e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Får han noe respons på dette navnet, da? Barn sier gjerne "skap" om biler de, om de bare får positiv fedback på valget. Og så blir det opp til foreldre og andre å balansere veiledning mot et mer riktig ord med entusiasme for at barnet sier noe. Men at de velger helt feil er slett ikke uvanlig. Anonymous poster hash: d63ce...b69 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Sønnen vår kaller seg selv "Gah". Aner ikke hvorfor, det er langt fra hans eget navn. Han bruker forøvrig Gah om mange ting, blant annet favorittfiguren på TV, og helst på ting han ikke klarer å si. Vi gjør ikke noe ut av det, bare gjentar navnet hans, eller ordet han mener. Anonymous poster hash: ca92d...985
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Med tanke på alderen er det nok ikke et reelt problem ennå Om de får positiv reaksjon (F.eks dere ler og smiler) på at barnet sier et feil ord, så tror barnet at det er riktig ord. Dere bør rette på ham når han sier feil, si "Nei, "Felix" " om det er navnet hans. Anonymous poster hash: a3691...24c
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Søstersen klarte ikke å si navnet sitt før hun var rundt 4 år, men kalte seg selv Meia, og det har vært økenavnet hennes siden.
minister-mio Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Kan det være at han leker den barne-tv serien? At det er han som er hun på liksom
Gjest Makemeloveit Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Veldig vanlig! Men utrolig rart og morsomt
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Gutten på 15mnd her er ikke i nærheten av å kalle seg elv noe som helst enda! Han har sikkert 30-40 ord i ordforrådet sitt, men seg selv er ikke et av dem.. Ville ikke tenkt så mye over det (men det er jo litt rart og morsomt da ). Jeg går ut fra at han fremdeles reagerer på sitt eget navn når dere kaller ham det/snakker til ham? Her har forøvrig småen vært litt sånn at når han har lært seg et nytt ord så bruker han det i hytt og pine en stund, til alt mulig, både rett og feil, helt til han begrenser seg ned til den rette bruken igjen. Siste bidrag er nå at ALT kalles "klossene" det være seg sokker, sko, bukse, klosser, osv.. Kanskje din gutt har lært seg navnet på denne barneTV-jenta og liker at han har lært et nytt ord? Anonymous poster hash: 5deb4...1e3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Ts her: Vi har vel kanskje vist en reaksjon, ja. Prøver stort sett å si "*navnet*, ja?", og han reagerer også på navnet sitt. Han er vel veldig glad i den figuren, kanskje. Ikke helt som storebror til nyttårsbarnet som ville at søsteren skulle hete Fantorangen, men ikke så langt unna. De er nå morsomme, de små.Anonymous poster hash: cc653...69e
LatersBaby Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 De er morsomme de små. Datteren min kalte flaske for gaggy, og da vi var i Afrika lærte hun å si "Lizzard" men plutselig en dag begynte hun å kalle dem for "Sato" istedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå