Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen må ha avstandsforhold i lengre tid nå på grunn av jobb. Og jeg var ikke forberedt i det hele tatt på hvor vanskelig det ville bli.

Vi har vært sammen lenge, og har barn. Han har tidligere brutt tilliten min på flere måter, og jeg har enda ikke kommet nok over disse tillitsbruddene. Og derfor sliter jeg nå med usikkerhet og sjalusi.

I gode øyeblikk ser jeg tegn på at jeg ikke har grunn til bekymring. Det er ting han sier og ting han gjør. I dårlige øyeblikk blir jeg gal av mitt eget tankespinn og overanalysering.

Han har aldri vært interessert i data, og har ikke hatt noen PC heller. Nå har han skaffet seg PC, og hadde gode grunner for det også. Jeg har inntrykk av at han sitter mye på dataen, mens alt han sier gir inntrykket av at han knapt bruker den. Blant annet ved at det er så dårlig internettforbindelse der at det kobler ut hvert 5. minutt, men når vi skyper, så faller han så og si aldri ut.

Jeg trenger hjelp til å kontrollere tankespinnet og usikkerheten min. Jeg blir gal av det, får angst og en utrolig vond klump i magen.

Har noen råd?

Anonymous poster hash: ec9fc...2ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å snakke med han om dette? Kan jo hende at han har forståelse å kan hjelpe å gjøre deg tryggere på forholde deres.

Ellers har ikke jeg noen gode råd for å kontrollere tankespinn og usikkerhet, for det er ikke noen enkel oppgave.

Skrevet

TS her.

Ja, har prøvd. Det kommer helt an på humøret hans. Han kan vise forståelse der og da, men jeg føler ikke at han gjør noe i lengden for å hjelpe meg. Andre ganger tar han min usikkerhet som en beskyldning eller et angrep og går rett i forsvar, vrir og vrenger på alt.

Akkurat nå ringte han, hørtes kort og sur ut. Så spør han hva som er galt med meg, jeg sier at det ikke er noe spesielt. Da spør han om jeg syntes han burde ringt tidligere. Jeg svarer at jeg kunne jo ha ønsket meg det, fordi jeg synes det er koselig å høre fra han (jeg vet at han ikke har vært opptatt på ettermiddagen i dag), men at jeg nesten bare må vente til han ringer. Da sier han "fy faen, blir aldri bra noe av det jeg gjør, dette gidder jeg ikke, hadet" og slang på røret.

Også sitter jeg her igjen, enda mer nervøs. :(

Anonymous poster hash: ec9fc...2ef
Skrevet

Jeg skjønner, det er ikke så enkelt når han tidligere har brutt tilliten din. Dere kunne kanskje ha fått hjelp fra en familieterapeut vis det er noe som kunne ha passet for dere. For tillitsbrudd er ikke bare bare å komme over å det slit på begge i et forhold, for du er såret, å han blir lei av å bli "anklaget" i ettertid.

Skrevet

Ikke så lett å kommunisere over avstand. Han opplever nok at han gjør så godt han kan men opplever vel også at du ikke synes det er bra nok. Jeg skjønner at du mener at han skal hjelpe deg med tillit etc - men han trenger også å kjenne at det han gjør er bra. Det kan godt hende at han hører det du sier som klaging, selv om det ikke er ment slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...