Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kan noen svare meg på hva trosgrunnlaget i den katolske, protestantiske og ortodoksekirke er? Hva som er likt og ulikt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt om google ?

Anonymous poster hash: f7913...afa
  • Liker 3
Skrevet

Har prøvd men det sa meg ikke akkurat det jeg ville:)

Gjest navnelapp
Skrevet

Du må nok gjere leksa di sjølv.

• Liker 4
Skrevet

Gjør leksene dine selv. Prøv å åpne læreboka, f.eks.

Anonymous poster hash: 90456...860

• Liker 7
Skrevet

Er ikke vits å kommentere at jeg må søke på google eller se i bøker, selvfølgelig har jeg prøvd :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Er ikke vits å kommentere at jeg må søke på google eller se i bøker, selvfølgelig har jeg prøvd :)

Meiner du seriøst at det ikkje står noko om dette i læreboka di? Då må du gå til rektor og be om ny lærebok, for då held den ikkje mål.

• Liker 4
Skrevet

Meiner du seriøst at det ikkje står noko om dette i læreboka di? Då må du gå til rektor og be om ny lærebok, for då held den ikkje mål.

Står litt om tro, men ikke grunnlaget om hvorfor å forskjeller

Skrevet

Du må selv lese kapitlene, og finne likheter og ulikheter.

• Liker 3
Skrevet

ikke ork å kommenter viss dere ikke har tenkt å fortelle hva det er :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg kan ikke tro du har undersøkt noe på google. Du finner mye om dette, både om trosgrunnlag og forskjeller på de forskjellige kirkesamfunn. Google "trosgrunnlag" og velg videre i listen som kommer opp.

Skrevet

Ser ikke ut til noen har tenkt til å hjelpe deg, vi har alle gått på skolen og gjort lekser, så du må nok fint gjøre leksene dine selv du også :)

• Liker 2
Skrevet

Katolikkene tror man kommer til himmelen eller helvete umiddelbart etter at man har dødd, mens protestantene og katolikkene tror alle de døde ligger og hviler før alle blir vekket og sendt dit man skal når dommedag kommer.

Likhetene er at de alle tror at Jesus er guds sønn.

De protestantiske og katolske har barnedåp, men de ortodokse har voksendåp.

Anonymous poster hash: c5639...359
  • Liker 1
Skrevet

Katolikkene tror man kommer til himmelen eller helvete umiddelbart etter at man har dødd, mens protestantene og katolikkene tror alle de døde ligger og hviler før alle blir vekket og sendt dit man skal når dommedag kommer.Likhetene er at de alle tror at Jesus er guds sønn.De protestantiske og katolske har barnedåp, men de ortodokse har voksendåp. Anonymous poster hash: c5639...359

Bjørnetjeneste, kalles dette. TS kommer neppe inn på vgs.

• Liker 3
Skrevet

Bjørnetjeneste, kalles dette. TS kommer neppe inn på vgs.Anonymous poster hash: 90456...860

Til opplysning så får alle ungdommer plass på vgs.

Anonymous poster hash: bb666...97c

• Liker 1
Skrevet

Til opplysning så får alle ungdommer plass på vgs. Anonymous poster hash: bb666...97c

Det burde de ikke.

Skrevet

Katolikker og protestanter tror at tro alene er nok for å oppnå frelse, men de ortodokse tror man også må gjøre gode gjerninger for å oppnå frelse.

Anonymous poster hash: c5639...359
Skrevet

Det er ikke tillatt med denne typen tråder på KG. Sakset fra reglene: Du kan ikke poste innlegg som inneholder...* Datainnsamling i jobb- eller studiesammenheng eller verving av intervjuobjekter osv.

Tråden stenges.

Rainbow81, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...