Gå til innhold

Hvilke kredittkort med cashback har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker du ikke Triumf på andre dagligvarekjeder? Selv om det gir 0 i bonus, ville du likevel få alle dagligvarer samlet.. Jeg tenkte å gjøre det, slik at jeg for første gang i mitt liv kan få en oversikt over hvor mye jeg bruker på det. (Jeg har virkelig ingen ideer om mitt forbruk.)

Anonymous poster hash: 0be91...61c

Fordi andre kort, f.eks Bank Norwegian meg cashback der Trumf ikke gjør det.

MEN: Jeg handler uansett stort sett på Kiwi, ergo er dette egentlig aldri en problemstilling for meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi andre kort, f.eks Bank Norwegian meg cashback der Trumf ikke gjør det.

MEN: Jeg handler uansett stort sett på Kiwi, ergo er dette egentlig aldri en problemstilling for meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Takk Yvonne. Du gir mange gode tips! :) Jeg har en tendens til å overse det med for liten skrift. Da får jeg skaffe meg Norwegian også, med mindre jeg får meg Eikas Visa Gold med 4% på dagligvarer.

Jeg lurer også litt på om noe har en ny oversikt over hvilke kredittkort-inkluderte reise- og avbestillingsforsikringer som er gode, og hvilke som ikke er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem å bruke Trumf-kort i tillegg, da får man 1% ekstra. Evnt. medlemskort Coop på Coop-butikker, her i Trondheim gir det 3% ekstra. I de månedene Ikano Visa har 5% på dagligvare, blir det 8% tilbake på coop-kjøp, der vi vanligvis handler. Blir en del i løpet av et år...

Dette svaret skjønte jeg ikke. Visa Gold er det beste for dagligvarer med 4% i alle butikker. (Ikano med en måneds bonus på matvarer i året er ikke så interessant for meg.)

Men bruker du Visa Gold kan du ikke oppnå bonus fra Triumf Visa i tillegg?

Eller mener du evt. at du bruker Visa Gold og så beviser at du er Triumf medlem som gir 1%? Får man Triumf medlemskort samtidig med Triumf Visa, eller hvordan fungerer det? For det er vel et sånt kort med magnetstripe som viser medlemskap, med mindre man knytter det direkte til kredittkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette svaret skjønte jeg ikke. Visa Gold er det beste for dagligvarer med 4% i alle butikker. (Ikano med en måneds bonus på matvarer i året er ikke så interessant for meg.)

Men bruker du Visa Gold kan du ikke oppnå bonus fra Triumf Visa i tillegg?

Eller mener du evt. at du bruker Visa Gold og så beviser at du er Triumf medlem som gir 1%? Får man Triumf medlemskort samtidig med Triumf Visa, eller hvordan fungerer det? For det er vel et sånt kort med magnetstripe som viser medlemskap, med mindre man knytter det direkte til kredittkortet?

Ikke Trumf Visa, men vanlig Trumf-kort som gir en prosent. Den ene prosenten kommer da på toppen av de 4 prosentene man får fra Eika Gold. Samme gjelder for Coop Medlemskort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

365Direkte til bensin (81 øre hos Esso), klær og sko (3,65 %)

Visa Gold fra en av Eika-bankene (4 % på valgfri kategori (jeg har valgt Dagligvarer og bruker derfor ikke lengre Trumf)

IKANO Visa (ulike månedsrabatter, i januar var det 4 % på alt)

NORWEGIAN eller NAF til reiser.

Det kan fort bli mye styr om en skal holde seg oppdatert i jungelen av kredittkortrabatter.

Det er ikke værre enn å opprette en konto, og kanskje sette inn noen penger for syns skyld. Selv søkte jeg og fikk innvilget Eika (da Terra) Gold uten en krone på den nye kontoen.

Merk at du kun kan få maks 2,500 kroner i bonus per år.

Jeg sendte en melding til Eika om Gold forleden om opprettelse av konto, men de har ennå ikke tatt seg bryet med å svare.

Jeg ser man på Eika.no har valget mellom Gold Visa eller Gold Mastercard.

Har dere begge Gold Visa?

Hva er egentlig forskjellene mellom Visa og Mastercard?

Hvis dere gjorde et valg, hvorfor valgte dere Visa?

Nåla-i-veggen, opprettet du en vanlig brukskonto, - og bestilte du Gold fra banken eller rett fra Eika?

Jeg forsøkte å søke på nettet for forklaring på forskjellen mellom Visa og Mastercard, men fant ikke mye som gjorde meg klokere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visa og Mastercard er to forskjellige betalingssystemer, alle butikker som tar Visa kredittkort tar også Mastercard. Så det bør være hipp som happ hva du velger.

Jeg opprettet vanlig brukskonto i lokal Eika-bank. Den gangen (to år siden) måtte jeg fylle ut noen papirer jeg fikk tilsendt i posten, mulig dette kan gjøres på nettet nå i dag? Da konto var opprettet søkte jeg om kortet via nettbanken til den lokale banken (Melhusbanken i mitt tilfelle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en melding til Eika om Gold forleden om opprettelse av konto, men de har ennå ikke tatt seg bryet med å svare.

Det er nok bedre å ta kontakt med en av medlemsbankene i Eika-gruppen direkte.

Hvis ingen av de lokale bankene er aktuelle i ditt område, ville jeg satset på Bank2.

Jeg valgte Visa mer eller mindre tilfeldig. Har andre kort fra begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til dere begge.

nojac, jeg hadde faktisk en høyrentekonto i Bank2 da de var renteledende. De opererte med en lokkerente, men den forsvant etter en tid, og da forlot jeg dem. (Det er jeg som stadig har diskutert beste høyrente med deg i andre tråder.) Siden jeg bor i Oslo er det egentlig ikke naturlig å velge en lokalbank et annet sted i landet.

Jeg vet ikke hvordan banker ser på sånne illojale kunder som meg?

Er det noen som vet? (På den annen side, er det bankene som opererer med lokkebetingelser.)

Nå har jeg jo også Sparesmart, som er en del av Eika, men jeg tror ikke den regnes som bank for å få kredittkort. Jeg har dessuten tømt den kontoen etter de satte ned renten sist!

Men spiller det noen rolle om man oppretter høyrentekonto eller brukskonto med hensyn til å få Gold? Jeg syns ikke informasjonen er så alt for klar.

Kanskje jeg bare skulle forsøke å søke direkte fra Eika.no. Websiden tillater det, selv om den opplyser at man må være kunde i en bank i Eika. (Jeg syns det er litt underlig at de ikke svarer på min henvendelse, der jeg også spurte etter særvilkårskonto, som jeg virkelig har behov for.)

Jeg ble nemlig veldig tent på å få fast 4% på dagligvarer! :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (selvfølgelig) også hatt konto i Bank2 en gang, da de var bra (en periode våren 2009).

Bryr du deg om hvordan banken ser på deg? Jeg tror ikke de ser deg i det hele tatt. Det handler vel bare om å få seg et kundeforhold så du kan få bestilt det kortet. Hva slags konto og hvor mye du har inne er neppe relevant.

Jeg trodde ikke at det var mulig å ha et kundeforhold til Eika for privatkunder. Og Sparesmart tilbyr ikke kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (selvfølgelig) også hatt konto i Bank2 en gang, da de var bra (en periode våren 2009).

Bryr du deg om hvordan banken ser på deg? Jeg tror ikke de ser deg i det hele tatt. Det handler vel bare om å få seg et kundeforhold så du kan få bestilt det kortet. Hva slags konto og hvor mye du har inne er neppe relevant.

Jeg trodde ikke at det var mulig å ha et kundeforhold til Eika for privatkunder. Og Sparesmart tilbyr ikke kort.

Jeg bryr meg ikke på annen måte enn om de ikke vil ha meg som kunde! :)

Men du mener altså at banker ikke har innvendinger mot å opprette konto for annen gang, og ikke vil reagere heller, om kontoen ikke tas i bruk?

Jeg har opplevd spørsmål fra annen bank som jeg ikke har brukt på kanskje 7 år, om jeg ville avslutte kontoen. Siden jeg har Bank-ID brikke derfra, ønsket jeg å beholde den, og det var helt greit. Det er den eneste fysiske banken jeg har.

Nei, du kan vel knapt ha et forhold med Eika direkte, men likevel kan du få opp skjemaet for å søke Gold direkte fra deres websider. De etterspør heller ikke hvilken bank du er kunde hos. De bare opplyser om at du må ha et kundeforhold med en av bankene, med link til et kontaktskjema for å bli kontaktet (hvilket jeg alt har gjort).

Jeg forstår det som at du allerede hadde en Eika-bank-konto som var i bruk da du fikk din Gold?

Det hadde vært bra å slippe å opprette en "tullekonto", bare for kredittkortet.

Så dumt at jeg skulle finne på å avslutte akkurat mine tidligere Eika-konti, når jeg har beholdt så mange andre jeg ikke bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg opprette en konto hos Eika og sette inn 10 kr, bestille kredittkort og så avslutte kontoen?

Anonymous poster hash: 93938...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kr 0 i min Eika-bank. Satte aldri noe inn, gikk rett til søknad om kredittkort etter at kundeforholdet var etablert.

Om jeg kan avslutte kontoen vet jeg ikke, det spiller ingen rolle for meg at den står der.

Jeg har aldri hørt at noen har fått avslag på å opprette konto uten at det har vært begrunnet med mislighold/kredittsjekk. Om noen har fått avslag begrunnet med illojalitet ville jeg satt pris på å få høre om det..

Lenge siden jeg opprettet den kontoen, men jeg mener å huske at jeg ikke kom igjennom søknadsprosessen uten å kunne angi hvilken bank jeg hadde kundeforhold til.

Endret av nojac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kr 0 i min Eika-bank. Satte aldri noe inn, gikk rett til søknad om kredittkort etter at kundeforholdet var etablert.

Om jeg kan avslutte kontoen vet jeg ikke, det spiller ingen rolle for meg at den står der.

Jeg har aldri hørt at noen har fått avslag på å opprette konto uten at det har vært begrunnet med mislighold/kredittsjekk. Om noen har fått avslag begrunnet med illojalitet ville jeg satt pris på å få høre om det..

Lenge siden jeg opprettet den kontoen, men jeg mener å huske at jeg ikke kom igjennom søknadsprosessen uten å kunne angi hvilken bank jeg hadde kundeforhold til.

Men det koster jo ofte noen hundrelapper i året å ha en bankkonto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså? Jeg er vel kunde i 10 banker, men har aldri betalt en krone for det.

Banker med "fordelsprogrammer" som koster noe er uten interesse for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres skummelt ut å få et kredittkort for rabatt, hvis du følger så lite med på hva som er vanlige betingelser!

Da syns jeg du heller skulle begynne med å sette deg inn i hvordan du kan finne en bank som passer til ditt behov, uten unødvendige gebyrer.

Hvis du ikke setter deg godt nok inn i hvilke betingelser som gjelder kredittkortet, kan det lede til alvorlige konsekvenser for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe gebyr for å HA en bankkonto, men det er vanligvis gebyr for å ha et vanlig bankkort knyttet tilden kontoen. Men det er bare å si nei til bankkort, da skal det heller ikke være noe årsgebyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe gebyr for å HA en bankkonto, men det er vanligvis gebyr for å ha et vanlig bankkort knyttet tilden kontoen. Men det er bare å si nei til bankkort, da skal det heller ikke være noe årsgebyr.

Det er det som er fordelen med Bank2 nå om dagen, det koster ingenting å ha debetkort der.

Anonymous poster hash: f539c...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er fordelen med Bank2 nå om dagen, det koster ingenting å ha debetkort der.

Anonymous poster hash: f539c...822

Jeg fant ut, like etter å ha sagt opp kontoen for en del år siden, at de ikke gjorde det da heller (og angret umiddelbart for at jeg hadde sagt opp :) ).

Men i følge prislisten tar de merkelig nok kr 2 i gebyr for avtalegiro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av tråden og med planagte nyanskafelser av diverse kredittkort, har jeg akkurat nå gått til innkjøp av en stor kreditkortmappe fra eBay. (Jeg kommer til å ha skuffen full av kredittkort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...