Gå til innhold

Hvilke kredittkort med cashback har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke kredittkort har du og hvor bruker du de?

Jeg har bare Coop og Trumf som jeg bruker på henholdsvis Prix og Kiwi.

Jeg har hørt at det finnes et kredittkort som gir 4% cashback på Ikea, men jeg har ikke klart å finne ut hvilket. Er det noen her som vet?

Anonymous poster hash: 93938...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

IKEA-family heter det kortet du prater om. Er hvertfall det kortet jeg blir spurt etter hver gang jeg handler på IKEA.

Har ikke noen kredittkort, ser at man kan få en økonomisk nytte av det, men liker det bare ikke :P student riktig nok, så handler ikke all verden heller.

Anonymous poster hash: 7e89a...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Remebercard. De har ganske mange og gode rabatter.

Har også Eurocard, men det har et årsbgebyr, så det vil ikke være lønnsomt å skaffe på grunn av rabattene.

Ellers har jeg i dag skaffet meg Triumf Visa, etter å ha latt meg påvirke av Yvonne.

Ta en titt på denne ett års gamle artikkelen, og

http://kredittkortportalen.no/

http://www.kredittkorttesten.no/fordeler/test-rabatter-tilbud/ (Spørs om den er troverdig)

http://www.smartepenger.no/markedsoversikter/846-fordeler-du-far-i-kredittkortene (Dårlig presentasjon om hvem som står bak)

Anonymous poster hash: 0be91...61c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Jeg har også blitt inspirert av Yvonne. Alle monner drar. :)

Det Ikea-family kortet er vel et rent rabattkort, ikke kredittkort.

Jeg handler ganske mye på Rema og Rimi, tror jeg kan tjene litt på å bruke et av disse andre kredittkortene. Det er bare så mange å velge mellom, så hadde vært supert med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Obos Mastercard gir 4% cashback på møbeforretninger, også IKEA. Kortet gir cashback innenfor "hus og hjem" (blomsterhandlere, hagesenter, byggevareforretninger, interiør, etc).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

365Direkte til bensin (81 øre hos Esso), klær og sko (3,65 %)

Visa Gold fra en av Eika-bankene (4 % på valgfri kategori (jeg har valgt Dagligvarer og bruker derfor ikke lengre Trumf)

IKANO Visa (ulike månedsrabatter, i januar var det 4 % på alt)

NORWEGIAN eller NAF til reiser.

Det kan fort bli mye styr om en skal holde seg oppdatert i jungelen av kredittkortrabatter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* TrumfVisa (brukes på alle kjøp unntatt i konkurrerende matbutikker)

* Coop (brukes i Coop-butikker)

* Bank Norwegian (brukes hos Norwegian, samt andre kjøp hvis jeg ikke har TrumfVisa tilgjengelig)

Disse andre bruker jeg dann og vann, alt ettersom hvorvidt jeg trenger dem:

* Santander Flexi Visa

* Ikano Visa

* Choice

* Re:member

* More at Lindex

* Skandiabanken

* Finnair

* Skandiabanken

* Santander Red

Alle gir ikke nødvendigvis direkte cashback, men de gir rabatter i butikker osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

365Direkte til bensin (81 øre hos Esso), klær og sko (3,65 %)

Visa Gold fra en av Eika-bankene (4 % på valgfri kategori (jeg har valgt Dagligvarer og bruker derfor ikke lengre Trumf)

IKANO Visa (ulike månedsrabatter, i januar var det 4 % på alt)

NORWEGIAN eller NAF til reiser.

Det kan fort bli mye styr om en skal holde seg oppdatert i jungelen av kredittkortrabatter.

4% på dagligvarer monner!

Men Visa Gold krever vel kundeforhold med en av bankene?

Det er litt kjedelig å skulle opprette et kundeforhold med en uattraktiv bank bare for dette. Tips?

Norwegian kortet har vel ikke reiseforsikring inkludert som i mange andre kort, og da hvis man må betale reiseforsikring separat, er det mer lønnsomt å bruke annet kort.

Hvor mange kredittkort og fordelskort har du totalt, nojac?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikk

4% på dagligvarer monner!

Men Visa Gold krever vel kundeforhold med en av bankene?

Det er litt kjedelig å skulle opprette et kundeforhold med en uattraktiv bank bare for dette. Tips?

Norwegian kortet har vel ikke reiseforsikring inkludert som i mange andre kort, og da hvis man må betale reiseforsikring separat, er det mer lønnsomt å bruke annet kort.

Hvor mange kredittkort og fordelskort har du totalt, nojac?

Det er ikke værre enn å opprette en konto, og kanskje sette inn noen penger for syns skyld. Selv søkte jeg og fikk innvilget Eika (da Terra) Gold uten en krone på den nye kontoen.

Merk at du kun kan få maks 2,500 kroner i bonus per år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikk

Det er ikke værre enn å opprette en konto, og kanskje sette inn noen penger for syns skyld. Selv søkte jeg og fikk innvilget Eika (da Terra) Gold uten en krone på den nye kontoen.

Merk at du kun kan få maks 2,500 kroner i bonus per år.

Puh, jeg har bare så mange konti at jeg snart ikke orker tanken på flere. Jeg hadde en gang Bank2 men den sa jeg opp for mange år siden. Fornebubanken og også Bank2 hadde i sin tid gode renter på innskuddskonti men de ligger langt nede nå...

Vel om man får 2.500 kr pr år uten innsats, så er ikke det å kimse av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser Visa Gold koster 149 kr pr år hvis kortet ikke er brukt på et år. Jeg ser også at var kunde i en annen Eika-bank som ble sagt opp for snart 1 år siden. Det var dumt.

Hva om jeg sier det som det er at jeg kun er interessert i å opprette konto i en Eika-nbank for å kunne dra nytte av fordelsprogrammet?

Vil banken da bare avslå mitt ønske om å opprette konto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare opprettet en konto, trengte ikke å begrunne hvorfor. Da var jeg kunde og kunne søke om kortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Norwegian-kortet har reiseforsikring :)

Anonymous poster hash: 95cdd...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Norwegian-kortet har reiseforsikring :)

Anonymous poster hash: 95cdd...9bd

Ok, jeg må visst ha tatt feil. Jeg mente jeg hadde sett det ikke var inkludert. Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* TrumfVisa (brukes på alle kjøp unntatt i konkurrerende matbutikker)

* Coop (brukes i Coop-butikker)

* Bank Norwegian (brukes hos Norwegian, samt andre kjøp hvis jeg ikke har TrumfVisa tilgjengelig)

Disse andre bruker jeg dann og vann, alt ettersom hvorvidt jeg trenger dem:

* Santander Flexi Visa

* Ikano Visa

* Choice

* Re:member

* More at Lindex

* Skandiabanken

* Finnair

* Skandiabanken

* Santander Red

Alle gir ikke nødvendigvis direkte cashback, men de gir rabatter i butikker osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvorfor bruker du ikke Triumf på andre dagligvarekjeder? Selv om det gir 0 i bonus, ville du likevel få alle dagligvarer samlet.. Jeg tenkte å gjøre det, slik at jeg for første gang i mitt liv kan få en oversikt over hvor mye jeg bruker på det. (Jeg har virkelig ingen ideer om mitt forbruk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruker du ikke Triumf på andre dagligvarekjeder? Selv om det gir 0 i bonus, ville du likevel få alle dagligvarer samlet.. Jeg tenkte å gjøre det, slik at jeg for første gang i mitt liv kan få en oversikt over hvor mye jeg bruker på det. (Jeg har virkelig ingen ideer om mitt forbruk.) Anonymous poster hash: 0be91...61c

Det er sikkert fordi andre kredittkort gir 4% i alle dagligvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert fordi andre kredittkort gir 4% i alle dagligvarer.

Er ikke det kun Eika-bankenes Visa Gold som gir 4% i alle dagligvarer da?

Som Yvonne vel ikke har? Og dessuten Visa Gold gir vel 4% også i Triumf-kjeden og det er da ingen grunn til å bruke Triumf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det kun Eika-bankenes Visa Gold som gir 4% i alle dagligvarer da?

Som Yvonne vel ikke har? Og dessuten Visa Gold gir vel 4% også i Triumf-kjeden og det er da ingen grunn til å bruke Triumf.

Ikke glem å bruke Trumf-kort i tillegg, da får man 1% ekstra. Evnt. medlemskort Coop på Coop-butikker, her i Trondheim gir det 3% ekstra. I de månedene Ikano Visa har 5% på dagligvare, blir det 8% tilbake på coop-kjøp, der vi vanligvis handler. Blir en del i løpet av et år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...