Gjest Phair Skrevet 24. mai 2004 #1 Del Skrevet 24. mai 2004 Vi vurderer å ta en ferie til Hellas, men av en eller annen grunn så er jeg skeptisk til maten der. Og da spør jeg dere: er skepsisen grunnløs eller er det semmer mat der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mai 2004 #2 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg bodde i Hellas i fjor og jeg må bare få sagt at jeg er ikke serlig begeistret for gresk mat.. Den er ganske tamm. De bruker mye sitron i stedet for andre krydder som vi er vant til.. Men man finner jo internasjonal mat i Hellas også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. mai 2004 #3 Del Skrevet 24. mai 2004 Skeptisk hvordan da? Til smak eller standard? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mai 2004 #4 Del Skrevet 24. mai 2004 Du har ingen grunn til å være skeptisk, men gresk mat er ganske heavy, mye kjøtt og stekt mat generelt. Men jeg har vært i ulike områder i Hellas, og for en måned siden var jeg i Thessaloniki (på fastlandet), der maten var helt annerledes enn det jeg hadde tenkt meg som gresk mat. Helt nyyyyyydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mai 2004 #5 Del Skrevet 24. mai 2004 En ting til jeg kom på.. I tradisjonell gresk mat buker de kjøtt med mye flesk på.. Jeg bodde hos en gresk famili der og ble veldig tynn :-? Men det er jo sewlfølgelig smaksak og som sagt så får du jo annen mat enn den trdisjonelle greke maten, der da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 24. mai 2004 #6 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg bodde i Hellas i fjor og jeg må bare få sagt at jeg er ikke serlig begeistret for gresk mat.. Den er ganske tamm. De bruker mye sitron i stedet for andre krydder som vi er vant til.. Men man finner jo internasjonal mat i Hellas også.. Ja, det er akkurat det jeg har inntrykk av. At maten er tam. Og for meg er det å reise en opplevelse også i mat. Vil ikke reise til Hellas og spise wiernsnitzel, skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mai 2004 #7 Del Skrevet 24. mai 2004 Skal du ha skikkelig gresk mat, bør du holde deg unna de typiske turistfellene; som ligger i hovedgata og skal ha noe for enhver smak (og ender opp med å ha ingenting som frister noen). Gå på oppdagelsesferd, så vil du finne god mat i Hellas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 24. mai 2004 #8 Del Skrevet 24. mai 2004 Gå på små kroer i bakgatene. Deilige grillspyd, fyllte tomater, moussaka, blekksprut og masse annet. Synes ikke maten er tam, bare annerledes. Kan jo ikke forvente at alt skal smake piffi og grillkrydder heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 24. mai 2004 #9 Del Skrevet 24. mai 2004 Gresk mat er jo kjempegodt! :D Har vært i Hellas fem ganger sammen med masse folk i alle aldre, og alle var kjempefornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mai 2004 #10 Del Skrevet 24. mai 2004 Som tidligere nevnt, velg tavernaer som ligger i sidegatene med menyen på gresk. Steder grekerne besøker. Vil også anbefale dere å bestille flere småretter som dere kan dele istedet for en hovedrett hver. La gjerne kelneren komme med forslag. Vin i kjøkkenglass er også veldig sjarmerende. God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opa| Skrevet 24. mai 2004 #11 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har kun vært i Hellas en gang, og skal ikke uttale meg veldig mye, men må i hvert fall si at jeg syns gyros var skikkelig godt. Så den anbefales i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 24. mai 2004 #12 Del Skrevet 24. mai 2004 Noe jeg har merka ved Hellas, er at maten som blir lagt i utkant områdene hvor det ikke er like mange turister, er maten mye bedre og mer "gresk". Det er som om de tilpasser maten i turistområdene til de som kommer på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opa| Skrevet 24. mai 2004 #13 Del Skrevet 24. mai 2004 Vi prøvde faktisk å finne et utkant sted, men var ikke like heldig med stedet. Maten var rett og slett elendig, og husker de hadde en rett som det stod "Smooth hound" på, noe ingen av oss ikke turte å smake. Det var helt tydelig at maten var frossen mat som var oppvarma, og servicen var langt ifra god. Men utenom den ene opplevelsen der, har jeg bare gode ting å si om stedene vi var innom og spiste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2004 #14 Del Skrevet 25. mai 2004 En Stifado med møre kjøttstykker, deilig krydret og med nydelig saus, er vel noe av det beste man kan få, syns jeg. Liker man lammekjøtt, så er også Kleftiko nydelig. Men som overalt ellers, det finnes gode og dårlige restauranter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 25. mai 2004 #15 Del Skrevet 25. mai 2004 Fylte paprika med ris og grønnsaker... mmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 25. mai 2004 #16 Del Skrevet 25. mai 2004 En Stifado med møre kjøttstykker, deilig krydret og med nydelig saus, er vel noe av det beste man kan få, syns jeg. Liker man lammekjøtt, så er også Kleftiko nydelig. Men som overalt ellers, det finnes gode og dårlige restauranter. Enig.. og så gresk salat da.. og moussaka og gresk kebab ... nam nam.. Mye god mat .. men også mye dårlig.. se an stedene og ikke fall i "turistfellene" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 25. mai 2004 #17 Del Skrevet 25. mai 2004 Når jeg tenker meg om, så får man faktisk mye bedre mat på greske resturanter enn det du får hjemme hos grekere.. De har vel bedre råvarer på resturanter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poo Skrevet 25. mai 2004 #18 Del Skrevet 25. mai 2004 Gresk mat er kjempegodt!!!!! Tamm? Ikke i det hele tatt! Stifado, Kleftiko, Souvlaki, tazhiki, gresk salat, greske kjøttboller i tomatsaus...mmmmmmmm, ble sulten nå jeg Gresk mat er noe av det beste jeg får! Det er faktisk en av grunnene til at jeg nesten alltid velger greske øyer som reisemål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -kebolle Skrevet 27. mai 2004 #19 Del Skrevet 27. mai 2004 Cheeze Zaganaki... slirp.. (fritert ost, basically) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 27. mai 2004 #20 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg synes ekte, gresk hjemmelaget mat er namnam! Man er ikke alltid like heldig i selve landet.., spesielt ikke i turistbyer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå