mandel92 Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 http://www.nrk.no/sport/boksar-doydde-etter-knockout-1.11518459 Alle idretter kan være skadelig for utøveren, og skader og dødsfall kan skje, men som regel er det sin egen kropp man skader, i boksing er det andre man skader, og nå nylig døde en bokser etter knock out. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er underholdende!? Og jeg håper at proffboksing aldri blir tillat i Norge! 7
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2014 Det gjør de nok. Men at noen synes det er underholdene å se på to mennekser banker dritten av hverandre - det synes jeg er forkastelig. 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 De vet hva de går til. Enig i det, og det er relativt skjelden at dette skjer. For øvrig er det kampsporter som er mye mer brutale enn selv tunvgvekt proffboksing der man bruker albuer, spark, ikke ufarlige grep og teknikker mot sårbare områder på hele kroppen, dette er lovlig i en del land. Boksing kan sies å være relativt mildt i den store sammenhengen. Anonymous poster hash: 88b42...0a1
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 http://www.nrk.no/sport/boksar-doydde-etter-knockout-1.11518459 Alle idretter kan være skadelig for utøveren, og skader og dødsfall kan skje, men som regel er det sin egen kropp man skader, i boksing er det andre man skader, og nå nylig døde en bokser etter knock out. Jeg kan ikke fatte og begripe at dette er underholdende!? Og jeg håper at proffboksing aldri blir tillat i Norge! Hvorfor ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Det gjør de nok. Men at noen synes det er underholdene å se på to mennekser banker dritten av hverandre - det synes jeg er forkastelig. Boksing er jo slossing i ordnede former så det holder, selv tungtvekt proffboksing er relativt regulert. Det handler jo heller ikke om å banke dritten ut av hverandre, det er mye teknikk inne i bildet, bevegelser osv. Det er risiko ved all idrett, litt større i kampsportmiljøer, men dette er jo utøvere som gjør det frivillig. Anonymous poster hash: 88b42...0a1
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Jeg blir så gra av å se en boksekamp... 2
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2014 Hvorfor ikke? Boksing er jo slossing i ordnede former så det holder, selv tungtvekt proffboksing er relativt regulert. Det handler jo heller ikke om å banke dritten ut av hverandre, det er mye teknikk inne i bildet, bevegelser osv. Det er risiko ved all idrett, litt større i kampsportmiljøer, men dette er jo utøvere som gjør det frivillig. Anonymous poster hash: 88b42...0a1 I andre idretter er det jo i hovedsak seg selv man skader (om noe skulle skje), i boksing går det ut på å skade andre. Jeg vil ikke se på en sport der mennesker dør eller blir alvorlig skadet av andre. Det er ikke underholdende å se på andre mennesker sloss. Boksing er en uetisk sport, derfor bør ikke proffboksing bli tillat i Norge. Det er ikke underholdende å se mennesker påføre andre mennesker skade. 3
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 I andre idretter er det jo i hovedsak seg selv man skader (om noe skulle skje), i boksing går det ut på å skade andre. Jeg vil ikke se på en sport der mennesker dør eller blir alvorlig skadet av andre. Det er ikke underholdende å se på andre mennesker sloss. Boksing er en uetisk sport, derfor bør ikke proffboksing bli tillat i Norge. Det er ikke underholdende å se mennesker påføre andre mennesker skade. Du trenger jo ikke å se de her boksekampene. Det er jo frivillig. 1
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2014 Du trenger jo ikke å se de her boksekampene. Det er jo frivillig. Det vet jeg, og jeg ser heller ikke på boksing. Har sett en kamp i mitt liv, og det var den som gikk på lørdag mellom Brækhus og hun franske. Overhodet ikke underholdende. Men problemet forsvinner jo ikke om jeg lukker øyene for det, jeg synes det er fælt at en så barbarisk idrett er fullt ut akseptert blant flertallet av verdens befolkning. Jeg synes det trist å tenke på, rett og slett. Det spiller ingen rolle om de velger det selv eller ikke, det er fælt. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Det vet jeg, og jeg ser heller ikke på boksing. Har sett en kamp i mitt liv, og det var den som gikk på lørdag mellom Brækhus og hun franske. Overhodet ikke underholdende. Men problemet forsvinner jo ikke om jeg lukker øyene for det, jeg synes det er fælt at en så barbarisk idrett er fullt ut akseptert blant flertallet av verdens befolkning. Jeg synes det trist å tenke på, rett og slett. Det spiller ingen rolle om de velger det selv eller ikke, det er fælt. 1 Verdens problem.
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2014 1 Verdens problem. Hver gang et menneske dør, så er det trist. Selv om denne bokseren selv har valgt å drive på med denne idretten, så fortjente han ikke å dø. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Hver gang et menneske dør, så er det trist. Selv om denne bokseren selv har valgt å drive på med denne idretten, så fortjente han ikke å dø. Ikke ofte en bokser dør i ringen heller. 2
Gjest Lypcha Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Jeg slenger meg på de som sier at boksere vet hva de går til. Selvfølgelig er det trist om noen dør. Men igjen de har valgt dette selv og vet om farene og konsekvensene som følger med idretten. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 At det ikke er underholdende er bare din personlige oppfatning, det er ingen fasit. Veldig mange finner dette underholdende, barbarisk eller ikke, så det er et eller annet underholdende element ved det. Jeg finner det ikke underholdende selv, men at det er voldsomt og at du ikke liker det er ikke noe argument for et forbud. Jeg skjønner at du mener det er en forskjell på det når man skader seg selv og når en annen går inn for å slå til deg, men igjen, det er jo bare en følelse du sitter med. Anonymous poster hash: abe15...16a 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Hver gang et menneske dør, så er det trist. Selv om denne bokseren selv har valgt å drive på med denne idretten, så fortjente han ikke å dø. Selvfølgelig er det ingen boksere som fortjener å dø, men det kan skje som i alle andre idretter. Er ikke helt enig med deg at det handler om å påføre den andre mest mulig skade. Boksing er så regulert som det kan være for at man skal få minst mulig alvorlige skader, og det er to jevnbyrdige motstandere som møter hverandre. Jeg er ikke spesielt bokseinteressert selv men det kan være interessant å se en og annen kamp, det er i hovedsak en flott idrett og det handler mye om både styrke, utholdenhetstrening samt bevegelighetstrening i tillegg til å slå hverandre. Anonymous poster hash: 88b42...0a1
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #19 Skrevet 4. februar 2014 At det ikke er underholdende er bare din personlige oppfatning, det er ingen fasit. Veldig mange finner dette underholdende, barbarisk eller ikke, så det er et eller annet underholdende element ved det. Jeg finner det ikke underholdende selv, men at det er voldsomt og at du ikke liker det er ikke noe argument for et forbud. Jeg skjønner at du mener det er en forskjell på det når man skader seg selv og når en annen går inn for å slå til deg, men igjen, det er jo bare en følelse du sitter med. Anonymous poster hash: abe15...16a At det ikke er underholdende er ikke hovedgrunnen til at det ikke burde være lovlig, kappgang er også kjedelig, men har ikke noe i mot det som idrett likevel. Hovedgrunnen til at jeg er i mot det er at det er en voldelig sport, som går ut på å banke andre. Og det er skadelig (selv om det er i ordnende former), er jo heller ikke lenge siden ei svensk jente fikk hjerneblødning etter en boksekamp. Selv om det ikke er ofte at folk dør, så ser vi jo nå at det skjer, og da syns ikke jeg dette bør være en sport man skal støtte. 1
viren Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 At det ikke er underholdende er ikke hovedgrunnen til at det ikke burde være lovlig, kappgang er også kjedelig, men har ikke noe i mot det som idrett likevel. Hovedgrunnen til at jeg er i mot det er at det er en voldelig sport, som går ut på å banke andre. Og det er skadelig (selv om det er i ordnende former), er jo heller ikke lenge siden ei svensk jente fikk hjerneblødning etter en boksekamp. Selv om det ikke er ofte at folk dør, så ser vi jo nå at det skjer, og da syns ikke jeg dette bør være en sport man skal støtte. Da må du forby fallskjermhopp, dykking, alpint, snowboard - og mens vi er igang fotball og en rekke andre idretter som forårsaker dødsfall. Man kan kalle det barbarisk eller primitivt, men mange underholdes av det - og mange ELSKER å drive med det. Jeg vil gå så langt som til å si at det ligger i vår natur å utfordre hverandre til kamp, og måle/teste seg for å se hvem som er best. Da er det adskillig bedre at det foregår med regler, dommere - og leger - i en ring, heller enn i illegale former. Akkurat som mange mennesker ellers utsetter seg for risiko i forbindelse med sin hobby (eller sågar jobb), så vet kampsportutøverne akkurat hva de går til. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå