Gå til innhold

Pelsstell på katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene katten min er langhåret og får fort en del småfloker, spesielt på magen og under "armene". Hun haaater å bli børstet på disse områdene, noe jeg kan forstå, siden det lugger litt når hun har floker. Som regel prøver jeg å bare ta tak med kammen og klippe av flokene, men det er vanskelig å få fjernet dem helt. Har nettopp begynt å gi henne Royal Canin Hair and skin, og håper det kan forebygge litt.

Jeg børster og kjemmer litt hver dag, men hun er lite tålmodig, så det ender ofte med litt halvgjort arbeid.

Er det noen tips å hente fra dere erfarne dyreeiere? Er det noen som f.eks. har prøvd Tangle Teezer på langhåret katt?

Anonymous poster hash: 50597...705
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme problem her.

Har en guttepus med lang og tykk pels. I tillegg hater han å bli børstet, og floker på magen er det ulovlig å fjerne :)

Vet mange lovpriser furminator børsten, men den tar ikke nok på min pus. Får ikke tak på underpelsen. Kun det øverste laget.

Her må det to stykker til for å fjerne floker. I hvert fall de store som er vanskelig å klippe. Spesielt når han blir så utrolig sur i tillegg.

Håper det kommer noen tips her. Lurer selv :)

Anonymous poster hash: e44fd...b71

Skrevet

Svogeren min klipper som regel bare bort de flokene som setter seg "under armene" på ragdoll-birma-blandingen de har. Katten er mahoosive. han veier nesten ti kilo og har minst to kilo pels :fnise:

De børster ham ofte, men akkurat de flokene klipper de bort, katten lar seg ikke affisere og synes det er godt å bli børstet og få klippet bort de flokene som ikke går an å børstes bort.

Godt mulig at endringen i fóret vil hjelpe, det viser seg om en uke eller to :)

Mine egne er korthårede, selv om gamla er overraskende langhåret til å være klassifisert som korthåret :P

Skrevet

Jeg har to langhårete katter og de elsker å bli børstet begge to, så sånn sett har jeg vært heldig (Jeg børsta og dusja de mye som kattunger for at de skulle bli vandt med det, så han ene står og maler i dusjen :fnise: ), men jeg har noen ganger måttet klippe bort pelsdotter når jeg har vært lat.. Tror du bør dusje de og shamponere de innimellom, det hjelper ofte.

Skrevet

Gi den olje.

Anonymous poster hash: 3ee32...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...