Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med det?

Jeg har lutealfase på 8 dager, og det er alt for kort etter hva jeg har lest.

Kan jeg få tabletter for å forlenge lutealfasen til fastlegen min? Eller må jeg ha full utredning. Har 2 barn fra før, så har blitt gravid tidligere. Men nå er det bare kluss i syklus føler jeg.

Anonymous poster hash: 593f6...f6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at den er 8 dager? Kun blodprøver kan påvise dette helt sikkert, eller om man temper over tid og tolker kurvene på riktig måte.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg har dette.

Blitt gravid to ganger alikevel 😉

Skrevet

Jeg har slitt med kort lutealfase. I to sykluser brukte jeg progesteronstøtte i perioden mellom EL og menstruasjon. Jeg ble ikke gravid i noen av de syklusene, men jeg ble gravid et par sykluser senere, Og akkurat det syklusen brukte jeg ikke noen form for hormostilførsel.

I dag er jeg i 12. uke! :)

Jeg vet det er noen som sliter med å bli gravid med kort lutealfase, men jeg har også hørt flere som har blitt det til tross for. Trolig finnes det ingen fasitsvar, men store individuelle forskjeller!

Masse lykke til! :)

Skrevet

Hvordan vet du at den er 8 dager? Kun blodprøver kan påvise dette helt sikkert, eller om man temper over tid og tolker kurvene på riktig måte.

Jeg vet det fordi jeg bruker el tester. Finner el hver gang og jeg får mensen 8 dager etter negativ eltest. I tilegg fikk meg målt progesteron ved blodprøve som bekreftet dette.

Den ene progesteron prøven ble tatt den dagen jeg hadde el. Den viste da ingen el, og den andre ble tatt en uke etter el, og den viste el.

Så jeg vet helt sikkert at jeg har 8 dager lutealfase desverre.

Skrevet

Jeg har dette.

Blitt gravid to ganger alikevel

Så du har blitt gravid selv om du har 8 dagers lutealfase? Interessant. Gir meg litt håp.

Gjest Magdalene
Skrevet

Så du har blitt gravid selv om du har 8 dagers lutealfase? Interessant. Gir meg litt håp.

Det har jeg. Helt uten hjelp begge gangene 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...