Gå til innhold

Spiser veldig mye kylling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser kylling kanskje 5 dager i uka, og er ikke så veldig glad i f.eks. svinekjøtt, lam og grisekjøtt. Spiser jeg pølser, velger jeg pølser med kylling, og lager jeg taco så kutter jeg opp små kyllingbiter og bruker i stedet for kjøttdeig. Kunne spist kylling til middag hver eneste dag, og er rett og slett hekta.

Har ikke opplevd at jeg har fått mangel på noe (tok nylig blodprøver for å sjekke), eneste jeg hadde mangel på var B12 (pga. ADHD mest sannsynlig).

Noen som har det likedan? Det er vel i grunn ikke skadelig?

Anonymous poster hash: e445d...c45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svinekjøtt og "grisekjøtt" er det samme.

Ellers kan jeg egentlig ikke svare på spørsmålet ditt, bortsett i fra, hvis du ikke har jernmangel, kan du fortsette som før. Kylling er sunt!

Anonymous poster hash: 6659e...944
  • Liker 1
Skrevet

Laks er viktig! Variasjon er viktig! Ha litt avokado ved kyllingen så blir det bra

Anonymous poster hash: 2f2a9...cf1

Skrevet

Svinekjøtt og "grisekjøtt" er det samme.

Anonymous poster hash: 6659e...944

Haha, den var litt klein. Mente oksekjøtt!

Spiser litt laks (er veldig glad i sushi) i ny og ne, men bør kanskje tilføre mer fisk i kostholdet.

TS

Anonymous poster hash: e445d...c45

Skrevet

Husk bare på at Priorkylling er proppa fulle av antibiotika og fandens oldemor. Så jeg hadde ikke turt/villet spist Prior kylling daglig. De fores opp på "bolefor" og lever et helt ræva liv. Jeg tror faktisk at dette vil påvirke de som spiser dette, om de spiser for mye av det (muskler har hukommelse - også i negativ forstand).

Bytt heller til Stangekylling for eksempel. Smaker mye bedre og er mye mer etisk.

Anonymous poster hash: 58b66...981
  • Liker 2
Skrevet

Jeg óg spiser kylling hver dag :fnise:

Skrevet

Så lenge du ikke har noen mangler er det vel ikke noe problem - men som en annen skriver over meg, pass på omega-3 enten via fisk eller tilskudd. Husk at du og kan bruke flykrasjmakrell på brødskiva, det synes jeg er en knall måte å få i seg omega-3 på :)

Skrevet

Sånn apropo mangler i kostholdet, så sjekk ut tabellen nederst i innlegget her. Igjen - velg for eksempel Stangekylling om du skal spise dette daglig.

http://kulinariskfanatisme.blogg.no/1365933248_kylling.html

Hvor får man kjøpt Stangekylling? Jeg handler stort sett på Meny, har kun sett Prior sin der.

Anonymous poster hash: e12d4...635

Skrevet

FISK! Minst 2 dager. Noe annet er uhørt. ;)

Anonymous poster hash: 8ebac...db0
Skrevet

Hvor får man kjøpt Stangekylling? Jeg handler stort sett på Meny, har kun sett Prior sin der.

Anonymous poster hash: e12d4...635

Meny pleier vel å ha. Har sett flere av de ha Stangekylling. Ellers har ICA i hvert fall. Det pleier å være i en egen kjøledisk - gjerne sammen med Grøstadgris ol.

Det smaker virkelig noe helt annet av Stangekylling. Det smaker godt.

• Liker 1
Skrevet

Fisk er viktig, tror ikke jeg har spist det på over 20 år, ingen vitaminmangel ;)

Anonymous poster hash: a6db8...5a8
  • Liker 1
Skrevet

Så lenge man ikke bryr seg om det etiske aspektet ved kyllingproduksjon er det bare å spise i vei.

Stangekylling er et bra alternativ hvis man bryr seg en smule om dyrevelferd, men prisene er såpass høye at det for min del hvertfall ikke hadde fungert 5 dager i uka.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Elsker kylling selv. Spiser det alle dager utenom 2 dager der jeg spiser laks :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...