Gå til innhold

Mamma og brud!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!! :hoppe:

Etter fravær her en stund, kan jeg fortelle at jeg har blitt mamma 7 uker og 2 dager før tiden, og lille Mathea ligger trygt og godt på sykehuset og blir passet litt xtra på før vi får ta henne med hjem!!

Jeg skulle på "treff" i Oslo og skulle skynde meg å hente kjæresten på flyplassen først. Da jeg satt i bilen utenfor Gardermoen, begynnte det plutselig å dryppe mellom beina mine og jeg følte en murring i ryggen. Jeg nevnte det for kjæresten når han kom inn i bilen, og vi bestemte oss for å kjøre innom legevakten "just in case". Legevakten konstanterte at jeg begynnte å få åpning og at noe vann hadde gått, og jeg ble sendt videre til Riksen - for å sjekke. Der ble det konstantert at fødsel holdt på å komme igang, og de bestemte seg for at jeg måtte bli der. Jeg ble "surret" innvendig for å stoppe fødselen litt til, og lå der i over to uker. Den 16.mai klokken 06.28 ville ikke lillejenta vår vente lenger, vi ble verdens lykkeligste foreldre til vår lille prinsesse ( 46 cm og 2860 gram ). Det første døgnet var de ikke sikre på hvordan det ville gå, og anbefalte oss å døpe henne - hun ble døpt den 17.mai kl. 04.15, og vi giftet oss samtidig - vi ble mann og kone kl. 04.30. Etter et par dager stabiliserte Mathea seg voldsomt og nå har vi fått beskjed om at faren er over. Jeg er hjemom for å hente litt xtra klær til meg selv, vi får være på sykehuset sammen med henne litt til ( til torsdag ). Etter torsdag må vi " sove hjemme".

Legene har sagt at de synest vi bør unne oss å gjennomføre bryllupsfesten som planlagt på lørdag, så lørdag blir vielsen omgjort til en velsignelse i kirken, med påfølgende bryllupsfest - det blir en særdeles spesiell dag for oss alle!!

Bare en liten update fra Ninach - jeg kommer tilbake med mer; nå skal vi tilbake til lille Mathea, prinsessen vår!! ( Resten av family'en tar seg av siste detaljer ang. bryllupet! )

Stooooooooor klem

ninach

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en flott historie!! Godt at det endte slik det gjorde.

Tillykke med prinsessen og bryllupet!!!!

Skrevet

Godt det endte godt da. Lykke til med velsignelsen og med den lille prinsessen.

Skrevet

Gratulerer så mye med Mathea. Nyydelig navn forresten! Gratulerer også med ekteskapet, og kos dere på lørdag!

Skrevet

Her sitter jeg helt rørt!!!

Og så bra at alt ser ut til å gå bra da!

Hun var jo ikke så veldig liten, men det er godt hun har stabilisert seg. Også det nydelige navnet da. :hjerte: Sukk, nå fikk jeg gåsehud og tårer i øynene!!!

GRATULERER SÅ MASSE!!! :klem:

Skrevet

Gratulerer med giftemål og barn! Pussig at hun skulle være så forkommen da, så kort tid før terminen pleier det da ikke å være noe spesielt- stor var hun også! Men det var sikkert det som reddet henne også :-)

Lykke til videre!

PS: Pent navn!

Skrevet
Gratulerer så mye med alt, og lykke til!!
Gjest Phair
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille :blomst:

Skrevet

Gratulerer så mye med både baby, dåp og bryllup! Fikk skikkelig frysninger, og nesten tårer i øynene da jeg leste innlegget ditt... Så hærlig å være så lykkelige da! :wink:

Skrevet

Gratulerer så mye, og lykke til videre på reisen med den lille! :blomst_opp:

Skrevet

Wow - nå fikk jeg helt frysninger av å lese om fødselen etc! GRATULERER med jenta! :blomst:

Kan bare forestille meg hvor lykkelige dere må være nå, når alt gikk bra - ikke minst fordi jeg har opplevd litt av de samme utfordringene som jeg vet dere har vært gjennom... Lykke til med bryllupet! Blir det fremdeles lang bryllupsreise slik dere hadde planlagt?

Skrevet

Gratulerer så mye og ha en riktig fin feiring på lørdag!

Skrevet

Gratulerer med lille Mathea , giftemålet og den kommende bryllupsfesten!

Lettrørte Flo* gråter sine modige tårer når hun leser din rørende historie. :grine:

Stor klem og lykke til i fremtiden !

Skrevet

Hiver meg paa og gratulerer saa masse jeg ogsaa!

:blomst:

Skrevet

Gratulerer da :)

Vi venta på deg på treffet.......;)

Skrevet

Så godt å høre at alt gikk bra!

Det er dyktige folk som jobber på Nyfødtseksjonen på Rikshospitalet, så dere er i de beste hender!

Lykke til med velsignelsen på lørdag også.

Skrevet

gratulerer! ville bare si at vår førstefødte var både mindre når hun ble født, og "stabiliserte seg" på vekten noen dager etter fødsel på bittelille 2330..... men i dag er hun 3 år, duperduper i alt og ligger ikke etter i noe som helst.

så dette blir så bra så!!!

Gjest Lompa
Skrevet

Ååååhhh...GRATULERER!

*Klemmer masse på og drømmer seg bort.....*

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille, og lykke til på lørdag! :blomst_opp:

Skrevet

Å, for en søt historie! Godt å høre om når det går bra, og alle er lykkelige! Gratulerer så mye! Mathea er forresten mitt favoritt jentenavn! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...