AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har begynt på sovetabletter. Den jeg bruker heter seroquel. Jeg tok to piller før jeg la meg i går kveld, og våknet i natt av smerter i mage og kvalme. Det ble litt bedre utover morgenen, og siden jeg skulle på skolen gjorde jeg meg klar. Da jeg skulle på do hadde jeg mye diaré i tillegg. Da jeg var på vei mot bussen, ble jeg igjen utrolig kvalm, og måtte faktisk gå inn på bensinstasjonen for å kaste opp. (Jeg vet, ekkelt). Problemet er at jeg i dag skulle ha en prøve på skolen, men da jeg var så dårlig, fikk jeg ikke meg selv til å dra dit. Læreren min er utrolig streng, og krever dokumentasjon fra lege dersom man er borte.Foreldre hjelper ikke. Jeg får jo ikke time hos fastlegen min i dag, og jeg lurer på hvordan jeg skal få ordnet dette. Jeg vet det er legevakter i oslo, men kan de skrive ut slike attester når jeg ikke har relasjon til de ifra før? Jeg hadde øvd utrolig mye til den prøven, og er kjempe lei meg for at jeg ikke fikk dra. Prøven er en terminprøve forresten. Ikke tentamen eller eksamen. Men jeg går i vg3, så det er ganske viktig. Hva gjør jeg nå? ;( Anonymous poster hash: 815bc...24a
Cammomille Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Dette hørtes helt sykt ut spør du meg. Jeg tar masse seroquel og har aldri fått magetrøbbel av det. Du kan jo selvfølgelig ha reagert på noe. Uansett kan du ringe til legekontoret ditt og forklare situasjonen. Det er vel der du har fått pillene. De har flere ganger skrevet ut attester til meg fra kontoret direkte.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Det er riktignok første gangen jeg tar disse pillene. Jeg glemte forresten å nevne at det er omgangssyken som går på skolen nå. Går litt bedre nå, men er lei meg for at jeg ikke fikk tatt prøven. Anonymous poster hash: 8fc3c...8a7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Dette skjedde vel til morgenen idag? Hadde du ringt legen da så hadde du fått time, alle leger skal ha tilgjengelige akkuttimer. Tror ikke legevakt kan brukes til slike ting, men du kan ringe legen og spørre om de kan skrive det til deg uten time eller om du kan komme innom imorgen og få tilbakedatertAnonymous poster hash: 8b46c...c3b 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Dette hørtes helt sykt ut spør du meg. Jeg tar masse seroquel og har aldri fått magetrøbbel av det. Du kan jo selvfølgelig ha reagert på noe. Uansett kan du ringe til legekontoret ditt og forklare situasjonen. Det er vel der du har fått pillene. De har flere ganger skrevet ut attester til meg fra kontoret direkte. Bare fordi DU ikke får bivirkninger av det, betyr ikke at ts ikke får det. Jeg får diare av apocillin, det er det mange som ikke får. Skjerp deg! Dessuten er seriquel pr definisjon et anti psykotikum, ikke sovemedisin.Anonymous poster hash: ac643...e58
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Bare fordi DU ikke får bivirkninger av det, betyr ikke at ts ikke får det. Jeg får diare av apocillin, det er det mange som ikke får. Skjerp deg! Dessuten er seriquel pr definisjon et anti psykotikum, ikke sovemedisin.Anonymous poster hash: ac643...e58 Seroquel forskrives ofte som sovemedisin.Anonymous poster hash: 9ac45...3b2
Pinkee Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Du burde ringt fastlege med det samme du gikk hjem. Alle leger skal ha akuttimer, men i alle fall, ring øyeblikkelig. Legevakt er ikke for attester, men for øyeblikkelig hjelp/behandling. 1
mie23 Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Hun tenkte vel ikke på å ringe legen med engang, da hun ikke trengte noe lege, men hvile. Har du en snill lege, så order han/hun det. Legevakta er jeg usikker på, tviler...
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Dette får du time på dagen til hos fastlegen. Legevakten har ikke kapasitet til å ta seg av slikt. Anonymous poster hash: 5bda3...405
Cammomille Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Bare fordi DU ikke får bivirkninger av det, betyr ikke at ts ikke får det. Jeg får diare av apocillin, det er det mange som ikke får. Skjerp deg! Dessuten er seriquel pr definisjon et anti psykotikum, ikke sovemedisin.Anonymous poster hash: ac643...e58 Har jeg angrepet noen? Synes fortsatt det høres spesielt ut at det kan være så strengt med tanke på legerklæring pga for eks omgangssyke. Og jeg har da vitterlig skrevet at TS kan ha reagert på noe. Synes bare det virket s en reaksjon på noe annet enn seroquel, den skal være mild og fin mot magen nemlig. TS har nok ikke fått en veldig stor dose første gang. Og ja, det er et antipsykotum, men opp til en viss dose (tror det er ca. 200mg) virker de ikke antipsykotisk, men man får bivirkningene som er trøtthet, svakt beroligende og litt minkende tankekjør. Så, les igjen!! Lite hyggelig å få sånne mld helt ut av det blå 😥 Edit: skrivefeil Endret 5. februar 2014 av Cammomille
Luckiness Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Er ikke regelen slik at man skal ha legeerklæring/sykemelding dersom man er vekke i mer enn 3 dager? Tviler på man må ha legeerklæring kun etter en dags sykdom. Sikkert bare læreren din som er alt for streng. Men hva med å ringe skolen (ikke din lærer) å høre hva som er reglene? Skulle tro at en melding med underskrift fra foreldre (dersom du er under 18) holder. Evt egen underskrift om du er over 18.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå