Gå til innhold

Fortelle familien om bruddet med kjæresten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på snart 20 år, som nettopp har gjort det slutt med kjæresten min. Vi har vært sammen i over tre år, og samboere i nesten ett år. Familien min liker han veldig godt, og han har vært mye sammen med oss i den tiden vi har vært kjærester. De spør alltid etter han, og skryter av han osv osv. Jeg lurer nå på hvordan jeg skal si til dem at vi ikke er kjærester mer. Skjønner jo at de vil støtte meg uansett for valgene jeg tar, men vet de kommer til å bli skuffet :( Særlig når det er jeg som gjorde det slutt. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre?

På forhånd, takk!

Anonymous poster hash: bd042...93e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at dette kan være vanskelig, men det er vel ikke så mye hokus pokus man kan gjøre med det. Det beste er vel å bare si det som det er så fort som mulig, så er du ferdig med det :) Du kan godt begynne med å si grunnen til at du gjorde det slutt, som f.eks.: "I det siste har jeg og ***** kranglet veldig mye, og jeg har ikke de samme følelsene for han lengre. Derfor har jeg valgt å gjøre det slutt med han, så vi er dessverre ikke kjærester mer", eller noe lignende (bare fant på grunnen altså!!). Da vil familien din kanskje skjønne innledningsvis hva det dreier seg om. Et annet tips kan være å fortelle det til kun ett familiemedlem, som deretter sier det videre til de andre. En venninne av meg sa ifra bare til moren sin, som igjen fortalte det til søsken og besteforeldre. Da visste liksom alle om det, så slapp hun selv å få så mye spørsmål og plages med å fortelle det til alle ;)

• Liker 1
Skrevet

Sitte i samme situasjon selv. Det har vært slutt mellom meg og kjæresten i 3 mnd nå og jeg har ikke sagt det til noen. Alle skryter så mye av han, og vi har en sønn så jeg klarer ikke si det. Hver gang jeg har motet meg opp til å fortelle det klarer jeg det ikke.

Anonymous poster hash: b41fe...761
Skrevet

Sitte i samme situasjon selv. Det har vært slutt mellom meg og kjæresten i 3 mnd nå og jeg har ikke sagt det til noen. Alle skryter så mye av han, og vi har en sønn så jeg klarer ikke si det. Hver gang jeg har motet meg opp til å fortelle det klarer jeg det ikke.

Men bor dere sammen ennå, da? Hadde vi ikke vært samboere hadde det ikke vært like vanskelig, for da har jeg kunne ventet en stund med å si det om ønsket det. Men når vi også skal flytte fra hverandre, så bør jeg jo fortelle foreldrene mine om det, og jeg trenger deres hjelp i flytteprosessen også. Akkurat nå angrer jeg veldig på at jeg flyttet sammen med han :/

Ts

Anonymous poster hash: bd042...93e

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har de en e-post som du bruker jevnlig? Hvis ikke ville jeg skrevet et gammeldags brev. Noen ting er det lettest å uttrykke skriftlig.

Skrevet

Gjør det kort og nøkternt. Familien har ikke krav på å få vite alt, og det skulle være unødvendig at du må føle at du må forsvare valget ditt. Jeg brøt ut av mitt samboerforhold i høst, og det tok lang tid før jeg fortalte min pappa om det. Jeg hadde ikke lyst til at han skulle bekymre seg for meg, så jeg drøyde det til jeg hadde flyttet ut og kommet meg i orden på det nye stedet.

Det går nok bedre enn du tror :hug:

Anonymous poster hash: 5bf55...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...