Gå til innhold

Er det tacky med stroppløs kjole i kirkebryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her.

Er det 'tacky' at bruden har stroppløs kjole i et kirkebryllup? Evt. Hva synes vi om sånne boleroer?

Anonymous poster hash: 208bb...d78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke tacky, men i kirka skal man vel helst dekke til skuldrene? Med unntak av bruden da. Jeg synes ikke boleroer er noe særlig fint, hadde heller brukt et sjal eller noe.

Skrevet

Ja, det er tacky.

Anonymous poster hash: f8962...020
  • Liker 1
Skrevet

Bruden slipper unna med stroppeløst i kirken. At de aller færreste KLER DET, er en annen sak.....;)

• Liker 10
Skrevet

Er ikke noe problem i det hele tatt. Kanskje det var det for 50 år siden, men både verden og kirka har kommet lenger siden da.

Skrevet

Kommer an på kjolen og, synes jeg. Det er forskjell på en fin stroppeløs kjole som sitter pent, og en med alt for lav utringning med tilhørende tonnevis med kløft pluss alt for stram snøring sånn at det velter ut hud både her og både der (og man trenger ikke akkurat være tjukk for at de skal skje...).

Anonymous poster hash: 1d723...c86
  • Liker 2
Skrevet

Som man sier over, det kommer an på kjolen, her er et ekstremt eksempel på tacky

Så lenge kjolen sitter riktig, ikke for stramt og ikke for lavt, så blir den vanskelig tacky.

Nå for tiden er det vel kun i katolske kirker at også bruden skal dekke til skuldrene.

Jeg skal mest sannsynlig ha en type bolero til kjolen, slik som denne: http://www.pronovias.com/wedding-dresses-2014/collection-glamour-urdiel Naturlig nok synes jeg ikke den er tacky...

Anonymous poster hash: 11bd8...194
Skrevet

Nei, så lenge du ikke viser for mye kløft er det som oftest fint.

Mange bruder har jo langt slør som skjuler skuldrene litt.

Anonymous poster hash: a629c...a97

Skrevet

Jeg er ikke noe stort fan av stroppeløs kjole rett og slett fordi jeg føler det er få som kler det, men de fleste har jo noe som skjuler skuldre og rygg i form av slør eller løst hår eller begge deler.

Så ett bilde engang som var tatt fra en kirkebenk, der det sitter 5 brudepiker på raden foran. Alle har pene håroppsatser og stroppeløse kjoler. Og ser dermed naken ut på det bildet;)

• Liker 1
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her.

Er det 'tacky' at bruden har stroppløs kjole i et kirkebryllup? Evt. Hva synes vi om sånne boleroer?

Jaaaa! Stroppløs er tacky! Kunne aldri falt meg inn. Kjenner ingen som kler det heller...

Skrevet

Det er greit hvis den er skikkelig trang så rygg-, side- og armhuleflesket tyter opp over kanten på kjolen for da skjønner man at bruden bare er dum.

Anonymous poster hash: c7c01...131
  • Liker 1
Skrevet

Nei, synes ikke det er tacky.. så fremt det ikke er dyp utringning.

Skrevet

Min kjole er uten stropper ;)

Synes ikke den er tacky :-/

Den har ikke dyp utringning og jeg med xs har forøvrig lite med pupp som i det hele tatt kunne "veltet utover". For meg er det en drømmekjole. Har slør og løst krøllet, langt hår over ;)

• Liker 3
Skrevet

Nei, synes ikke det er tacky dersom den sitter fint og ikke har alt for dyp utrigning.

Skrevet

I dag eksisterer det ingen regel i den norske kirke om at bruden ikke kan vise bare skuldre. Dersom en brudekjole er for tacky til kirkebryllup har det nok mer med den totale utformingen og hvordan den sitter på den aktuelle bruden enn kun det faktum at den er stroppeløs.

Bolero kan være fint, men min flotte kjole med kun en tynn spaghettistropp ville blitt tacky med bolero.

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over spørsmålet før. Men jeg syns ikke det gjør noe om bruden har bare skuldre.

Om brudekjolen er tacky, kommer ann på flere ting. Har bruden store bryster, bør hun passe på at de ikke detter utav kjolen, eller at de er pusha opp til halsen.

Skrevet

Om kjolen ikke er veldig utringet er det ikke tacky - men spesielt fint er det sjeldent.

Anonymous poster hash: 98312...5cf
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor mange sier det sjeldent er fint med stroppeløs brudekjole? Så og si alle bruder jeg har sett, på ekte og på tv, bilder og lignende har hatt stroppeløs kjole, og de har alle sett kjempefine ut..

Anonymous poster hash: 8c574...c63

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kjøpt meg stroppeløs kjole. Trodde i utgangspunktet det ikke passet meg. Men det viste seg at det var det fineste på.

Jeg syns det ikke er tacky. Men som flere har nevnt..om det tyter i alle retninger er det på grensen til tacky.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...