Gå til innhold

Barn 8-9 år og kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg lurer på hva som er naturlig eller unaturlig for barn i 8-9 års alderen.

Det å massere hverandere på ryggen skjønner jeg att ikke er feil. Massere hverandre på rompa er det feil ? - eller er dette en del av barn ikke har sperrer for

rompa som en privat kroppsdel? Om de spørr skal vi ta av oss buksa er det en naturlig ting eller er det ett avvik ?

Jeg har googlet og skjønner barn i alderen 3-10/12 år er utforskende og ikke har sperrer på ting vi voksene har. Såklart 3 åringer på ett helt annet nivå enn 12 åringen. Og noen eksperimentere jo sågar på meget seksuelle ting i mine øyne. Men om 2 barn på samme alder 8-9 leker massagestudio masserer rygg og rumpa er det avvik ? Om ene spørr skal vi ta av buksa er det avvik ?

Anonymous poster hash: 6bce4...b64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, men antar det er utforsking. Men bør jo ta en prat med barna og snakke om grenser, at det er deres kropp og ingen har lov å tråkke over deres grenser.

Anonymous poster hash: c0114...885
  • Liker 1
Skrevet

Tror det er veldig normalt å "leke doktor" i den alderen, for å si det på den måten.

Anonymous poster hash: df7f2...57e
  • Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt å leke doktor, og at barn driver på med utforskning, men ville, som en annen sier, tatt en prat om grenser og ingen har lov til å gå over andres grenser.

• Liker 3
Skrevet

Det er helt normalt at barn i denne alderen leker slike leker og er nysgjerrige på kroppsdeler. Det som kan være avvik er dersom barna kommer med informasjon de som det ikke er naturlig at de skal vite noe om i forhold til kropp. Det trenger ikke være alvorlig mn da bør man nok grave littog ffinne ut hvor de har hentet dette. Drt du beskriver her høres helt normalt ut. Er nok lurt å snakke med barna om kropp og grenser for å forebygge og informere :)

Anonymous poster hash: 75101...5ff

Skrevet

synes det ikke høres normalt ut !

Skrevet

Avvik? Jeg vet ikke helt hva du legger i det. Uvanlig er det vel ikke, men hvis jeg ser eller hører om barn (mine barn i hvertfall) som gjør slikt sier jeg: "Man skal ikke ta av buksene, rumpe og tiss er privat."

Anonymous poster hash: 76f26...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...