AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 http://www.vl.no/kultur/tjener-penger-pa-a-knuse-barns-drommer/ Kom over denne artikkelen på fb. Stusser selv på at de velger å vise gråtende barn som har blitt avvist etter å ha opptrådd så godt de kan. Jeg synes at en ting er å få delta, og at de eventuelt blir avvist da, men en annen ting er å vise avvisningen og barnets reaksjon på tv. Kunne de ikke holdt seg til å la være p vise at de blir x-et ut?! Heller fokusert på det positivt når det kommer til de under feks 15år..?Anonymous poster hash: 89995...c44 1
Erazor Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg synes faktisk det er helt greit at man behandler alle deltakerne på lik linje. De som deltar, eller velger å la barna sine få delta, vet hva slags program det er. Derfor bør de forberede barna sine på hva som kan skje. Om de ikke ønsker å utsette barna sine for risikoen ved å bli avvist, så får de ta ansvar nok til å la være å melde dem på. 6
Trymmir Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Syns slike programmer burde hatt en aldersgrense. At dommerne må avvise er en ting, men jeg syns foreldre også burde gå i seg selv her. Selv om foreldre syns sine barn er fantastiske er det ikke dermed sagt at de har "talent" og da syns jeg det er grufullt at de sender dem på slike ting hvor de utsettes for den brutale realitet. Men når de likevel deltar på noe som dette syns jeg jo det er unødvendig å stikke kamera opp i ansiktet på dem når de strigråter. Og selv om det er et talentprogram og dommerne vet at deltageren ikke kommer videre, trenger de ikke å trykke den x'en og gjøre vondt verre...da tenker jeg selvfølgelig i forhold til barn opp til en viss alder. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Nå har jeg litt inntrykk av at mange av disse unge har blitt rost opp i skyene hjemmefra, selv om de ikke nøytralt sett er særlig begavede, at selve sjokket og følelsen av nederlag er noe foreldrene kanskje burde forutse FØR barna skal på TV. Det er jo ikke en enkel bransje.. Men det hadde nok vært best med en aldergrense, for å beskytte enkelte mot seg selv. Anonymous poster hash: beb9d...3f9 1
Corvo Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Reality-check 101. Bare bra at folk innser tidlig at ikke alle kan være 1%'en.
Daria Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Det er alltid festlig når et kommersielt tv-selskap som lager et underholdningsprogram blir kritisert for at de har fokus på å tjene penger og underholde... Strengt tatt synes jeg sånne programmer burde ha en nedre aldersgrense, unger har ikke noe der å gjøre. Men kritikken burde vel i like stor grad rettes mot foreldrene som lar ungene delta - det er først og fremst deres jobb å sette foten ned og si at "dette får du ikke lov til". Skal først barn være med som deltakere på like fot med de eldre, må jo premissene være de samme også. Hvis ikke får man heller lage et "Norske Talenter jr" hvor all kritikk er positiv og alle er flinke. 1
super-s Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Enig. Jeg fikk vondt langt inni hjerterota av 11-åringen som på fredag ble x'et ut og avvist. De burde holdt seg for gode til å sende det på tv. Jeg tenker at dette kan føre til mobbing når resten av skolen fikk se det.
Calypso Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Selv ville jeg heller kritisert foreldrene som lar ungene drite seg ut på tv men det er nå meg... 1
momo Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Ja, her vil jeg heller kritisere foreldrene. Det er deres ansvar å forberede barna, eller ikke la de delta om de ikke er klare for det.
lashara Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Foreldrene er vel blinde på sine egne "fantastiske og perfekte" barn. Det er foreldrenes ansvar, ikke tv selskapets. Noen foreldre klarer ikke å fatte at ingen andre er imponert over avkommet deres. Patetisk. 1
Gjest constance90 Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Synes det er riktig at barn som ikke har talentet ikke skal få komme videre. Men de kunne gjerne med de minste la vær å X dem ut. De kan heller få opptre ferdig og så få et skikkelig nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå