Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen noen måneder bare, og selv om han bor sammen med broren sin, har jeg ikke blitt ordentlig kjent med han. Han sitter for det meste på rommet sitt, også når jeg ikke er på besøk. Han er veldig hyggelig de få gangene vi snakker sammen, men vi kjenner hverandre altså ikke noe særlig. Likevel har jeg fått et sterkt inntrykk av at noe er galt. Han sover hele dagen, er sjelden med venner, sitter alltid alene på rommet sitt, skyper hele natten, dropper skolearbeid og forelesninger, blir fort gretten, gjør tilnærmet ingen ting av husarbeid og har blitt støttemedlem på treningssenteret. Etter det inntrykket jeg har fått, har han ikke vært sånn før. Jeg oppførte meg omtrent likt da jeg var deprimert for noen år tilbake, og føler på meg at han ikke har det så greit. Jeg har snakket med kjæresten min om det, og oppmuntret han til å spørre han om det går greit for tiden og sånn. Ikke at jeg forventer at han får noe ærlig svar, men da vet han at kjæresten min bryr seg i det minste. Kjæresten min vil ikke ta det opp, og tror alt er bra med broren sin.

Jeg blir etter hvert fristet til å skrive han en melding på FB om at selv om vi ikke kjenner hverandre så godt, så kan han snakke med meg om han trenger noen å snakke med, uten at kjæresten min trenger vite noe. Jeg ser jo at det kan gjøre ting veldig kleint mellom oss, spesielt om det faktisk ikke er noe galt, men jeg har så lyst til å hjelpe han. Hva synes dere er riktig å gjøre?

Anonymous poster hash: 5c94a...19c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nok kanskje ikke ha lagt det frem på den måten(men det er jo bare meg) men heller prøvd å bli bedre kjent med han sånn generelt, og kanskje han føler at han kan åpne seg mer for deg etterhvert. Er uansett fantastisk snilt gjort av deg at du tenker på denne måten! Er mange som bare ville sett en annen vei.

• Liker 1
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg ville nok kanskje ikke ha lagt det frem på den måten(men det er jo bare meg) men heller prøvd å bli bedre kjent med han sånn generelt, og kanskje han føler at han kan åpne seg mer for deg etterhvert. Er uansett fantastisk snilt gjort av deg at du tenker på denne måten! Er mange som bare ville sett en annen vei.

Helt enig der! Men det du kan gjøre er jo å sende han en melding på facebook og skrive: Hei. Hva skjer? Hvordan går det med deg? :) Sånn helt uformelt.

Skrevet

Jaa, jeg prøver på det, men det er så vanskelig når han sitter på rommet sitt hele dagen... Tenkte å sette på en film i stua eller noe og spørre om han vil se den med oss, sånne ting, men mest sannsynlig kommer han til å si nei. :(

Helt enig der! Men det du kan gjøre er jo å sende han en melding på facebook og skrive: Hei. Hva skjer? Hvordan går det med deg? :) Sånn helt uformelt.

Hm, jo, det kunne jeg gjort, men ettersom vi aldri snakker sammen, tror jeg han ville lurt på hvorfor jeg snakket til han. Og jeg tror kanskje kjæresten min hadde blitt litt irritert om jeg gjorde det sånn helt uten videre...

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jaa, jeg prøver på det, men det er så vanskelig når han sitter på rommet sitt hele dagen... Tenkte å sette på en film i stua eller noe og spørre om han vil se den med oss, sånne ting, men mest sannsynlig kommer han til å si nei. :(

Hm, jo, det kunne jeg gjort, men ettersom vi aldri snakker sammen, tror jeg han ville lurt på hvorfor jeg snakket til han. Og jeg tror kanskje kjæresten min hadde blitt litt irritert om jeg gjorde det sånn helt uten videre...

Det tror ikke jeg. Han vet at du er kjæreste med broren og jeg tror ikke han ville stusset over hvorfor du skrev til han. Jeg hadde synes det var hyggelig. Om du langer ut med at du er bekymret for han osv osv, skjønner jeg om han og kjæresten din hadde reagert. Men du spør bare hva han gjør på og hvordan det går - det kan man spørre alle om. Hadde ikke overtenkt det så mye. De fleste hadde bare sett på det som en normal og fin ting å gjøre :)

Skrevet

Begynn å snakke med han på fb? Og så dra det et steg lenger når det passer seg og spør om han vil bli med å se på film ellernoe? Om han/kjæresten din lurer kan du jo bare si at han virker som en hyggelig fyr og du ønsker å bli bedre kjent med han, han er jo tross alt broren til kjæresten din :)

Skrevet

Okei, da prøver jeg å snakke med han på fb en gang i løpet av uken. Kanskje jeg og kjæresten kan ta initiativ til filmkveld til helgen med han og en felles kompis av de to? Så blir det ikke så rart for han å sitte med kjæresteparet liksom (selv om vi ikke oppfører oss veldig klissete foran han)? Pizza, film og øl burde få igang samtalen.... :) Det høres ikke helt galt ut, eller?

Skrevet

Et måltid sammen høres uansett ikke feil ut hvis han er litt deppa. Tror kanskje jeg ville ha prøvd å bli litt bedre kjent før man graver og spør om personlige ting, det blir liksom litt ut av kontekst hvis du plutselig buser ut med en stor tirade om at han gjerne kan komme og snakke med deg osv. Selv om det er veldig omsorgsfullt av deg. Personlig synes jeg det er bedre om sånne ting kommer av seg selv under en generell samtale og hvis han vil så kanskje han kan åpne seg for deg da, hvis du spør hvordan det går og sånn. Men de fleste synes vel det er koselig om folk kommer og prater litt og sånn uansett :)

Anonymous poster hash: 0790a...02f

Skrevet

Jeg hadde prøvd å bli litt bedre kjent med han først. Men veldig fint at du bryr deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...