AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei! Bygget om en leilighet for litt siden og valgte å droppe spotlights i taket, og heller installere stikkontakter med et par meters mellomrom rundt i taket. Angrer som en hund. Nå lurer jeg på om noen vet om det finnes noe som ligner spotlights som kan stikkes rett inn i stikkontakten? Slik at det på en måte blir seende litt ut som spotlights. Blir kjempetakknemlig for tips! :-) Anonymous poster hash: 749c8...2a3
Nada Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Hei! Bygget om en leilighet for litt siden og valgte å droppe spotlights i taket, og heller installere stikkontakter med et par meters mellomrom rundt i taket. Angrer som en hund. Nå lurer jeg på om noen vet om det finnes noe som ligner spotlights som kan stikkes rett inn i stikkontakten? Slik at det på en måte blir seende litt ut som spotlights. Blir kjempetakknemlig for tips! :-) Anonymous poster hash: 749c8...2a3 Du kan montere utenpåliggende spotter men ledninger vil bli synlige med mindre du har lett tilgang til og plass i himlingen.
Arts Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Du kan sette opp spotskinner, men det er ikke særlig pent. Og løsningen du har valgt gjør det særs vanskelig å få til noen form for god belysning som ser bra ut. I ditt tilfelle vil jeg anbefale en kombinasjon av led belysning for stemning, gulvstående- og bordlamper samt dimmet spotskinne i taket. Kombinasjonen her vil kunne skape fin stemning i rommet. Dealen er å belyse rommet med forskjellige lysstyrker, både indirekte og direkte fra forskjellige vinkler. Det er dette som skaper god stemning i rommet.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #4 Skrevet 5. februar 2014 Du kan montere utenpåliggende spotter men ledninger vil bli synlige med mindre du har lett tilgang til og plass i himlingen. Dette høres ut som det jeg ser for meg. Taket mitt ser slik ut: http://1.bp.blogspot.com/-W-H3e2bVtU0/UJ4JqIylWYI/AAAAAAAADJ8/JGTxW__QfmU/s1600/P1030534_edited-1.jpg bare at den skrå delen er mindre. Stikkontaktene er montert med jevne mellomrom bortover langs den skrå delen. Tror du da jeg kan få montert slike utenpåliggende spotter uten at ledningen synes? Anonymous poster hash: 8b680...3f1
Arts Skrevet 5. februar 2014 #5 Skrevet 5. februar 2014 Hvilke påveggspotter er det snakk om? Med et slikt tak kan du til dels få skjult kabelen mellom panelbordene, men man vil jo se den om man ser etter. Nå er det ikke særlig vanskelig å ta ned panelbordene, så det er jo en mulighet om du vil ha downlights.
Nada Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Vanskelig å si når vi ikke vet hva som ligger bak panelet, men når jeg tenker meg om så er det nok mest sannsynlig at du må ha ledningen skjult i mellom panelene som nevnt over her. Men det vil jo se rart ut med spotter om du har mye skråtak, pluss at du har flere stikkontakter synlige i taket. Jeg hadde heller vurdert spottskinne der du kan vinkle lyset mot skråtaket. Da vil det virke mye lysere enn om lyset faller rett på gulvet. Personlig så syns jeg spotter er forbeholdt kjøkken, bad, og gang. Ikke på stue. Men det er jo smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå