Ulrikke Skrevet 24. mai 2004 #1 Del Skrevet 24. mai 2004 Sambo har pratet masse i helgen. Jeg er i et vikariat som går ut til sommeren, noe som medfører at jeg går tilbake til min "gamle" stilling som betyr ned i lønn. Han vil se hvordan det går (med annen inntekt) før vi produserer et barn til (jeg sier TIL, for han har tre fra før). Da eldstemann av dem var liten, hadde han og eksen fryktelig dårlig råd, og han vil ikke i den situasjonen en gang til. Jeg forstår og respekterer det, men jeg tenker liksom at ting ordner seg på en eller annen måte uansett... Mulig at jeg er naiv, men... Hvis jeg skal fortsette på piller, så må jeg kjøpe ny pakke i dag - så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Han har ikke bedt meg fortsette på piller, han sier bare at han ikke tør å lage noen baby før vi vet hvordan det blir med inntekt osv. Det lureste er vel å bare kjøpe piller, gi ham noen måneder til, og så sette et ultimatum? Eller? *sukk* Jeg VET at han er skeptisk til et 4. barn, men han vil samtidig at vi skal ha det - men nå kjennes det ut som han bruker enhver unnskyldning for å utsette det. Samtidig er det slemt å si det også, for jeg tror nok han er oppriktig bekymret for at vi skal få fryktelig dårlig råd... Samtidig blir jeg 31 år til høsten... Innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 24. mai 2004 #2 Del Skrevet 24. mai 2004 Tja... Det går vel kanskje an å bruke annen prevensjon en stund? Det kan jo ta litt tid før kroppen kommer " i rute" etter p-pille slutt. Jeg ville nok ikke ventet så veeeldig lenge, ikke flere år i alle fall. Det blir jo ikke noe lettere å bli gravid med årene. Lykke til, uansett hva dere bestemmer dere for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 24. mai 2004 #3 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg må faktisk si at du har en fornuftig mann, som ikke vil sette et barn til verden, uten at han har økonomi til å forsørge det. for det, for det er ikke alle menn som tenker slik. Lurer også på hvilket ultimatum du har planer på å komme med? Du er ikke mer enn 31 år, og jeg skulle ikke sagt noe om du var nærmere 40. Men du har fortsatt mange år på deg til å få barn, og økonomien til å forsørge alle barna bør jo være god. Det er jo ikke bare snakk om 1 barn, men 4 barn som skal ha sin del. Jeg ville ventet noen mnd, for å se hvordan ting blir når du går ned i lønn. Så kan dere ta det opp til diskusjon etter en stund. Du kan jo for eksempel slutte å kjøpe visse saker du kjøper til deg selv i dag. Og dermed vise han på den måten at du prioriterer et barn fremfor de tingene. Det ordner seg nok, men gi han litt tid, for du er ikke så gammel at klokkene kimer for fult. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 24. mai 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 24. mai 2004 Må bare si at jeg ikke har tenkt å presse ham... Jeg ble bare overrasket, og litt trist - før jeg fikk tenkt meg om litt og ser at han har jo flere poeng... For drøyt 5 måneder siden ble vi enige om at det brettet jeg nå er ferdig med skulle være det siste. Jeg har forholdt meg til det, for han har selv sagt at 200% klar kommer han aldri til å bli. Underforstått at LITT press må jeg yte, men det betyr jo ikke at jeg vil at han skal gjøre noe han ikke vil - hvis dere skjønner forskjellen. Har ikke tenkt å presse på noen som helst måte, men frustrasjonen tok litt overhånd i går kveld, kjente jeg... Nå sitter jeg på jobb, og har fått tenkt litt, og kjenner at verden i høyeste grad går videre uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå