MaiTai Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei hei, jeg trenger litt hjelp med å skjønne en strikkeoppskrift. Det jeg strikker er en vott og sliter med tommelen. Det står i oppskriften: Sett de 13 m fra tråden tilbake på p (det har jeg gjort), plukk opp 1 m i hver kortside. Strikk sammen 2 m i hver side av de 13 m på den første omg. Strikke glattstrikk til tommelen måler 6 cm.Jeg skjønner ikke hva som menes med kortside? Og hvorfor skal jeg strikke sammen 2 m?Håper noen kan hjelpe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Hvis du ser på tommelhullet som en smal, oval åpning. Så har du da to kortsider. De er nok til at du får plukket opp en maske. Ikke så lett å forklare uten å tegne... 2 masker sammen er nok for å forhindre hull, som man lett kan få i overgangen på en tommel. Kanskje noen andre er bedre på å forklare enn meg... Lykke til! Anonymous poster hash: 1fab8...51f
MaiTai Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2014 Takk for svar så kortsidene er altså alltid de to sidene? og langsiden er over og under? (mot håndleddet og mot fingrene). Fikk strikket ferdig nå, men synes tommelen ble litt trang og litt snodig form nederst. Mulig jeg har gjort litt feil når jeg lagde kilen. Men det er første votten jeg har laget, så jeg er fornøyd Nå gjenstår det å lage en høyre-vott som er lik! Hehe
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Stemmer! Jeg bruker denne metoden på tommel: http://strikke.blogspot.no/2010/10/sette-av-masker-til-tommel.html Funker veldig fint. Anonymous poster hash: 1fab8...51f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå