Gå til innhold

Sørgebånd.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en onkel som ligger kreftsyk og døende på sykehus.

Hva ville du ha gjort dersom du mistet et nært og kjært familiemedlem i dagene rett før vielsen, eller kanskje til og med samme dag...?

En kan jo ikke avlyse heller......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff..Spesiell situasjon. Jeg vill nok ikke gått med sørgebånd, men kanskje nevnt i velkomstalen/talen min at onkel .... ikke er tilstede pga.....!

Brutalt nok går livet videre, og dette skal tross alt være en gledens dag for dere!

Skrevet

Hei Tex.

Så trist å høre om onkelen din, ingenting er verre enn å vite at ingenting kan gjøres.

Vi snakket mye om dette i perioden før mamma døde i høst. Vi visste ikke hvor lenge hun ville leve og innså at det kunne hende at hun ville være sengeliggende eller dø i dagene før bryllupet eller på bryllupsdagen.

Vi bestemte oss for at om det skulle skje så skulle vi feire dagen som planlagt. Dette fordi jeg vet at hun ville ha ønsket det. Det blir selvfølgelig ikke helt det samme, men jeg tror det er viktig å likevel prøve å lage det bryllupet man i utgangspunktet skulle ha, og prøve å glede seg over dagen.

Nå er det jo et halvt år siden hun døde, men dagen blir allikevel litt spesiell, og jeg tror nok at hun blir nevnt i noen taler.

Håper dere klarer å feire dagen deres "ordentlig" midt opp i alt dette triste.

*trøsteklem*

Gjest Poirot
Skrevet

Sier som de andre; feire som vanlig og ta med personen i velkomsten, en egen skål el. Du kan jo også putte inn tid til et besøk hos ham før lørdag.

Min morfar døde rett før et tradisjonlet stort selskap vi pleide å ha hvert år. Han hadde handlet vinen, og dette ble nevnt i en tale for ham/lang skål vi hadde før vi begynte å spise. Litt trist start, men en del av livet.

Et bryllup er jo anderledes enn et årlig selskap, men som du sier; det kan jo ikke avlyses. Og deres kjærlighet til hverandre er like stor og verdt en fest.

Skrevet

Jeg er enig med de andre. Sørgebånd i bryllup virker litt unaturlig for meg.. Bare tenkt på bildene i ettertid osv.

Men å ta med den syke eller avdøde i taler osv er naturlig dersom flere av de som er tilstede også er venner og familie av han.

Skrevet

Helt enig med de over her. Ta ham med i en tale eller noe annet som passer seg og som er naturlig.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg synes godt du kan bære sørgebånd, dersom det føles riktig.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jeg synes godt du kan bære sørgebånd' date=' dersom det føles riktig.[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Jeg synes godt du kan bære sørge bånd hvis det blir mest riktig for deg.

Jeg mistet selv min kjære farmor sist sommer. Hun gledet seg kjempe masse til at hun skulle få oppleve mitt bryllup, men dette gikk desverre ikke. Dette synes jeg er kjempe leit så presten skal nevne henne i kirken og min kjære lille bror skal tenne et lys for henne. På denne måten er hun på " med meg" alikevell.... SÅ tar jeg med meg lyset til festen.

Skrevet

Tenkte tanken forrige helg da kommende svigerfar brått fikk et alvorlig hjerteinfarkt, men hadde nok vært veldig usikker om vi hadde klart å gjennomføre festen eller ikke :( Nå ser det ut til at han er på bedringens vei, men man blir allikevl klar over at det er ikke alt som kan planlegges.

Jeg synes du skal gjøre det du føler for, også håper jeg at dere får en fin dag til tross for det sørgelige som har skjedd i familien :trøste:

Skrevet

Har vært i ett bryllup hvor brudens far ble myrdet i utlandet like før vielsen. Kisten kom til Norge dagen før, om jeg ikke husker feil.

Uansett, faren ble nevnt i talen fra hennes bestefar (som tok over farens rolle og førte bruden opp til alteret) om jeg ikke husker feil. I tillegg mener jeg de spillte en sang ("The Rose") på piano mens en sang. Bildet av faren sto på pianoet med ett hvitt lys som brente hele kvelden.

Alle husket på han, men alikevel ble det en fin fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...