AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hva gjør man når noen man kjenner ikke har råd til mat? Beklager at jeg lager flere tråder, men den andre tittelen ser ikke ut til å fenge. Og dette er viktig.Anonymous poster hash: d1f37...1ab
Bluegreen Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Hva gjør man når noen man kjenner ikke har råd til mat? Beklager at jeg lager flere tråder, men den andre tittelen ser ikke ut til å fenge. Og dette er viktig.Anonymous poster hash: d1f37...1ab Jeg ville hjulpet dem, men ikke med penger, med innkjøpt mat. Hvis det er langvarige grunner til at det ikke er penger til mat, ville jeg tatt en tur på NAV sammen med dem. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Hva er grunnen til at den personen ikke har råd til mat? Det er det første jeg tenker. Jeg har f.eks en venninne som er konstant fattig og mangler mat, fordi hun prioriterer å kjøpe hasj. Jeg låner derfor ikke penger til henne. Men om en jeg kjenner fikk en uforutsett tur til tannlegen eller bare har det litt knapt så stiller jeg så klart opp. Er man veldig blakk så får man se om man har flasker som kan pantes. Evt om noe kan selges på finn? Hvis man ikke har noen å låne penger av så er NAV eller Frelsesarmeen neste steg. Anonymous poster hash: 08c90...ca1 1
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Hva gjør man når noen man kjenner ikke har råd til mat? Beklager at jeg lager flere tråder, men den andre tittelen ser ikke ut til å fenge. Og dette er viktig.Anonymous poster hash: d1f37...1ab Hvilken annen tittel/tråd?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=809010#entry13913199 Låner ikke bort penger, for personen har ikke råd til å betale tilbake. Har heller ikke råd til å fø på én til.Anonymous poster hash: d1f37...1ab
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Er du på Facebook? https://nb-no.facebook.com/hjelpe https://www.facebook...124622254361388
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Er du på Facebook? https://nb-no.facebook.com/hjelpe https://www.facebook...124622254361388 Fine grupper som sikkert kan hjelpe et stykke på vei. Men det kreves mye mer enn det materialistiske i denne saken. Personen trenger hjelp til å finne en retning i livet, men må nok gjennom en del bearbeiding først.Anonymous poster hash: d1f37...1ab 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Send vedkommede til NAV. Og hva skal de gjøre?Anonymous poster hash: d1f37...1ab
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Fine grupper som sikkert kan hjelpe et stykke på vei. Men det kreves mye mer enn det materialistiske i denne saken. Personen trenger hjelp til å finne en retning i livet, men må nok gjennom en del bearbeiding først.Anonymous poster hash: d1f37...1ab Men var ikke temaet at hun/han ikke hadde mat? 1
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 En ting skal du ha, TS. Du er ikke god til å lage emner/tråder. Du spør om hjelp til mat for en bekjent, og får tips. Og du sier etterpå at det ikke er der problemet ligger? 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Om du ikke har råd til å kjøpe mat for henne så kan du i allefall gi henne råd og hjelpe henne til å få råd. En eller annen inntekt må hun vel ha og kanskje går den inntekten til noe mindre fornuftig enn mat. Ellers kan du hjelpe henne med å handle inn billigere matvarer så det blir mer for pengene eller så deles det og ut mat til de som ikke har råd! Anonymous poster hash: b1070...e27
Betasuppe Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Og hva skal de gjøre?Anonymous poster hash: d1f37...1ab Det finner de ut av på tomannshånd. Nå aner jeg ikke hva årsaken er til at personen ikke har penger til mat da. Men må anta at h*n er i økonomisk uføre pga sykdom, eller mistet jobb. Hvis h*n har sløst bort pengene, så vil det å gi personen mer penger forlenge / forverre problemet. Snakker av erfaring. Pengene vil du aldri se igjen, og problemet vil gjenta seg.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Har vedkommende en lege? Du sier at det trengs annen hjelp enn bare en matpose i uka og jeg må da anta at det er psykiske problemer det slites med. Har du eller noen du kjenner en god lege? Har du tid og "ork" til å være med som støtte? Jeg har angst og god lege. En venninne utviklet panikk-angst etter en hendelse og jeg tok henne til min lege og han hjalp henne over alle forventninger. Jeg ville tatt utgangspunkt der, finne en fagperson som kan hjelpe. Vet du, vi kan ikke alltid gjøre noe for noen direkte og noenganger kan vi ikke gjøre noe i det hele tatt uten at det er vår feil, det er bare utenfor vår makt. Hvis du ikke har en lege du kan anbefale så kan du jo ta en ringerunde, evt sende mail/lite brev til de ledige leger som er i ditt distrikt og høre om noen har "interesse av" å ta på seg ett slikt tilfelle som vil medføre mer oppfølging enn hva en "sykemeldingslege" tar på seg. Anonymous poster hash: 85e9c...c05
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 En ting skal du ha, TS. Du er ikke god til å lage emner/tråder. Du spør om hjelp til mat for en bekjent, og får tips. Og du sier etterpå at det ikke er der problemet ligger? Jojo. Det er der problemet ligger. Men å tilby mat vil ikke gjøre situasjonen bedre på sikt, bare akkurat nå. Les innlegget her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=809010#entry13913199Anonymous poster hash: d1f37...1ab
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Jojo. Det er der problemet ligger. Men å tilby mat vil ikke gjøre situasjonen bedre på sikt, bare akkurat nå. Les innlegget her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=809010#entry13913199Anonymous poster hash: d1f37...1ab ok, men du sier også der at (sitat) : Må da være noe sted man kan få tak i mat?
Dolce Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Ellers synes jeg det er merkelig at han kun har 1500 til mat og sånt. Hvis han får støtte fra Nav, er satsene høyere enn 1500 pr. måned til livsopphold,
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Ellers synes jeg det er merkelig at han kun har 1500 til mat og sånt. Hvis han får støtte fra Nav, er satsene høyere enn 1500 pr. måned til livsopphold, Det synes jeg også, men det er altså det som blir utbetalt. Har sett kontoutskrifter. Vet jo ikke forhistorie eller hva som er opplegget, men det virker som personen får så godt som ingen oppfølging på noen måte. Av noen.Anonymous poster hash: d1f37...1ab
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Svarer som i den andre tråden; dumpster diving og lete etter utgåtte varer på Kiwi. Anonymous poster hash: 47d6f...876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå