AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er blitt 18 nå og fått mine erstatningspenger for overgrep som 6åring. Så jeg lurer på om jeg må skatte for de? Jeg velger og være annonym, for vil ikke gå ut med navn på denne saken. Anonymous poster hash: 06ab5...e77
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Takk for svar på forhånd * Anonymous poster hash: 06ab5...e77
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Kommer an på hva du har fårr erstatning for. Er det for tapt arbeidsinntekt så skal du skatte av det og da må du sette av penger til skatt. Er det erstatning for fremtidig arbeidsinntekt så skal du ikke skatte. Da får du utbetalt nettobeløpet. Anonymous poster hash: 74048...442
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Kommer an på hva du har fårr erstatning for. Er det for tapt arbeidsinntekt så skal du skatte av det og da må du sette av penger til skatt. Er det erstatning for fremtidig arbeidsinntekt så skal du ikke skatte. Da får du utbetalt nettobeløpet. Anonymous poster hash: 74048...442 Jeg fikk erstatning for jeg ble voldtatt som 6åring, han som voldtok meg måtte ut med 150.000 i erstatning til meg. Anonymous poster hash: 06ab5...e77
Gjest Badabing Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Nei, du skal ikke skatte av disse slik jeg har forstått det. Men om du derimot fortsetter å ha dem på bok, må du betale formueskatt. Så det kan lønne seg at du investerer dem i noe varig. Så bra at du har fått noe oppreisning!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Nei, du skal ikke skatte av disse slik jeg har forstått det. Men om du derimot fortsetter å ha dem på bok, må du betale formueskatt. Så det kan lønne seg at du investerer dem i noe varig. Så bra at du har fått noe oppreisning! Jeg skal bruke de på lappen,bil og leilighet. Noe jeg gleder meg til, det er noe positivt jeg kan se frem til. Jeg visste ikke at jeg fikk oppreisning, før min far kom og fortalte det til meg for noen dager siden! :-) Anonymous poster hash: 06ab5...e77 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Men om du derimot fortsetter å ha dem på bok, må du betale formueskatt. Kun dersom TS allerede har 1 million i nettoformue fra før. Anonymous poster hash: 5249f...a16 1
Gjest Badabing Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Kun dersom TS allerede har 1 million i nettoformue fra før. Anonymous poster hash: 5249f...a16 Jeg postet før jeg visste hva summen på erstatningspengene var.
Gjest Badabing Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg skal bruke de på lappen,bil og leilighet. Noe jeg gleder meg til, det er noe positivt jeg kan se frem til. Jeg visste ikke at jeg fikk oppreisning, før min far kom og fortalte det til meg for noen dager siden! :-) Anonymous poster hash: 06ab5...e77 Så bra! Da håper jeg livet vil bli lysere fremover!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Så bra! Da håper jeg livet vil bli lysere fremover! Tusen takk for det, håper det jeg også! Slitt no i mange år med overgrepet,så gleder meg til jeg kan bo for meg selv, få lappen og bil. Og ikke føle meg så "avhengig" av mine foreldre. Anonymous poster hash: 06ab5...e77 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå