Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i et halvt år nå. Vi kjenner hverandre ganske godt, og er ikke flau for å være oss selv. Det er bare et problem. La meg komme med et eksempel her:

Jeg og kjæresten er ute for å spise, og vi er kjempe sultne begge to. Jeg bestiller en italiensk liten pizza, og han bestiller entrecote med fløtegratinerte poteter. Etter en drøy halvtime så har kjæresten min spist opp, mens jeg har enda 3-4 biter igjen. Så begynner komentarene fra han: "Er du ikke mett nå?" "Du klarer ikke spise opp hele den pizzaen der!" "Nå ser du kjempe mett ut!" "Du som er så liten bør være mett nå". :murvegg:
Jeg kjenner jeg blir irritert, så jeg spør om han har lyst på mine to siste biter. (Selv om jeg egentlig kunne spist de selv). Han komenterer "Hehe ja, tror ikke du hadde klart de selv uansett"....

Kan ikke jeg bare få spise det jeg har bestilt? Så spiser han det han har bestilt. Om han ikke er sulten så får han bestille mer da... Kjenner jeg blir kjempe irritert over dette, selv om det kanskje bare er en bagatell. Føler han presser meg til å si at jeg er mett. Ja jeg er ei lita jente, men jeg har vel lov til å spise opp det jeg har bestilt uansett? Er det jeg som overdriver, eller bør jeg si ifra?

Dette skjer nesten hver gang vi er ute. Husker jeg bestilte hamburger en gang, da spiste han opp halve burgeren min fordi han maste sånn. "Dette var en stor burger, du klarer da ikke hele den"....... Gahhh!! :kjefte:

Anonymous poster hash: 15fa9...b64
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Slutt å gi han mat da vel, selvfølgelig kan du si ifra.

• Liker 10
Skrevet

Bare be han om å klappe igjen og bestille seg mer mat?.. Er ikke ditt problem at han fortsatt er sulten etter å ha spist en entrecote..

• Liker 10
Skrevet

Du må si ifra ja. Kanskje dere kan ha en forret som bare han spiser opp?

Skrevet

Neste gang stjeler du entrecoten hans og ser hvordan han reagerer ;)

• Liker 7
Skrevet

Oi, for en snylter han er! Hvordan er han ellers, bruker han opp sine penger på det han vil eller sparer han eller hva? Jeg ville for all del ALDRI ha flyttet sammen med en slik snik.

Anonymous poster hash: 817c2...e44
  • Liker 4
Skrevet

Er han elleve og et halvt?

Anonymous poster hash: ff9a5...59b
  • Liker 10
Skrevet

Hadde sagt før dere bestilte "Du skal ikke bestille litt mer da, så slipper du å ta fra meg?"

• Liker 32
Skrevet

Han synes sikkert det er en sånn søt "greie" dere har, og tror du mener det samme siden du ikke sier fra. Slutt å tilby ham maten din, du, så ordner det seg nok ...

• Liker 8
Skrevet

"Joey dosen't share food!!" Ta en slik en ;)

• Liker 23
Skrevet

Vet han at du er irritert, eller har du latt være å si det til ham?

• Liker 3
Skrevet

Skaff deg et elektrisk hundehalsbånd så når han tigger så gir du han en karamell... Hvis han er en hund så behandler du han deretter.

• Liker 4
Skrevet

å men i alle dager... når han sier sånt så si i en krass tone så han skjønner det "kan jeg ikke bare få spise maten min da? bestill deg mer om du fortsatt er sulten"

Anonymous poster hash: 4fca7...9cd
  • Liker 3
Skrevet

Eh.... Jeg klarer faktisk å si fra hvis jeg fremdeles er sulten og ikke vil at samboeren min skal grafse i seg maten min! (noe det for øvrig er helt usannsynlig at han hadde gjort, lever ikke sammen med en huleboer) Du burde også klare å si fra, du er voksen!

• Liker 8
Skrevet

Jeg har sagt flere ganger "Ja jeg klarer å spise opp alt selv" eller "Ja selv om jeg er liten så er jeg glad i mat", men det er tydeligvis ikke et godt nok hint for han. Menn er vel generelt veldig dårlige på å ta hint, og det burde jeg visst. Har ikke lyst til å lage noe big deal ut av det., men han vet nok ikke hvor mye det irriterer meg.

Det skjer forresten ikke bare når vi er ute å spiser. For eksempel når vi var på familiemiddag en gang, så hadde svigermor lagd biff. Komentaren jeg fikk var "Du som er så liten får ta det minste biffstykket. Herreguuud? Hater når folk skal komentere det. Selv om jeg er liten så betyr det ikke at jeg spiser som en mus. Jaja får vel bare leve med det.

Skal si i fra til kjæresten neste gang.... fra ts.

• Liker 2
Skrevet

Skal vi gjette sier du og så spiser du resten selv :)
Funker som gress og funket da sjefen min ikke trodde jeg skulle klare å spise opp lunsjen min. Lille meg og så mye mat. Og ennå sa var ikke han på jakt etter maten min.

Anonymous poster hash: 800fb...a60
  • Liker 1
Skrevet

Spør om han synes det er rettferdig at du går sulten fra bordet.

Hvis ikke det synker inn får du sette opp et lite piggtrådgjerde rundt fatet ditt.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har sagt flere ganger "Ja jeg klarer å spise opp alt selv" eller "Ja selv om jeg er liten så er jeg glad i mat", men det er tydeligvis ikke et godt nok hint for han.

Hvorfor har du svart ham som om dere er i en spise-konkurranse og som om han utfordrer deg på mat-interesse istedet for å svare ham angående sult?

"Jo, jeg er mer sulten og vil spise maten min selv".

Du kunne spart deg en setning, endel irritasjon og mange pizza-stykker.

Anonymous poster hash: 0790c...b89

• Liker 9
Skrevet

"Skal vi gjette?" var en god komentar. Den skal jeg bruke neste gang. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...