AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har nå betalt alt av husleie og regninger og mnd.kort for denne mnd, og har nå 700 kr på visakortet som jeg skal ha til 17.februar! Jeg spiser lavkarbo fordi jeg sliter så mye med blodsukkeret, og blodsukkeret mitt holder seg stabilt og jeg klarer å fungere normalt når jeg holder meg på lavkarbo-kostholdet. Jeg kan dermed ikke spise noe hvetemel og sukker, og kan heller ikke spise melkeprodukt da jeg ikke tåler dette. Så sitter jeg her med 700 på visakortet som jeg skal ha til mat de neste 14 dagene, og jeg lurer på hvordan dette skal gå ... Jeg har middag imorgen og overmorgen, og jeg har mat til frokost og lunsj imorgen. Men hva skal jeg spise de neste dagene? Når jeg tenker meg om er det faktisk bare 13 dager til 17.februar -jippi! Jeg tenker at jeg kan ligge å sove og bare spise nøtter og drikke vann de dagene jeg har fri. Jeg trenger iallfall gode tips og råd til billig og sunn lavakarbo-mat som jeg kan lage til frokost, lunsj, middag og kvelds. Takk for alle som kan hjelpe! Anonymous poster hash: a27df...450
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Det skal da ikke være så vanskelig. Anonymous poster hash: a7c12...093 15
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Kanskje du rett og slett i dagene fremover til du får mer penger på konto må leve med å spise mat som ikke er lavkarbo? Anonymous poster hash: 5780d...320 8
Miss Lucky Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Kyllinkjøttdeig er billig og kan brukes til så mangt 2
strawberry Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 - store pakker med egg (18pk) fra billige merker - store pakker med kylling, frys ned en og en av det du ikke bruker Vil anbefale deg å ha en bufferkonto med noen tusenlapper til sånne situasjoner, samt å ha mat som kan oppbevares en stund sånn at du ikke går tom for mat i sånne situasjoner. 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Det skal da ikke være så vanskelig. Anonymous poster hash: a7c12...093 Kom gjerne med gode råd og tips! Anonymous poster hash: a27df...450
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Kanskje du rett og slett i dagene fremover til du får mer penger på konto må leve med å spise mat som ikke er lavkarbo? Anonymous poster hash: 5780d...320 Det går dessverre ikke, for da blir jeg veldig dårlig ... Anonymous poster hash: a27df...450
Muscae Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Har du ikke noe i fryseren du kan bruke? Vi har ikke stor fryser, men tror jeg skulle klare å lage en seks-sju middager i hvert fall av det som er der. First price kyllingfilet er billig, og en pakke holder til mange middager. Egg er også billig, kjøp en stor pakke av den billigste typen. Grønnsaker i løsvekt er ikke så dyrt. Kjøp feks en brokkoli, en blomkål og en pakke gulrøtter, og der har du til mange middager. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Kyllinkjøttdeig er billig og kan brukes til så mangt Er ikke så glad i å bruke kyllingkjøttdeig, men i sånne situasjoner må jeg jo velge det. Er jo latterlig billig! Anonymous poster hash: a27df...450
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Kom gjerne med gode råd og tips! Anonymous poster hash: a27df...450 Kjøp pølser, tomatsuppe, blomkålsuppe, store pakninger med egg, kyllingkjøttdeig, gulrøtter og poteter sånn at du kan lage grønnsakssuppe, firstprice laks 4 stk, kyllingfilet firstprice. Anonymous poster hash: a7c12...093 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 - store pakker med egg (18pk) fra billige merker - store pakker med kylling, frys ned en og en av det du ikke bruker Vil anbefale deg å ha en bufferkonto med noen tusenlapper til sånne situasjoner, samt å ha mat som kan oppbevares en stund sånn at du ikke går tom for mat i sånne situasjoner. Ja, skal se om jeg kan spise en del egg - det er jo bare sunt og bra for sånne som meg. Jeg vet jeg burde ha en bufferkonto, men dessverre har jeg ikke hatt råd å få meg det enda. Det ser ut til at økonomien skal gå bedre etterhvert, så da skal jeg få ordnet meg en buffer. Anonymous poster hash: a27df...450
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Har du ikke noe i fryseren du kan bruke? Vi har ikke stor fryser, men tror jeg skulle klare å lage en seks-sju middager i hvert fall av det som er der. First price kyllingfilet er billig, og en pakke holder til mange middager. Egg er også billig, kjøp en stor pakke av den billigste typen. Grønnsaker i løsvekt er ikke så dyrt. Kjøp feks en brokkoli, en blomkål og en pakke gulrøtter, og der har du til mange middager. Takk for tips, ja! Skal se om jeg får til noe. Er så dårlig på å se hva jeg kan lage, og hvordan jeg skal gå frem ... Anonymous poster hash: a27df...450
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 - store pakker med egg (18pk) fra billige merker - store pakker med kylling, frys ned en og en av det du ikke bruker Vil anbefale deg å ha en bufferkonto med noen tusenlapper til sånne situasjoner, samt å ha mat som kan oppbevares en stund sånn at du ikke går tom for mat i sånne situasjoner. Hvis man har en liten inntekt, da er det ikke lett å opparbeide seg en buffer...... Anonymous poster hash: a56bb...370 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 9% kjøttdeigen på kiwi er billigere enn kyllingkjøttdeigenAnonymous poster hash: ed7d2...0e9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Egg, egg, egg. Skalker med avskjær av salami på Rema. Frosne laksefileter med masse bearnaisesaus holder deg lenge mett. Kutt kraftig ned på grønnsaker siden det er ganske dyrt. Billige kylling/kalkunpølser fra Rema. Anonymous poster hash: e9597...54a
Gjest Runforit Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 På KIWI koster svinekjøttdeig 18 kroner for 400 gram. 2 middager bare der 1
Gjest blasé Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Kjøp billige grønnsaker og lag grønnsakssuppe! Støtter også forslaget med å kjøpe store pakker med egg - du kan lage frokost, lunsj og middagsomelett. Om du har en blender, kjøp inn masse frukt/grønnsaker og lag smoothies! Metter sykt + det er jo sunt. Er bare å google litt, så finner du mange tips også
Miss Lucky Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Er ikke så glad i å bruke kyllingkjøttdeig, men i sånne situasjoner må jeg jo velge det. Er jo latterlig billig!Anonymous poster hash: a27df...450 Bland 50/50 med kyllingkjøttdeig og vanlig kjøttdeig, da blir det i alle fall litt bedre (men litt dyrere og)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Du får en del mat for 700 kroner da. Skal holde en stund det Også har du vel allerede basisingredienser i skapet. Anonymous poster hash: a7c12...093 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå