AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Har dere mye forskjellig pålegg i kjøleskapet til enhver tid? Eller få, og heller bytter på? Jeg syns ofte at om vi har mye så blir en del ødelagt før det blir spist opp og penger tapt.Anonymous poster hash: d938c...9ca
Belin Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Jeg syns akkurat det samme som deg. Vi er 5 i familien, og alle er ostemennesker. Og ungene er glad i servelat, leverpostei og brunost. Så jeg har sluttet å kjøpe masse forskjellig kjøttpålegg og salater, for det blir surt før det blir spist opp. Men i helgene kan jeg gjerne handle inn litt mer. For da er det lenger frokoster, og dekker alltid på bordet både lørdag og søndag om regel. Funker greit her.
super-ida Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Vi har alltid alt for mye pålegg.... Men jeg syntes brødmat er ganske kjedelig, og derfor vil jeg heller ha litt div. Pålegg å variere med, og heller kaste litt Pleier alltid å ha: Gulost, brunost, snøfrisk med rødløk og timian, en form for tubeost, krydderskinke,leverpostei,salami, mårpølse, denjas krepsehaler i chilli CF salat, diverse syltetøy, makrell i tomat, tunfisk med chilli og sjokoladepålegg til mannen da
Butter Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Jeg klarer meg så lenge jeg har ost, fortrinnsvis jarlsberg og ekte geitost. Pleier likevel å ha enten kyllingskinke, makrell i tomat, egg eller annen ost i tillegg. Men ikke for mange varianter på en gang, nettopp fordi jeg hater å kaste mat og blir stresset hvis det ligger for mye i kjøleskapet som holder på å bli dårlig. Sambo derimot er glad i variasjon og må ha mange varianter som gjerne ikke blir spist opp. Jeg prøver å lukke øynene for det og vil heller ikke være med å betale for det.
mandel92 Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har som regel bare ett pålegg, om jeg i det hele tatt har pålegg. Men for øyeblikket har jeg faktisk hele to pålegg - ost og skinke. Men foretrekker å ikke ha så mange pålegg, da slipper jeg at de blir gamle og må kastes.
Silkepiken Skrevet 5. februar 2014 #6 Skrevet 5. februar 2014 Kvitost, brunost, vossafår (held seg lenge), gule leverposteibokser, honning, ulike tuber f.eks smøreost, majones,remulade, makrell i tomat. Og så har me sylteagurk, rødbetar, agurk ol
LittDiva Skrevet 5. februar 2014 #7 Skrevet 5. februar 2014 Har en type ost alltid, smør og syltetøy. En sjelden gang mer. Bor alene og spiser veldig lite brødmat.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #8 Skrevet 5. februar 2014 Jeg bor alene og kjøper sånne små porsjonspakninger med leverpostei og makrell i tomat. Også har jeg vanlige store glass med blåbærsyltetøy, for det er jo holdbart lenge. Annet pålegg kjøper jeg sjeldent. Anonymous poster hash: 36603...c28
Rapunzel_ Skrevet 5. februar 2014 #9 Skrevet 5. februar 2014 Problemet mitt er at jeg fort blir lei av pålegget jeg kjøper, og blir fristet av et annet når jeg er i butikken. Dermed ender jeg opp med masse pålegg som jeg ikke klarer å spise opp. Akkurat nå har jeg ost, prim, syltetøy, pluss at jeg liker cottage cheese og kanel på brødskiva Har også leverpostei og skinkepakke som jeg kjøpte fordi jeg fikk sååå lyst på, men ble lei etter en eller to skiver. Burde skjerpe meg, kunne spart mye penger! 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #10 Skrevet 5. februar 2014 Vi er to voksne, og vi har som 3 pålegg som begge spiser(gulost, syltetøy, sjokopålegg), så har vi som regel ett anna pålegg hver, brunost, skinke, salami, salater osv. Anonymous poster hash: a6d99...0fb
Gjest Runforit Skrevet 5. februar 2014 #11 Skrevet 5. februar 2014 Vi er fan av familieskinke. Spiser minst en pakke hver hver dag
skruf Skrevet 5. februar 2014 #12 Skrevet 5. februar 2014 (endret) Pålegg som alltid er i hus her er: Jarlsberg, brunost, leverpostei, skinke, trønderfår, kaviar, peanutsmør, sylteagurk, rødbeter, makrell i tomat, majones, agurk, tomat og snøfrisk. 2 voksne og 2 barn, og må aldri kaste noe av disse basispåleggene. Edit; Bare mannen som spiser brunost forresten…men går unna til frokost og matpakke, så den rekker ikke å bli for gammel. Endret 5. februar 2014 av Pomperipossa
kulu-kulu Skrevet 5. februar 2014 #13 Skrevet 5. februar 2014 Har alltid jarlsbergost,brunost , skinke/bacon ost,bringebærsyltetøy , og en tube makrell. Kjøper div kjøttpålegg , men deler de opp i små posjoner,og fryser ned. Da blir de ikke gamle , og jeg slipper å kaste de, tiner på null komma niks
Gjest Funky Punk Skrevet 5. februar 2014 #14 Skrevet 5. februar 2014 Har stort sett alltid leverpostei, gulost, kokt skinke, syltetøy, kokte egg, røkt laks, kaviar, makrell i tomat, diverse smøreost, salat, agurk, reddiker, rødbeter, paprika i kjøleskapet til enhver tid. Jeg spiser lavkarbo, så om jeg ikke baker egne rundstykker, så blir det jo mye pålegg som går. Vi er to voksne, og sjeldent jeg kaster mat
Gjest crazycatlady Skrevet 5. februar 2014 #15 Skrevet 5. februar 2014 Har ofte mer pålegg enn vi klarer å spise opp, dessverre, men begge blir fort lei det vi har og kjøper fristende ting i butikken. Det vi pleier å ha er pastrami, kyllingskinke, serranoskinke, ost, kaviar og noen typer med påleggssalat samt agurk, paprika og tomat.
mia pia Skrevet 5. februar 2014 #16 Skrevet 5. februar 2014 Hmm.. Jeg har som oftest kun 2-3 pålegg i kjøleskapet. Akkurat nå har jeg hvitost (som brukes på brøskiven, smørbrød osv), prim (som er kjempegodt på riskjeks), og jordbærsyltetøy (som jeg bruker til frokostblanding, og vafler) Ellers har jeg alltid majones og tomater.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå