Gå til innhold

betaling av stor regning

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt rørleggerutgifter som til sammen blir ca 75 000 kr.

Har aldri betalt en så høy regning før, hva er vanlig, man kan vel få den delt opp og at man har litt lang betalingstid på den?

Anonymous poster hash: 4c601...ef7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt rørleggerutgifter som til sammen blir ca 75 000 kr.

Har aldri betalt en så høy regning før, hva er vanlig, man kan vel få den delt opp og at man har litt lang betalingstid på den?

Så lenge du ikke har avtalt noe annet, så er det nok vanlig å ta hele på en gang. Men du kan jo ringe dit i morgen og høre om du kan dele opp i 3 f.eks.?

Anonymous poster hash: 1a864...fc3

Gjest annemor38
Skrevet

Bestiller ikke håndverker uten å ha penger til å betale regningen?

• Liker 6
Gjest Badabing
Skrevet

Ikke meg over, men kjente jeg holdt på å freake ut litt når jeg ser at TS har fått en sånn regning.

Jeg hadde rørlegger for en stund siden, og ba dem om å komme på befaring først for å gi meg et prisoverslag. Slik kunne jeg dele det opp litt utover hvis det ble altfor dyrt.

Nå nylig ringte de meg og hadde fikset alt. Håper det ikke blir 75.000 altså, for da har ikke jeg penger heller..

Skrevet

har penger slik at hele regningen skal bli betalt, men det hadde vært mye enklere for meg å få det delt opp på nåværende tidspunkt

også fordi det ble dyrere enn jeg ble forespeilet

man må kunne be om en spesifisert faktura over alle utgifter?

Gjest annemor38
Skrevet

Ikke meg over, men kjente jeg holdt på å freake ut litt når jeg ser at TS har fått en sånn regning.

Jeg hadde rørlegger for en stund siden, og ba dem om å komme på befaring først for å gi meg et prisoverslag. Slik kunne jeg dele det opp litt utover hvis det ble altfor dyrt.

Nå nylig ringte de meg og hadde fikset alt. Håper det ikke blir 75.000 altså, for da har ikke jeg penger heller..

trodde alle ba om overslag når det gjelder slike tjenester:-) slik at man slipper sjokket;-)
Skrevet

har penger slik at hele regningen skal bli betalt, men det hadde vært mye enklere for meg å få det delt opp på nåværende tidspunkt

også fordi det ble dyrere enn jeg ble forespeilet

man må kunne be om en spesifisert faktura over alle utgifter?

Selvfølgelig skal man ha en spesifisert faktura.

Og jeg tror nok det er bedre for firmaet om du betaler hele regningen også ;-)

Anonymous poster hash: ddf29...f75

Skrevet

Ønsker du å dele opp regningen må du høre med rørleggeren om han godtar dette. Det vanlige er å få hele regningen med 10-14 dagers betalingsfrist.

Anonymous poster hash: c0d9f...1f2
Skrevet

at det er bedre for firmaet at hele regningen betales på en gang betviler jeg ikke, sånn sett er det jo også bedre for firmaet at regningen ble dyrere enn forespeilet:)

Gjest Badabing
Skrevet

trodde alle ba om overslag når det gjelder slike tjenester:-) slik at man slipper sjokket;-)

Som sagt ba jeg om det, men de hadde plutselig bare gjort alt i stedet..

Skrevet

at det er bedre for firmaet at hele regningen betales på en gang betviler jeg ikke, sånn sett er det jo også bedre for firmaet at regningen ble dyrere enn forespeilet:)

Ja de ble nok rørleggere ene og alene for å kunne lure folk og håpe på store regninger.

Gjest annemor38
Skrevet

Som sagt ba jeg om det, men de hadde plutselig bare gjort alt i stedet..

tror de kan legge på 10. Eller 15 % på regningen uten å gi beskjed utover dette kan du vet bestride kravet hvis du mener de har gjort mer enn avtalt eller regningen ble mye høyere enn avtalt:-)
Gjest Badabing
Skrevet

tror de kan legge på 10. Eller 15 % på regningen uten å gi beskjed utover dette kan du vet bestride kravet hvis du mener de har gjort mer enn avtalt eller regningen ble mye høyere enn avtalt:-)

Igjen, jeg kan jo ikke det når det ikke ble avtalt noe.

Skrevet

Vil nok lønne seg å betale hele på en gang. Deler du den opp, vil de nok ha renter.

Anonymous poster hash: eeb0d...5a9

Skrevet

Du får spesifisert faktura!:) Er du medlem i huseiernes landsforbund? Lo? Obos e.l? Flere slike medlemskap gir rabatt på en haug hjemtjenester. Sjekk der om du kan få noe utav fordelene dine!:)

Skrevet

Igjen, jeg kan jo ikke det når det ikke ble avtalt noe.

Hvis du faktisk bare har bedt om pris, så har du jo ikke bestilt jobben, og du kan i utgangspunktet nekte å betale...

• Liker 3
Gjest Badabing
Skrevet

Hvis du faktisk bare har bedt om pris, så har du jo ikke bestilt jobben, og du kan i utgangspunktet nekte å betale...

Jeg kan lage en ny tråd om dette når jeg vet litt mer, de sa de skulle sende foreløpig faktura i november liksom.. Eller om moderator vil splitte trådene? Var ikke meningen å overta TS sin.

Skrevet

Rørleggere :haar: 14 tusen per dag fikk jeg regning på en gang.

Skrevet

Hva? På hvilket grunnlag kan man nekte det da? Man er vel klar over at folk kommer inn i huset og reparerer ting. Om man i etterkant skulle nekte å betale fordi man bare har bedt om pris, MEN sluppet de inn døra og sett at de jobbet i huset, så ville jo ingen tørre å være håndverker da jo.

Skrevet

Hva? På hvilket grunnlag kan man nekte det da? Man er vel klar over at folk kommer inn i huset og reparerer ting. Om man i etterkant skulle nekte å betale fordi man bare har bedt om pris, MEN sluppet de inn døra og sett at de jobbet i huset, så ville jo ingen tørre å være håndverker da jo.

Kan du ikke lese? Poenget er jo at Badabing har bedt de om å komme på befaring for å gi et prisoverslag. De skal da altså se på hva som må gjøres og så komme med en pris som Badabing kan godta eller avslå. Det var det som var avtalt, ikke at de faktisk skulle utføre arbeidet det var snakk om.

Anonymous poster hash: 550f4...189

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...