AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hei dere! Var ute og løp isted, på asfalt og fikk så plutselig smerter i den venstre rumpeballen. Det er på siden av stumpen og jeg måtte gå resten av turen. Det er ikke en strekk og ikke en låsning. Har hatt det tidligere og dette er en annen type smerte. Dette kjenner jeg at er muskulært! Det kjennes ut som at jeg er veldig stiv der.. Har tøyd og bøyd etter løpeturen og rullet på en taggete rulle som jeg har her hjemme. Ingenting hjelper! Vurderer akupunktur, men usikker på om det hjelper? Noen som har prøvd akupunktur? Har også vurdert å bestille rumpemassasje, men syntes at det er litt pinlig.. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 0e962...1a8
Wiggins Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Problemet med akupunktur i Norge er at det ikke er noen standardisert utdanning. Hvem som helst kan i utgangspunktet kalle seg akupunktør. Jeg har dog vært hos en dyktig og velutdanna akupunktør som har ordna småproblemer som smerter som har satt seg her og der. Hvis dette skjedde plutselig i løpet av løpeturen høres det mest ut som om en muskel fikk seg en plutselig feilbelastning, og at du dermed har røket en del muskefibre. Da hjelper det ikke å tøye, faktisk skaper tøying bare flere rupturer. Du burde vente 2-3 dager og se om det blir bedre av seg selv, hvis ikke kan du begynne å tenke på hva slags behandling du vil søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå